Adamo: Budoucnost Breena nebudu hodnotit jen podle Walesu
Po konci u Citroenu letos Craig Breen startuje hlavně s vozy specifikace R5 a v irském asfaltovém šampionátu doposud nepoznal hořkost porážky, čím si zajistil první místo v klasifikaci. Mimo těchto startů se párkrát ukázal i v Itálii, ale hlavně se mu v létě naskytla šance na světový start, když mu místo v i20 WRC nabídl Hyundai. Ve Finsku dojel Ir 7., avšak po celou soutěž zajížděl podobné výkony jako jednička týmu Thierry Neuville a odměnou byl Breenovi start ve Walesu. Tam dojel sice jen o příčku hůř, avšak ve druhé etapě šel přes střechu, nechal 5 minut v příkopu a výsledkem bylo, že dokončil jako třetí ze tří Hyundai, což vedlo k nepěknému hodnocení od šéfa týmu Andrea Adama.
Jak se totiž italský manažer nechal slyšet, úkolem Breena bylo pomoci získat body do klasifikace značek, jelikož Korejci těsně bojují s Toyotou o titul, avšak to Breen nesplnil. "Pro Wales jsem doufal, že bude na pozici, aby přivezl body, ale to se nepovedlo," stroze hodnotí Andrea Adamo Breenův výkon, avšak současně dodává, že jeho šance na další starty v roce 2020 neskončily nenávratně v prachu. "Byť jsem Ital, tak lidi nehodnotím na základě výsledku z jedné vložky. Hodnocení by mělo vycházet ze širší perspektivy. Neříkám něco ve stylu, udělal chybu, už ho v týmu nechci vidět. Byť to tak někdy kvůli show vypadá, nejsem zas tak emocionální. Vím, že Craig odjel dobře Finsko a Wales už ne. Ale jeho budoucnost budu hodnotit ze širšího úhlu pohledu," dodává šéf Hyundai motorsportu.
Pokud jde o jezdeckou sestavu, tady u Hyundai pomalu, ale jistě naskakují obrysy. Jediný se smlouvou a jistotou startů na všech podnicích je jednička Thierry Neuville, který má ještě 2 letý kontrakt. Pro rok 2020 a šest soutěží je pod smlouvou i Sébastien Loeb a o rok nedávno prodloužil Dani Sordo, který bude pokračovat ve svém redukovaném programu sedmi vybraných soutěží. Jediným, kdo tak nemá jistotu je Andreas Mikkelsen, jenž měl původně letos odjet vše, ale kvůli nespokojenosti s výsledky chyběl v Portugalsku, aby se následně vrátil a zajel dvě pódiová umístění. Zda to však Hyundai bude stačit k prodloužení smlouvy, to je otázka.
Zas na druhou stranu urcite by v roce 2020 byl rad i za neuplnou sezonu, zatimco Mikkelsen bude chtit jet vsechno.
Adamo ma hlavne problem podle ceho se rozhodnout. Pokud Sordo nebude mit ze Spanelska spoustu bodu a posune se poradim, tak cekam ze Sordo pojede Australii. Breen tam ma posledni dva roky hodne spatne vysledky i rychlost. Podle ceho pak bude Adamo vybirat jestli na pristi rok radsi Mikkelsena nebo Breena?
Mr. Adamo je také "velkou" oporou pro své jezdce - o kolik lépe se poslouchá Tomi Makinen, když podrží své jezdce poté, co vyválí auto v příkopu.
Adamo nemůže čekat na výsledky Katalánska, protože uzávěrka na Austrálii už je 14. října
Mozna proto jeho odpovedi ohledne Breena a taky to muze byt duvod proc se sestavu Hyundaie na pristi rok hned tak nedozvime.
Kdyby ted oznamil ze podepsal s nekym jinym nez Breenem a na pristi rok s nim nepocita tak tezko muze cekat ze Breen odvede pripadne v Australii super stabilni vykon. Podobne v opacnem smeru Mikkelsen, pokud by rekl ze s nim nepocita.
Takze mlzi.