Poslední letošní klání norského šampionátu
Co však nikdo na začátku roku vědět nemohl, bylo pořadí mistrovství a zda už náhodou nebude tou dobou o novém šampiónovi rozhodnuto. Předcházející soutěže sice daly poměrně jasné indicie, kdo vstupuje do závěrečného klání jako favorit, ale o jeho vítězi ještě nerozhodly. Tři vítězství ze svých čtyř startů dokázal vydolovat Ole Christian Veiby a na start Rally Hedemarken vyrážel s Volkswagenem Polo GTI R5 jako lídr s náskokem sedmnácti bodů. Vítěz soutěže může pomýšlet na celkem třicet bodů, takže Anders Grøndal rozhodně nemusel skládat zbraně. Bohužel pro něho ale nezáleželo jen na tom, zda dokáže Veibyho porazit. K zisku titulu potřeboval pilot Fordu ještě, aby soupeře postihla pořádná smůla, která by jej vyřadila z nejlepší pětice konečných výsledků Rally Hedemarken. V podobné, ba ještě složitější výchozí pozici se nacházel třetí muž pořadí Frank Tore Larsen, pokud chtěl pomýšlet na post vicemistra. Se starší verzí Fiesty R5 musel bezpodmínečně vyhrát a doufat v Grøndalovo odstoupení.
Do soutěže Larsen skutečně vstoupil pořádně rychle a na první zkoušce Grøndala porazil. Jedna desetina je však časový úsek takřka zanedbatelný a to se projevilo hned v RZ 2. Pořadí si tam jezdci Fordu prohodili. Veiby mezitím opanoval čelo průběžných výsledků a vyhrával jednu zkoušku za druhou. Když si pilot modrého Volkswagenu připsal už šestý dílčí triumf a svůj náskok posunul přes půl minuty, rozhodl se zvolnit a situaci kontrolovat. Třikrát po sobě sice se svými pronásledovateli prohrál, ale jeho náskok se stále pohyboval kolem půl minuty. Grøndal s Larsenem mezitím sváděli parádní duel o druhé místo, ve kterém měl nejprve navrch pilot novější Fiesty. V šesté zkoušce ale za svým soupeřem zaostal a rázem se jeho náskok snížil na 1,9 sekundy. Po Larsenově triumfu na tratích osmého testu se rozestup snížil dokonce jen na půl vteřiny. V devátém testu sice kraloval Grøndal, ale ten následující znovu zvládnul nejrychleji Larsen. Před závěrečnou zkouškou celé rally tak třetího a druhého jezdce dělilo jen šest desetin. Na kilometr krátké zkoušce jde stáhnout málo co, ale takovýto rozdíl hratelný byl. Larsen nakonec zkoušku vyhrál, ale jen o desetinku, a na třetí příčce už setrval. Pódium Rally Hedemarken nakonec věrně kopírovalo konečné pořadí nejrychlejší trojice šampionátu. Veiby na závěrečné soutěži sezóny vybojoval čtvrtý triumf ze šesti možných a po právu se stal letošním mistrem Norska.