Domů
Plynárenství
Gazprom začal plnit plynem první větev plynovodu TurkStream

Gazprom začal plnit plynem první větev plynovodu TurkStream

Plynárenství
11 komentářů
18. říjen 2019, 13:29
ČTK

Ruská plynárenská společnost Gazprom začala plnit plynem první větev nového podmořského plynovodu TurkStream. Oznámil to dnes provozovatel plynovodu. Komerční provoz první větve plynovodu má být zahájen ještě před koncem letošního roku.

Plynovod, nazývaný také Turkish Stream, vede po dně Černého moře z Ruska do Turecka. Má dvě větve, každá s přepravní kapacitou 15,75 miliardy krychlových metrů ročně. První větev má dodávat ruský plyn tureckým zákazníkům, zatímco druhá má zajišťovat dodávky dále do Bulharska, Srbska a Maďarska, napsala agentura Reuters.

Plnění plynovodu je poslední fází testů před uvedením do provozu. „Naplnění plynovodního systému plynem je významným krokem k zahájení skutečných dodávek plynu do Turecka a jihovýchodní Evropy prostřednictvím nového sytému podmořských plynovodů. Komerční provoz plynovodu by měl být zahájen před koncem roku 2019,“ citovala agentura Ria Novosti prohlášení provozovatele.

Plnění druhé větve je naplánováno na pozdější dobu. Začít by mělo až po dokončení plnění v první větvi.

TurkStream je součástí plánů Kremlu obejít Ukrajinu, která je nyní hlavní tranzitní oblastí pro přepravu ruského plynu do Evropy, a také posílit ruskou pozici na evropském trhu.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(11)
energetik II
18. říjen 2019, 19:36

Dobrá zpráva. Je to posílení diverzifikace dopravních cest energetických surovin do Evropy. Je trochu zvláštní, že Rusko raději posílá svůj plyn Evropě přes území státu, který je členským státem NATO = Turecko, než přes stát , který není ani v NATO ani v EU /Ukrajina/. Rusko tedy více věří organizaci NATO než Ukrajině.

Dušan
19. říjen 2019, 12:01

Rusko nám bude tlačiť svoje rúry oknami i dverami ....

EÚ je totiž najsolventnejší trh a stále najdôležitejší. Napriek všetkým veľkým rečiam o "otočení rúr" sme pre Rusko životne dôležitý odberateľ zemného plynu a nik to ani v strednodobom horizonte nezmení.

Rusko síce k nám tlačí "len" tretinu svojho plynu, ale to množstvo zarobí polovicu z exportu plynu ....

Okrem rúr sa ruské firmy snažia presadiť i cez skvapalnený plyn a paradoxne konkurujú svojim vlastným rúram a poškodzujú samých seba, lebo ten "rúrový" plyn je viac zaťažený poplatkami ako ten skvapalnený ....

Josef
19. říjen 2019, 23:31

Členství Turecka v Nato potom co se USA snažili udělat v zemi puč je čistě formální. V současné době je Turecko fakticky nezávislým státem. Rusko na tomto posunu umělo maximálně vydělat a nabídlo Turecku levný plyn a páku na EU. I největší idiot v Bruselu už pochopil že do EU bude z Turecka proudit buď zemní plyn nebo emigranti a to podle chování EU k Turecku.

energetik II
20. říjen 2019, 11:13

TO : Josef

Ano, Turecko jako členský stát NATO je dnes "horkým bramborem" této organizace. Těžko se pak někomu v ČR vysvětluje, proč členský tát NATO napadl sousední Sýrii a jeho tanky jsou už přes 30 km hluboko na jejím území. Daleko hůř se pak nadává na Rusko , že obsadilo Krym nebo válčilo s Gruzií, když se chová stejně i stát NATO. Ale to už jsem poněkud odbočil od toho plynu.

petr
19. říjen 2019, 23:40

Celá ta pohádka je jinak, Rusko se snaží vším možným přimět Ukrajinu k tomu, aby se opět stala vazalem Moskalů. A nenažraná EU manipulovaná šílenci z OZE (organizované ruskou FSB -dříve KGB) jim v tom pomáhá...

Jde o cestu zpět k Jaltě a rozdělení světa podle Stalina a Brežněva...

Závazky a jistoty co dostala Ukrajina po té, co se zřekla jaderných zbraní na svém území jsou již zapomenuty...

Pro normální ukrajince to musí být velké rozčarování, asi jako pro nás Mnichov 38...

markusaurelius
20. říjen 2019, 00:10

A proč by mělo živit Rusko živit jakousi okrajinu , když tranzit pod mořem je zadarmo , okrajina má nové sponzory usa a eu tak at platí , ,

energetik II
20. říjen 2019, 11:02

TO : petr

No, já myslím, že za časů dle vašeho vyjádření "vazalství" Ukrajiny k Rusku v časech SSSR kolem r.1980 byla většina Ukrajinců spokojenější jak dnes. Byla obilnicí SSSR, velký rozmach leteckého, těžkého, lodního i kosmického průmyslu. Dodnes tam například běží 15 jaderných reaktorů z časů SSSR a vyrábí 53 % z roční produkce elektřiny. Toho chce Babiš u nás dosáhnout teprve v roce 2050.

Josef
21. říjen 2019, 00:39

Ano bohužel je to tak , ale proč ? Protože Ukrajina je nefunkční uměle vytvořený stát , takže posledních 30 let tam není fakticky žádný pokrok lidé masově utíkají a země je ekonomicky na úrovni Indie. Celistvost země je uměle držena protože na tom má zájem jak Rusko tak USA. Kdy Rusko potřebuje slabou Ukrajinu se silnou Ruskou menšinou přes kterou jí chce ovládat a USA zase chce co nejvíce oslabit Ruský vliv , takže dělení ukrajiny nepřipadá v úvahu. Vlastně to všem vyhovuje , kromě Ukrajinců , kteří masově opouštějí zemi.

energetik II
21. říjen 2019, 10:07

TO : Josef

Ano, životní úroveň na Ukrajině musí být tragická. Stačí uvést jediné měřítko a to nominální HDP na 1 obyvatele v Dolarech r. 2018 :

Rusko - 11 300

Čína - 9600

Ukrajina - 3000

Vietnam - 2500

Průměrný Ukrajinec je tak dnes více jak 3 krát !! chudší jak průměrný Číňan a je dnes už na úrovni průměrného Vietnamce, daleko třeba za Turkem, Mexičanem nebo Brazilcem. Po už 30 letech nezávislosti Ukrajiny těžko z této její bídy obviňovat Moskvu, ale jen její korupční prostředí a mafii oligarchů ,kteří hrabou jen do vlastní kapsy. Počet obyvatel Ukrajiny klesl za 30 let z 52 na 44 mil. obyvatel = ti schopní utekli. Přitom je Ukrajina druhou největší zemí Evropy po Rusku, má výtečné černozemní půdy ,velké zdroje uhlí i jiných surovin, mořské pobřeží. Při schopném vedení dnes mohla být na Ukrajině životní úroveň jako v Polsku.

Dušan
21. říjen 2019, 21:21

Kde by bolo Rusko bez svojich veľkých zásob energetických surovín ?

No myslím, že zhruba tam, kde dnes Ukrajina ....

Jednoducho Rusko si svoj "bordel" stačí ako tak vykrývať vývozom surovín, Ukrajinci to nemôžu ...

V cenách plynu pre domácnosti sú na tom Ukrajinci asi tri krát horšie ako Rusi ... ale to nie je dôkazom zaostalosti Ukrajiny, ale naopak znakom, že sa tam cenové deformácie narovnávajú a Ukrajina začína zreálňovať ceny a naprávať deformácie v ekonomike ...

Rusko naopak bez problémov dotuje všetko a všetkým ... a "konzervuje" tak svoju zaostalú ekonomiku ....

Ukrajinci idú dopredu ... nie preto, že by chceli, ale zato, že musia, lebo keby nerobili aspoň pomaly reformy, tak im veritelia nič nedajú a okamžite nemajú ani na dôchodky ...

energetik II
21. říjen 2019, 22:17

TO : Dušan

No nevím, ale nezdá se mi, že by dnes Rusko "konzervovalo svou zaostalou ekonomiku" a naopak Ukrajina - "míří směle vpřed". Ruské zemědělství zaznamenalo díky sankcím Západu velmi pozitivní vývoj a Rusko se stalo největším exportérem pšenice na světě. Úroveň ruského zbrojního průmyslu je stále špičková /střela Kinzhal, torpédo Poseidon, ponorky třídy Borei, protivzdušné komplety S- 400 a S-500,....atd. a rovněž Rosatom s novými reaktory VVER- 1200 a TOI neodpočívá na vavřínech. Ruské devizové rezervy rostou .

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se