Blues pro Špágra 2019

Festival věnovaný památce kytaristy Milana Špačka

Blues pro Špágra 2019 festival věnovaný památce kytaristy Milana Špačka

V pardubickým klubu Doli se uskutečnil další ročník festiválku věnovanýho památce skvělýho kytaristy a kámoše Milana Špačka. Zahájila ho místní kapela Jetbeat, podle mýho slušná tancovačková kapela, která hraje fláky z šedesátejch a sedmdesátejch let. Stylově zahájili s Let’s Spend the Night Together od Stounů, od kterejch později dali ještě Honky Tonk Women a Brown Sugar, dál třeba Please Please Me a nějaký další Beatles, který už si nevybavuju, Substitute od Who, I’m a Believer od Monkees, něco od Status Quo a CCR, a do toho pár vlastních písniček.  Nebylo to špatný, ale spíš takový do tance, než na poslouchání.

Blues pro Špágra 2019 festival věnovaný památce kytaristy Milana Špačka

Cirkus Blues – to teda bylo úplně z jinýho soudku. Samý vlastní věci s dobrejma textama a aranžema. Taky to převážně nebylo až tak moc blues, ale rozhodně to mělo bluesový koule.

Blues pro Špágra 2019 festival věnovaný památce kytaristy Milana Špačka

John Hayllor – chrudimská kapela, ve který od loňska došlo k další změně na postu basáka. Navíc Janek Žežula je čím dál lepší kytarista, a i když se mu díky jakýmusi nedopatření nepovedlo zprovoznit část efektů, tak to odehrál v pohodě.

No a poslední kapela byla taková 2v1. Celkem nová severočeská partička (ve který hraje někdejší Milanův spoluhráč Míra Vorlíček) Mo/Fo Cat Clarion se na část vystoupení pouhým hostováním Eržiky proměnila na Lady I Trio, a společnejma silama důstojně večírek uzavřeli.

Jindřich Oplt
19/10/2019