Dva údery do vozu jsou sice smolné, ale nejspíše to byl důsledek známého větvení blesku při průchodu atmosférou. Blesk mezi oblakem a zemí probíhá obvykle tak, že se nejprve vytvoří vodivý kanál, kterým proběhne vůdčí výboj (leader). Ovšem blesk se při úderu rozvětvuje a může tak zasáhnout i více bodů na zemském povrchu, tak se tomu stalo například při nešťastné události letos v Tatrách, kdy během jediné bouřky zemřelo pět lidí.
V tomto případě byla ovšem posádka vozu v bezpečí. Účinně je chránila karosérie vozidla, která vytváří vodivou ochrannou „skořápku“ (tzv. Faradayovu klec). Samozřejmě smůlu by měl ten, kdo by se dotýkal kovových částí vozu v okamžiku úderu.
Na vozidle ovšem škody jsou, a ne malé. V tomto případě došlo jak k rozbití zadního skla, tak podle údajů na sociální síti VKontakte především k poškození velké části elektroniky vozu. Z hlediska samotného auta tedy příběh nemá úplně šťastný konec. V krajním případě ovšem mohlo být hůře, vzácně může dojít i k zapálení a úplnému zničení auta. Nepříjemné také je, když po úderu za jízdy dojde k prasknutí pneumatiky.