Před třiceti lety se ukázalo poslední Ferrari, na kterém pracoval Enzo

Ferrari 348 TB

Ferrari 348 TB Zdroj: Ferrari

Ferrari 348 TB
Ferrari 348 TB
Ferrari 348 GT Competizione
Ferrari 348 GT Competizione
Ferrari 348 GT Competizione
50
Fotogalerie

Poslední sériové Ferrari, na jehož vývoji se ještě podílel sám zakladatel značky Enzo Ferrari, se představilo veřejnosti 14. září 1989 na frankfurtském autosalonu 14. září 1989. Tedy rok a měsíc poté, co slavný Il Commendatore ve věku 90 let zemřel. Na poměry značky poměrně laciné a "jen" vidlicovým osmiválcem poháněné auto neslo označení 348. Z něj znalci znalci na první pohled poznají jak objem motoru, tedy 3,4 litru, tak počet válců.

Dvoumístný automobil, jehož design zejména v bočních partiích vycházel z legendární testarossy, se kterou sdílel také výklopná hlavní světla, se vyráběl ve třech verzích. První bylo kupé 348 TB (po faceliftu v roce 1993 GTB), druhou pak polootevřená targa 348 TS (později GTS) a třetí kabriolet, zvaný v Itálii spider. Všechny měly stejnou pohonnou jednotku o výkonu 300 koní - po faceliftu 320 koní - a pětistupňovou manuální převodovku, která vystřelila auto z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy.

Ferrari 348 přišlo na svět na přelomu dvou ér, což se projevilo v jeho konstrukci. Je to poslední automobil značky bez posilovače řízení a také bez airbagu, zároveň ovšem první auto z Maranella s elektronicky řízeným vstřikováním paliva. Do roku 1995, kdy typ nahradil model 355, se vyrobilo celkem 8844 exemplářů Ferrari 348, většina ve verzi bez pevné střechy. Dnes je z něj oblíbený vůz u lidí, kteří s ferrari začínají, i díky „příznivé“ ceně. Koupit se dá už za jeden a čtvrt milionu korun.

Podívejte se na rozsáhlou fotogalerii: