17. 9. 2019 07:28 − 2368× − 0

Patrik Flodin švédským mistrem 2019

O titul mistra největší skandinávské země letos svedli souboje dva velmi rychlí tamní jezdci ve speciálech R5.

Za volant Volkswagenu Polo GTI R5 se přesunul Johan Kristoffersson, který poslední dvě sezóny kraloval světovému šampionátu v rallycrossu. Stáj německé značky se po veleúspěšné sezóně z mistrovství stáhla a švédský pilot se přesunul do disciplíny, se kterou v posledních letech už lehce koketoval. V domácím mistrovství měl Kristoffersson platit za hlavního favorita, ale kromě úřadujícího mistra Martina Berglunda se proti němu postavil ještě další hodně rychlý pilot Škody Fabia R5. Patrik Flodin v minulé dekádě platil za jednoho z nejnadějnějších švédských juniorů. Nakonec si na své konto připsal jenom titul ruského mistra 2009 a dva vicemistrovské tituly PWRC v letech 2010 a 2011. Několik ojedinělých startů s vozy královské kategorie WRC zrovna nejlépe nedopadlo a poslední roky Flodin strávil se slabšími vozy v domácích luzích a hájích. Pro letošek ale sehnal finance na starty s Fabií R5 a vyrazil do bojů o švédský titul.

První duel obou jezdců se odehrál v lednu na zasněžených tratích jediné zimní rally a vítězně z tohoto klání vyšel s náskokem deseti vteřin pilot Volkswagenu. Po skoro půlroční pauze mistrovství pokračovalo na tratích South Swedish Rally a Kristoffersson s Flodinem se tam postarali o atraktivní podívanou. Přetahovanou o každou desetinku bohužel předčasně ukončilo zničení ráfku vedoucího Pola po nárazu do kamene v RZ 8. Flodin se dokázal ubránit všem útokům ze strany úřadujícího mistra Berglunda a díky bodům za vítězství se posunul do čela mistrovství. V půlce června mistrovství pokračovalo na tratích Gästabudstrofén a na nich si docela dominantně počínal Kristoffersson. Svému soupeři za volantem škodovky v podstatě nedal šanci a během celé rally si na něho vytvořil minutový náskok. Když už to vypadalo, že se pilot VW dostal zpátky do hry, srazila ho chyba hned v první zkoušce čtvrtého podniku. Kristoffersson poslal svůj vůz trochu dál do příkopu a s poškozeným zavěšením jej záhy musel odstavit. Flodin si do cíle dojel pro druhý maximální bodový obnos roku a obsadil se do role největšího favorita na zisk titulu.

O uplynulém víkendu se odehrála East Sweden Rally, předposlední dějství šampionátu. Kristoffersson do soutěže s centrem v Linköpingu vstoupil rychleji a z kratičké úvodní etapy si odvážel náskok 2,7 sekundy. Flodin však v sobotu ráno vstal pravou nohou a během prvních dvou zkoušek svému soupeři v Polu nadělil skoro dvacet vteřin. Kristoffersson měl hodně co dělat, aby oživil skomírající naděje na titul. Do soupeře s Fabií se pustil s vervou, ale zásadní ránu mu zasadil až v předposlední zkoušce, kde své manko stáhnul na 5,9 sekundy. Flodin byl blízko k předčasnému zajištění titulu, v poslední zkoušce mu stačilo neztratit více než sekundu na kilometr. Úkol pilot škodovky zvládnul a mohl začít slavit. Deset let poté, co se stal ruským mistrem, přidal ke svým trofejím i tu z domácího kolbiště. Kristoffersson sice své tažení za titulem do zdárného konce nedotáhnul, ale na jezdce, který většinu kariéry strávil v rallycrossu, předvedl solidní výkony. Teď jej však ještě jeden boj čeká, za dva týdny na tratích závěrečné Rally Blekinge se utká s dalším jezdcem Fabie R5 Mattiasem Moneliusem o post vicemistra.

Stav šampionátu: 1. Flodin 143,5, 2. Kristoffersson 89, 3. Monelius 78, 4. Berglund 68, 5. Dahlström 31

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!