Začněme třeba pohledem do SECTORU 7. Nejprve se můžeme podívat, jak během padesáti sekund agent Burns polemizuje nad tím, jestli jsme ve vesmíru sami. Následuje BITVA U HALF DOME, což je skalní útvar, který svým tvarem trochu připomíná slavnou Homoli cukru v Rio de Janeiru. Tento desetiminutový počin jest vyvedený jako rozpohybovaný komiks, který přináší de facto non-stop akci, přičemž tvůrci evidentně mají ságu Transformers hodně nakoukanou. Následují VYNECHANÉ A PRODLOUŽENÉ SCÉNY. Celkem jich spatříme devět a za nejpozoruhodnější se dají označit Původní úvodní scéna, ve které se Bee schovává před vojáky v lese. Pak jde o moment, kdy jsou Charlie a titulní robot na pláži, kde s ní roztomile zamává. A samozřejmě akční sekvence po zkratování spotřebičů, které se díky tomu probudí k životu (myčka, lednice, pračka, rádio, …).
OUTTAKES jsou zřejmě další původní scény, které byly vystřiženy, resp. přestříhány. Mnohdy proto, že John Cena má vlastně skvělý komediální talent (viz dva snímky Táta je doma). I v Bumblebeem je svět ohrožen proradnými Decepticony, takže by působilo dost nepatřičně, kdyby ve finálním sestřihu zůstal třeba ten telefonát s prezidentem Spojených států amerických, případně improvizovaný rozhovor po vítězství mezi Burnsem a Memem. Troufám si tvrdit, že ho tvůrci nechali opakovat několikrát a že nás tedy ošidili o další legrační verze. I proto, že klasické video s Přeřeky tentokrát v bonusech úplně chybí.
A jak tvůrci připomenou v rámci BRINGING BUMBLEBEE BACK TO THE BIG SCREEN (tj. v pětidílném filmu o filmu), „osmdesátky byly hodně specifická doba“. Zaměříme se na titulního hrdinu-outsidera a bude naznačeno, že tentokrát se jedná opravdu spíše o chick flick. Hailee Steinfeld se nezmíní o hranaté hlavě Johna Ceny, nýbrž o jeho rukách, a zároveň řekne, že pro ni byla čest si v tomhle projektu zahrát (a ostatní se přidají, tedy v tom smyslu, že byli šťastní, že na projektu Bumblebee mohli pracovat). Dále dojde na kostýmy i design, kdy se kladl důraz na každičký detail. Řeč bude pochopitelně i o legendárním autě Volkswagen Beetle, kterých filmaři využili několik pro různé účely, včetně jednoho s volantem na střeše.
Poslední a nejdelší z této pětice filmů o filmu nese název California Cruisin‘ Down Memory Lane. Trvá dvacet minut a postupně se v něm prodiskutovávají různé složky. Lokace pochopitelně nevyjímaje. Natáčelo se i v Redwood Forests, kde najdeme nejvyšší a dost možná i nejstarší stromy na světě! Už předtím několik zodpovědných ztratí slovo o akčních sekvencích. Bude nám ve zkratce představena cesta režiséra Travise Knighta z tvůrce animáků po režiséra vysokorozpočtového spektáklu. A také se dozvíme, čemu se na place říkalo „Bayův ničitel“. Nejen při závěru na místě zvaném Battery Spencer u mostu Golden Gate Bridge se pak zase nelze nepozastavit nad tím, jak jsou filmy naprosto magickou záležitostí, v rámci které je možné úplně cokoliv.
FOTO: CinemArt