Vedení Prahy jim totiž uložilo, aby při své práci výrazně přitvrdili. Jen za první den tak podle své mluvčí Ireny Seifertové strážníci z modrých rezidentních zón nechali odtáhnout celkem 47 vozidel. „Důvodem má být přesvědčení, že existuje přímá úměra mezi počtem odtahů a respektovaností zón. To znamená myšlenku, že pokud bude ze strany městské policie nařizováno více odtahů z rezidentních zón, povede to ke zlepšení jejich respektovanosti,“ říká pro deník Metro Seifertová.
Parking na zónách
|
Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr si podle ní vymínil nasazení šestnácti odtahových vozidel s příslušným počtem hlídek strážníků. Pražská městská policie se však zařídila jinak. Do 15. ledna příštího roku tak bude podle Seifertové nasazeno devět takzvaně odtahových hlídek, které budou mít na starost jen a pouze kontroly modrých zón. Po těchto třech měsících pak strážníci vyhodnotí, zda má smysl nasadit na odtahy další lidi.
„Současný systém dohledu a kontrol v zónách placeného stání byl doposud koncipován jako dohled smluvního partnera, tedy vozidel Eltodo, bez zásadní činnosti pražské městské policie. Strážníkům se tak uvolnily kapacity pro dohled a řešení jiných druhů protiprávního jednání a k jiným prioritám, například veřejnému pořádku. Nyní se situace opět vrací před rok 2016,“ dodává Seifertová, podle které klesl počet odtahů v zónách placeného stání mezi lety 2011 až 2018 z 22 tisíc na pouhé tři tisíce odtahů.
Za parkování v modré zóně bez povolení hrozí řidičům kromě odtahu také pokuta či botička. Výše pokuty se pohybuje mezi 200 a 2000 korunami. Cena za odtah je necelých 2000 korun, hlídané parkoviště je pak zpoplatněno 250 korunami na den.