Patrik Flodin švédským mistrem 2019
Za volant Volkswagenu Polo GTI R5 se přesunul Johan Kristoffersson, který poslední dvě sezóny kraloval světovému šampionátu v rallycrossu. Stáj německé značky se po veleúspěšné sezóně z mistrovství stáhla a švédský pilot se přesunul do disciplíny, se kterou v posledních letech už lehce koketoval. V domácím mistrovství měl Kristoffersson platit za hlavního favorita, ale kromě úřadujícího mistra Martina Berglunda se proti němu postavil ještě další hodně rychlý pilot Škody Fabia R5. Patrik Flodin v minulé dekádě platil za jednoho z nejnadějnějších švédských juniorů. Nakonec si na své konto připsal jenom titul ruského mistra 2009 a dva vicemistrovské tituly PWRC v letech 2010 a 2011. Několik ojedinělých startů s vozy královské kategorie WRC zrovna nejlépe nedopadlo a poslední roky Flodin strávil se slabšími vozy v domácích luzích a hájích. Pro letošek ale sehnal finance na starty s Fabií R5 a vyrazil do bojů o švédský titul.
První duel obou jezdců se odehrál v lednu na zasněžených tratích jediné zimní rally a vítězně z tohoto klání vyšel s náskokem deseti vteřin pilot Volkswagenu. Po skoro půlroční pauze mistrovství pokračovalo na tratích South Swedish Rally a Kristoffersson s Flodinem se tam postarali o atraktivní podívanou. Přetahovanou o každou desetinku bohužel předčasně ukončilo zničení ráfku vedoucího Pola po nárazu do kamene v RZ 8. Flodin se dokázal ubránit všem útokům ze strany úřadujícího mistra Berglunda a díky bodům za vítězství se posunul do čela mistrovství. V půlce června mistrovství pokračovalo na tratích Gästabudstrofén a na nich si docela dominantně počínal Kristoffersson. Svému soupeři za volantem škodovky v podstatě nedal šanci a během celé rally si na něho vytvořil minutový náskok. Když už to vypadalo, že se pilot VW dostal zpátky do hry, srazila ho chyba hned v první zkoušce čtvrtého podniku. Kristoffersson poslal svůj vůz trochu dál do příkopu a s poškozeným zavěšením jej záhy musel odstavit. Flodin si do cíle dojel pro druhý maximální bodový obnos roku a obsadil se do role největšího favorita na zisk titulu.
O uplynulém víkendu se odehrála East Sweden Rally, předposlední dějství šampionátu. Kristoffersson do soutěže s centrem v Linköpingu vstoupil rychleji a z kratičké úvodní etapy si odvážel náskok 2,7 sekundy. Flodin však v sobotu ráno vstal pravou nohou a během prvních dvou zkoušek svému soupeři v Polu nadělil skoro dvacet vteřin. Kristoffersson měl hodně co dělat, aby oživil skomírající naděje na titul. Do soupeře s Fabií se pustil s vervou, ale zásadní ránu mu zasadil až v předposlední zkoušce, kde své manko stáhnul na 5,9 sekundy. Flodin byl blízko k předčasnému zajištění titulu, v poslední zkoušce mu stačilo neztratit více než sekundu na kilometr. Úkol pilot škodovky zvládnul a mohl začít slavit. Deset let poté, co se stal ruským mistrem, přidal ke svým trofejím i tu z domácího kolbiště. Kristoffersson sice své tažení za titulem do zdárného konce nedotáhnul, ale na jezdce, který většinu kariéry strávil v rallycrossu, předvedl solidní výkony. Teď jej však ještě jeden boj čeká, za dva týdny na tratích závěrečné Rally Blekinge se utká s dalším jezdcem Fabie R5 Mattiasem Moneliusem o post vicemistra.
Stav šampionátu: 1. Flodin 143,5, 2. Kristoffersson 89, 3. Monelius 78, 4. Berglund 68, 5. Dahlström 31