Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology představuje první rallye kamion na světě s hybridním pohonem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Severočeský tým MKR Technology postavil první rallye kamion na světě s hybridním pohonem. Revoluční novinka se připravuje na Rallye Dakar 2020.

Mario Kress, hlavní konstruktér a autor projektu MKR Adventure specializujícího se pod křídly MKR Technology na stavbu závodních rallye kamionů, se svou společností vyvíjel výjimečný závodní stroj v totálním utajení ve spolupráci s holandským Riwald Dakar týmem. Závodní speciál Renault Trucks C460 Hybrid Edition byl slavnostně odhalen v holandském Almelu.

„Na vývoji zcela nového konceptu jsme tvrdě pracovali několik měsíců. S naším hlavním partnerem Riwald Dakar týmem jsme vytvořili jedinečnou spolupráci, která teď přinesla tento jedinečný koncept, ve kterém se kloubí všechny zkušenosti, které jsme dosud nasbírali spolu s ukrutnou energií, kterou tento kamion má. Současně ale spojujeme moderní trendy v technologiích i aktuální otázky dopadu na životní prostředí. Stojíme na prahu velkých strukturálních změn v motorsportu a dálkových rallye,“ uvedl Mario Kress.

V době, kdy otázka kvality životního prostředí představuje globální téma číslo jedna, reaguje MKR Technology a tým Riwald Dakar v pravý čas premiérou hybridního kamionu. Renault Trucks C460 Hybrid Edition využívá ke svému pohonu systém, který tvoří vznětový motor DXI 13 o výkonu 765 kW (1040 k) a točivé momentu 4600 N.m, spolupracující s elektromotorem o výkonu 151 kW (205 k) a točivém momentu 1600 N.m. Z celkové hmotnosti vozidla 8,5 tuny připadá na hybridní techniku zhruba 700 kg.

Oba týmy, tedy severočeský konstruktér spolu s holandskou závodní ekipou, jsou přesvědčeni, že elektrická technologie v kamionu může přinést velké výsledky. Riwald Dakar a MKR Technology uzavřeli tříleté partnerství s cílem dostat se v tomto období ve světe rallye do elitní trojice.

„Hybridní kamion Renault C460 v poslední době intenzivně testoval zkušený pilot holandského týmu Gert Huzink. Se stávajícím průběhem a s dosaženými daty jsme spokojeni. Hybridní pohonný systém zahrnující speciální maziva Eurol byl vystaven extrémním podmínkám a dosáhl velmi slibných výsledků,“ pronesl Mario Kress.

Severočeský Renault Trucks tak bude vůbec první hybrid na světe, který pojede legendární Rallye Dakar. Tento tah vítá i A.S.O, organizátor nejtěžší rallye na světě, který chce vidět tým Riwald Dakar s Gertem Huzinkem za volantem nového hybridního kamionu Renault C460 Hybrid Edition na startu Dakaru v roce 2020.

Toto přání se má skutečně proměnit v realitu. Tým totiž naplňuje myšlenku organizátorů být inovativní a společensky odpovědný. Právě taková se snaží být i společnost Riwald Recycling, která je hlavním sponzorem týmu Riwald Dakar.

Riwald Recycling investuje do budoucnosti a je jednou z nejpokrokovějších recyklačních společností v Evropě. V současnosti tato společnost recykluje všechny myslitelné kovy s cílem opětovně použít 100 % recyklovaných materiálů uvolněných do současné moderní ekonomiky.

Zdroj: MKR Technology/PatRESS.cz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme