Arriva začala s testováním nových jednotek pro Zlínský kraj, Linty budou řada 846 a 832

Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PIDAlstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PID

Cestující na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy se dočkali další změny vozového parku. Společnost Arriva vlaky na trase začala se zkušebním provozem motorové jednotky Alstom Coradia Lint. Jednotky pronajaté od Leo Express budou jezdit od příštího jízdního řádu na Zlínsku.

Cestující na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy se dočkali další změny vozového parku. Společnost Arriva vlaky na trase začala se zkušebním provozem motorové jednotky Alstom Coradia Lint. Jednotky pronajaté od Leo Express budou jezdit od příštího jízdního řádu na Zlínsku.

Pro cestující na této lince jde dočasně o výrazné zlepšení komfortu: střední část vlaku je nízkopodlažní, jinak na trase jezdí vysokopodlažní jednotky 845.

Ve společnosti ČMZO – elektronika v Hranicích na Moravě prochází všech deset motoráků úpravami pro provoz na českých kolejích. Modernizací a změnami už prošel první z nich, na dalších se pracuje a budou ze závodu v Hranicích vyjíždět postupně. Arriva je má pronajaté od společnosti Leo Express a předány budou do 1. prosince. Od 15. prosince pak začnou vozit cestující na několika tratích ve Zlínském kraji.

V provozu testujeme tento vlak, který nasazujeme na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy. Vlak je ve střední části nízkopodlažní, všem cestujícím se bude snadněji nastupovat a vystupovat, hlavně maminkám s kočárky nebo starším lidem. Naše vlaky budou v prosinci připraveny vyjet na všechny nasmlouvané linky,“ říká Jiří Nálevka, ředitel Arriva vlaky.

Standardem těchto vlaků je klimatizovaný prostor, cestující se budou moci připojit k wifi, dobít si během cesty mobilní telefon nebo počítač. Jednotky jsou vybaveny také bezbariérovou vakuovou toaletou, která je umístěna v nízkopodlažní části vlaku. Ve vlaku bude barel s pitnou vodou zdarma. „Tento komfort přinášíme netradičně už do osobních vlaků i do té nejmenší obce, kam budeme jezdit,“ dodává Martin Štěpka, projektový manažer Arriva vlaky. V nízkopodlažní části počítá firma s přepravou jízdních kol.

Drážní úřad už schválil zkušební provoz těchto vlaků na některých tratích. „Podle našeho rozhodnutí musí zkušební provoz pro motorové jednotky LINT 27 a LINT 41 skončit nejpozději do 31. 1. 2020. U každého typu musí být najeto nejméně 5 000 km,“ uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Zkušební provoz se týká traťových úseků Roztoky u Prahy – Praha Hostivař, Praha hl.n. – Česká Třebová – Olomouc.hl.n – Přerov – Bohumín, Přerov – Břeclav, Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr, Dolní Lipka – Hanušovice, Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský Průsmyk, Újezdec u Luhačovic – Luhačovice, Hranice na Moravě – Střelná, Horní Lideč – Bylnice, Vsetín – Velké Karlovice a Valašské Meziříčí  –  Rožnov pod Radhoštěm.

Drážní úřad už i rozhodl o číselném značení jednotek. Jednotka  LINT 41 bude používat číselnou řadu 846, motorový vůz LINT 27 ponese označení 832.

Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PIDAlstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PIDAlstom Coradia Lint 41 na městské lince v Praze. Foto: Arriva vlakyAlstom Coradia Lint 41 na městské lince v Praze. Foto: Arriva vlakyInteriér Alstom Coradia Lint 41. Foto: Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky
Tagy 832 846 Alstom Coradia Lint Alstom Lint Arriva vlaky S49
32 komentářů