Hlavní navigace

Peníze do IT: Vzestupy a pády (2)

22. 10. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © ElenaR - Fotolia.com
Podniky všech typů a velikostí procházejí digitální transformací a navyšují investice do některých technologií, zatímco jiné je omezují. Přinášíme přehled pravděpodobných investičních favoritů a outsiderů.

> předchozí část

4. Na vzestupu: Zlepšování a transformace hlavních systémů
Procento respondentů navyšujících investice: 31

Hranice mezi podnikovými a spotřebitelskými aplikacemi se stírají a stoupá tlak na hlavní systémy.

„Moderní aplikace, obohacené o strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, vyžadují dynamické a výkonné výpočetní, úložné a síťové zdroje,“ říká Wendy Pfeiffer, IT ředitelka ve společnosti Nutanix, která dodává software pro cloud computing.

„Potřeba optimalizovat ekonomické a spotřební modely stimuluje také využití multicloudových modelů.“

Tři čtvrtiny úspěšných digitálních strategií v roce 2022 vytvoří transformované IT organizace s využitím modernizované a racionalizované infrastruktury, aplikací a datových architektur, předpovídá Serge Findling.
„IT ředitelé musejí modernizovat a racionalizovat infrastrukturu a související aplikace a datové architektury – což představuje nesmírně náročný úkol.“

5. Na vzestupu: Digitální obchodní iniciativy
Procento respondentů navyšujících investice: 31

Marketing založený na zkušenosti je účinný způsob, jak budovat, udržovat a rozvíjet vztahy. V roce 2019 se bude digitální marketing posouvat od transakčního zaměření (realizace obchodu) k experimentálnímu (budování vztahů), předpovídá Krishnan Ramanujam.

„Spotřebitelé ocení firmy, které budou nabízet ucelenou zkušenost se značkou. Chytré podniky budou investovat do rozvoje tohoto typu komplexní zkušenosti namísto izolovaných zkušeností u určitých jednotek nebo transakcí.“

6. Na vzestupu: Zákaznická/uživatelská zkušenost
Procento respondentů navyšujících investice: 29

Technologie pro zákaznickou/uživatelskou zkušenost by měly mít v roce 2019 vysokou prioritu, říká Lauren Maffeo, analytička služby Gartner GetApp.
„Výzkum společnosti Gartner konzistentně ukazuje, že většina amerických podniků s méně než 1 000 zaměstnanců buď neužívá konverzační roboty, nebo je plánuje zavést do jednoho roku až dvou let,“ poznamenává. Na druhou stranu

65 % amerických mileniálů chce konverzační roboty užívat. Gartner proto předpovídá, že v roce 2019 bude konverzační roboty užívat třikrát více firem než v roce 2017.

„V roce 2019 se chceme na technologie související se zákaznickou zkušeností výrazně zaměřovat,“ říká Ramneek Gupta, ředitel pro rizikové a rozvojové investice ve společnosti Citi Ventures.

„Lidé očekávají, že produkt bude sám rychle a intuitivně reagovat na jejich kontext a potřeby. Firmy, které takovou zkušenost neposkytnou, se ocitnou v ohrožení,“ poznamenává Gupta.

7. Na vzestupu: Umělá inteligence/strojové učení
Procento respondentů navyšujících investice: 27

Tlak na snižování nákladů, zlepšování akceschopnosti podnikového IT a urychlování inovací povede 70 % IT ředitelů k razantnímu zavádění datové analýzy a umělé inteligence do IT provozu, nástrojů a procesů, předpovídá Serge Findling ve výhledu do roku 2021. Ačkoli si většina IT lídrů uvědomuje potenciál AI, řada podniků si stále nedokáže poradit s jejím zavedením. Jak Findling poznamenává, v roce 2019 se bude většina organizací učit a snažit získat pracovníky s potřebnou kvalifikací.

David Parmenter, ředitel vývoje dokumentového cloudu ve společnosti Adobe, se obává, že AI může procházet obdobím iracionálního rozmachu, který může mít negativní dopady.

příloha_ovladnete_sva_data

„Podobně jako si svět nakonec uvědomil reálné problémy s ochranou soukromí a bezpečností u jiných technologií, měli bychom si být vědomi rizik u AI,“ říká.

> dokončení

Byl pro vás článek přínosný?