Dnes Čtvrtek - jasno 11°C
Zítra Pátek - oblacno 15°C
Čtvrtek 25. 4. 2024
Svátek má Marek
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon
Blue Moon. Foto: Staropramen

Staropramen uvádí na trh první pivo z produkce svého vlastníka, americkou značku Blue Moon

Společnost Pivovary Staropramen zahájila v České republice prodej nového piva Blue Moon Belgian White. Na tuzemský trh se tak vůbec poprvé dostává americká značka z portfolia pivovarské skupiny Molson Coors, vlastníka Pivovarů Staropramen. Ve Spojených státech zaujímá Blue Moon první příčku na trhu takvaných craftových (řemeslných) piv a úspěch slaví také v globálním měřítku. 

Pivo z amerického Colorada si mohou spotřebitelé vychutnat ve více než 25 zemích světa, kde se jej prodají miliony hektolitrů. V Česku se chce Blue Moon soustředit na podniky zaměřené na speciální nabídku jak z hlediska sortimentu, tak zážitku pro konzumenty, kteří se zajímají o zahraniční prémiová piva a zároveň objevují craftový typ piv.

Značka Blue Moon patří stejně jako Staropramen mezi čtyři klíčové mezinárodní značky kanadsko-americké skupiny Molson Coors. Pivo Blue Moon Belgian White bylo na českém trhu úplně poprvé představeno na konci září v rámci odborné akce pro nápojovou gastronomii – Prague Bar Show 2019. Do obchodů a restaurací je distribuováno v těchto dnech, přičemž dostupné bude ve skleněných lahvích o objemu 0,33 l, a také v čepované podobě.

„Značku Blue Moon si oblíbili nejen konzumenti ve Spojených státech amerických, ale i konzumenti v dalších více než 25 zemích světa, a to jak kvůli jeho výjimečné a zároveň velmi příjemné pivní chuti, tak způsobu servírování, který přináší do pivního světa osvěžení. Věříme, že český pivní trh toto osvěžení ocení a že si značka své příznivce najde i u nás,“ uvádí Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka společnosti Pivovary Staropramen, s poukázáním na fakt, že se český pivní trh za posledních několik let značně proměnil.

Konzumenti rádi zkoušejí nové chutě, které vznikají použitím netradičních surovin. Roste tak poptávka po neotřelých speciálech a řemeslných pivech. „Značka Blue Moon je typickým zástupcem craftových neboli řemeslných piv. Na trhu v USA jí v této kategorii patří první příčka,“ dodává Vladimíra Formánková s tím, že hlavní cílovou skupinou pro Blue Moon v Česku jsou mladí lidé 25+, muži i ženy žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají unikátní zážitky, nejde jim o to dát si „jedno“.

Originální servírovací rituál
Novinka Blue Moon Belgian White je pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier. Jde o dobře prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické osvěžujícím pomerančovým twistem. „Na první pohled zaujme charakteristickou bílou barvou pšeničného piva s hustou pěnou. Vyniká lehkou, ale pikantní vůní pšenice a osvěžující vůní pomeranče. V čisté chuti se snoubí použité suroviny při vaření, tedy pšenice a oves. Tyto historické pivovarské suroviny dávají pivu příjemné tělo, vláčný až rozplývavý pocit v ústech a svěží chuť ve spojení s jemným dozníváním koriandru. Také díky unikátnímu servírovacímu rituálu jde o vrcholného zástupce craftových piv,“ říká obchodní sládek Libor Vávra s tím, že se pivo servíruje s plátkem pomeranče, který zdůrazňuje ovocnou chuť i vůni.

Z USA do Česka
Příběh značky Blue Moon započal v roce 1995 v americkém státě Colorado. Keith Villa, zakladatel a vrchní sládek tamního pivovaru Sandlot, se po získání doktorského titulu Ph.D. z pivovarnictví na univerzitě v Bruselu vrátil zpět do Spojených států amerických a rozhodl se uvařit pšeničné pivo inspirované těmi belgickými. Zrodila se tedy první vlaštovka na americké craftové scéně, zrodil se Blue Moon Belgian White, který se po 24 letech dostává také do České republiky.


Autor: TZ, red

Hledáte práci? Praha 4 ji nabízí na radnici i ve školách a školkách

22. dubna 2024 v 10:42

Radnice hledá zaměstnance na úřad MČ Praha 4, tak i ve zřizovaných školách a mateřských školách.

Společnost pro rozvoj veřejného osvětlení pořádala v Praze konferenci

21. dubna 2024 v 09:10

V kongresovém Top Hotelu Praha se ve dnech 18. a 19. dubna konala 62. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení. Tématem akce bylo ekologické, hospodárné a bezpečné veřejné osvětlení. Generálním partnerem konference byla městská společnost Technologie hlavního města Prahy. „Děkujeme za...

innogy: Oslava myšlenek a nápadů, které mění svět k lepšímu

19. dubna 2024 v 16:43

Světový den kreativity a inovací, který připadá na 21. dubna, byl založen s cílem podpořit kreativní myšlení a inovace ve všech aspektech lidského rozvoje. Původně šlo o reakci Marci Segalové na článek o kreativní krizi v Kanadě v roce 2001.

Národní centrum Stavebnictví 4.0 se opět představí na Stavebním veletrhu

14. dubna 2024 v 18:57

Národní centrum Stavebnictví 4.0 se již podruhé představí na Stavebním veletrhu a Festivalu architektury, který se letos uskuteční ve dnech 24.–27. dubna 2024 na brněnském výstavišti. Organizuje zde stavební hackathon na téma dostupné bydlení i diskuse s influencery, kteří se věnují rozdílným...

Další články
Nahoru