V úspěšném rozvoji ve fashion retailu pokračuje i nadále skupina LIME CONCEPT. Poté co před více než rokem začala provozovat franšízy značek Geox, Armani Exchange či Hugo, a následně otevřela jediný monobrandový obchod značky BOSS v Česku, zdařile investuje do provozů dalších populárních světových značek. Významný rozvoj dokazují hned dvě novinky z léta tohoto roku. První je převzetí kompletní franšízové sítě značky Geox na Slovensku, kdy celkově LIME CONCEPT nyní provozuje v obou zemích 17 prodejen této značky.
Dalším důležitým milníkem je pak získaná důvěra značky Mango na provoz a rozvoj značky exkluzivně v Česku a na Slovensku. První prodejna Mango pod vedením LIME CONCEPTu se otevře v prvním kvartále roku 2020 v obchodním centru Forum Nová Karolina v Ostravě. Celková plánovaná investice do rozvoje obchodní sítě značky Mango je pak zhruba 300 miliónů Kč.
Dosavadní investice fashion skupiny LIME CONCEPT do rozvoje zastupovaných značek v Česku a na Slovensku tak činí téměř 400 milionů Kč. Díky těmto investicím bude LIME CONCEPT do konce roku 2019 provozovat na 30 prodejen v obou zemích. Pro rok 2020 plánuje obrat více než 500 milionů Kč.
Shrnutí GEOX
"Kompletní převzetí distribuční sítě značky Geox na Slovensku bylo logickým vyústěním úspěšného fungování značky v České republice. Náš dlouhodobý cíl je rozvoj i mimo ČR, a tak prvním krokem bylo Slovensko, kdy se pro tento krok rozhodl italský vlastník značky na základě úspěšného fungování právě v Česku,“ říká k situaci Tomáš Šupa, řídící partner finanční skupiny FPD Group, jenž se investičně podílí na rozvoji fashion skupiny LIME CONCEPT. Ke změně provozovatele došlo v červenci roku 2019 k oboustranné spokojenosti původního majitele franšízové licence a rovněž vlastníka značky Geox. V současnosti LIME CONCEPT provozuje na Slovensku 5 prodejen s dosavadním obratem 60 miliónů Kč. Cílem je postupně rozšiřovat distribuční síť Geox o další nákupní centra či jiná velká města Slovenska. Rozšiřování sítě plánuje LIME CONCEPT nejen na Slovensku, ale rovněž v Česku. Brzy tak bude otevřena nová prodejna v Ostravě v obchodním centru Forum Nová Karolina. Celkový plánovaný obrat všech prodejen Geox pro rok 2020 je naplánován na 300 miliónů Kč.
"Od celé transakce si slibujeme především synergii obchodních procesů a podmínek, zvýšení zisku a snižování nákladů vůči mateřské společnosti. Cílem je vylepšení klientského servisu a zároveň například rozšíření dostupnosti značky prostřednictvím e-shopu“, dále komentuje situaci Tomáš Šupa a dodává: „Kromě rozvoje značky v obou provozovaných zemích plánujeme další rozšíření na území střední a východní Evropy, primárně pak v Polsku a Maďarsku“.
Shrnutí MANGO
Světoznámá značka Mango a fashion skupina LIME CONCEPT budou úzce spolupracovat na vytvoření úspěšné obchodní sítě v Česku a na Slovensku. Celý proces převzetí zavedeného španělského brandu je naplánován na několik let v podobě několika fází. LIME CONCEPT bude nejen otevírat nové prodejny, ale zároveň přebírat stávající prodejny v obou zemích. Hlavní úlohou LIME CONCEPTu bude efektivní komunikace s pronajímateli, či jinými obchodními partnery, a efektivní personální řízení prodejen.
"Celý proces vyjednávání o spolupráci trval přibližně jeden rok a vyústěním této vzájemné spolupráce je exkluzivita na provoz prodejen značky Mango po následujících pět let“, říká Tomáš Šupa, řídící partner FPD Group, jenž se investičně podílí na rozvoji fashion skupiny LIME CONCEPT.
"Dlouhodobá vyjednání probíhala, jak ve Španělsku, tak i Česku, společnost Mango si své partnery vybírá velmi pečlivě. Po složitém prověření, nás jako partnera, byla v červnu tohoto roku podepsána smlouva o spolupráci“, dodává Šupa.
LIME CONCEPT přebírá provoz výhradně v Česku a Slovensku, primárně v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích. Další fáze bude zahrnovat provozovny na Slovensku. Na zákazníka bude mít změna provozovatele pouze pozitivní dopad, a to nejen díky plánované investici zhruba 300 miliónů Korun, kdy se tímto spotřebitelům značka přiblíží prostřednictvím nových prodejen, ale zároveň nabídne rozšířený sortiment. Brzy rovněž nabídne zákazníkovi zcela nový zážitek z nakupování prostřednictvím nového designového konceptu s názvem „The line“, kdy všechny nové prodejny, které bude LIME CONCEPT otevírat, budou právě v tomto celosvětovém konceptu.
Marketingové aktivity bude i nadále zastřešovat centrála značky ve Španělsku s tím, že bude reflektovat lokální doporučení provozovatele, tedy LIME CONCEPTu.
"Kromě přebírání distribuce a provozu zavedených značek nás ale taktéž zajímá vyhledávání nových značek, které na našem trhu nejsou a mají zde potenciál. LIME CONCEPT má zájem nejen o profitabilní sítě, ale také o provozy, které jsou kapitálově, organizačně či personálně poddimenzované, ale mají perspektivu do budoucna“, uzavírá obě transakce Tomáš Šupa.
Lime Concept
Luxury. Independent. Modern. Emotions.
LIME Concept je fashion skupinou provozující obchody s dostupnou a prémiovou módou. Orientuje se primárně na dámskou a pánskou módu a obuv. V současnosti zastupuje přes 15 značek a provozuje 29 obchodů v České a Slovenské republice. Do jejího portfolia patří: GEOX, Armani Exchange, HUGO Hugo Boss, BOSS Hugo Boss, Emporio Armani, McQ, Ballantyne, Parajumpers, Iceplay, Ferrante, Anna Rita N a další. Nově pak zastřešuje provoz prodejen značky Mango v Česku a na Slovensku.
Kontakt pro media:
Zuzana Smolinsky