Týmy pro nejmenší se rychle plní. Úspěch na mistrovství světa táhne k basketbalu hlavně malé děti

Úspěšné tažení českých basketbalistů na mistrovství světa pravděpodobně většině českých sportovních fanoušků neuniklo. Před pár dny začala ligová soutěž a nejen její účastníci doufají, že necelý měsíc starý úspěch pomůže popularitě basketbalu i dál. Zatím se zdá, že nejrychleji zareagovaly na šesté místo na světovém šampionátu děti.

Svitavy Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaromír Bohačík.

Jaromír Bohačík. | Foto: Václav Mudra | Zdroj: ČBF

„Myslím, že je ještě brzy, a bylo by trošku hloupé a naivní predikovat co se stane za dva, tři měsíce až boom opadne. Co cítím je to, že jsem v kontaktu s mnoha mládežnickými trenéry po celé republice a přípravky se plní. To je hlavní poselství nároďáku,“ říká trenér brněnských basketbalistů Lubomír Růžička, který má zkušenosti také z role asistenta u národního týmu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Po basketbalovém mistrovství světa nastal v Česku boom tohoto sportu. Jaké jsou jeho dopady?

Zájem dětí o basketbal se projevuje hlavně ve větších městech, jak upozorňuje mluvčí klubu Tuři Svitavy Pavel Špaček: „Nárůst třeba 20, 30 procent by znamenal čtyři, pět dětí. Počty malých zájemců tak nerostou v desítkách, jak slýchám především z velkých měst.“

Reprezentant Jaromír Bohačík zatím cítí největší vliv úspěchu na šampionátu v Číně v zájmu novinářů. „Cítíme to hlavně z médií, kdy máme určité povinnosti, co se jich týká. Na to jsme vůbec nebyli zvyklí, hráli jsme basketbal a teď je o nás větší zájem,“ popisuje.

Kdo by si však myslel, že po reprezentačním úspěchu stojí před kancelářemi klubových manažerů natěšení sponzoři s připravenými miliony, ten se podle svitavského mluvčího Špačka plete: „Rychlá reakce mezi sponzory není, tak to nefunguje.“

Využít současného zájmu o basketbal ale kluby logicky chtějí. Svitavy hrály první domácí zápas proti Nymburku, za který nastupuje pětice reprezentantů.

„My jsme to využili v rámci klubu. Po zápase máme takový menší meeting s partnery. Tento zápas s účastníky mistrovství světa považujeme za naše slavnostní zahájení sezony,“ přibližuje Špaček, jak také může posloužit úspěch českých basketbalistů při jednání s lidmi, kteří můžou do tohoto sportu přinést další peníze.

David Nekvinda Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme