Kopecký a Rovanperä získali pro značku ŠKODA titul
› Jedno kolo před koncem letošního mistrovství světa je ŠKODA v žebříčku hodnocení výrobců
v kategorii WRC 2 Pro nepřekonatelná
› Ve Španělsku dojel Jan Kopecký s Pavlem Hlouškem (ŠKODA FABIA R5 evo) na druhém místě
své kategorie před nově korunovanými mistry světa* WRC 2 Pro Kallem Rovanperou a Jonnem
Halttunenem
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Zisk všech tří mistrovských titulů v kategorii WRC 2
Pro je zaslouženou odměnou pro celý tým!“
› I když je kategorie WRC 2, určená pro soukromé týmy, dosud nerozhodnuta, v Austrálii mohou
získat mistrovský titul pouze posádky jedoucí s vozy ŠKODA
Salou, 27. října 2019 – Mise splněna: na Španělské rallye RallyRACC Catalunya-Rally de España (24. 10.–27. 10. 2019) Jan Kopecký/Jan Hloušek (CZ/CZ) a jejich týmoví kolegové Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN), jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5 evo, dojeli na druhém a třetím místě v kategorii WRC 2 Pro. Těmito výsledky zajistili pro tým ŠKODA Motorsport s předstihem před posledním kolem letošní sezóny mistrovský titul pro výrobce v kategorii WRC 2 Pro. Za tři týdny se v Austrálii rozhodne pouze o mistrech světa v kategorii WRC 2 určené pro soukromé týmy. Již nyní je dáno, že se bude rozhodovat mezi jezdci s vozem ŠKODA: Pierre-Louisem Loubetem a Benitem Guerrou.
Dlouhá sezóna skončila úspěchem pro ŠKODA Motorsport. Potom, co před třemi týdny na Britské rallye ve Walesu získali s předstihem jezdecké tituly v kategorii WRC 2 Pro Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen, ŠKODA Motorsport zakončila sezónu mistrovským titulem* výrobců v kategorii WRC 2 Pro. Stalo se tak díky druhému místu na Španělské rallye v Katalánsku v kategorii WRC 2 Pro, na němž dojel Jan Kopecký s Janem Hlouškem, a třetímu místu ve WRC 2 Pro vybojovaném Kallem Rovanperou a Jonnem Halttunenem.
Do sobotní etapy Španělské rallye nastupoval Kalle Rovanperä na druhém místě v kategorii WRC 2 Pro. Rychlou jízdou a dobrými časy postupně snižoval svůj odstup na vedoucího Madse Østberga s Citroënem z 30 až na 9,8 sekundy. Na poslední rychlostní zkoušce vedoucí ulicemi hostitelského města Salou však zavadil o bariéru a poškodil zavěšení levého předního kola svého vozu. Proto na konci dne tato finská posádka klesla v kategorii WRC 2 Pro na třetí místo a jejich týmový kolega Jan Kopecký se dostal před ně na druhou pozici v dané kategorii. V neděli, během níž se jely čtyři další rychlostní zkoušky s celkovou délkou 74,14 kilometru měřených úseků, se obě posádky striktně držely týmové strategie, neriskovaly a po bezchybných jízdách dojely do cíle ve městě Salou. Tím udělaly velkou radost šéfovi týmu ŠKODA Motorsport Michalu Hrabánkovi.
„Konečně mohu říci, že je mise splněna. Dosáhli jsme všech cílů, které jsme si před začátkem sezóny 2019 vytýčili. Úspěšně jsme uvedli na trh nový vůz ŠKODA FABIA R5 evo, Kalle a Jonne získali v kategorii WRC 2 Pro jezdecké tituly mistrů světa* a společně s Janem zajistili také mistrovský titul výrobců*,“ řekl šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek a dodal: „Tyto úspěchy by nebyly možné bez podpory představenstva společnosti, našich inženýrů, mechaniků a všech zaměstnanců ŠKODA AUTO, kteří nám pomohli k tomu, aby se motorsport stal nedílnou součástí DNA značky ŠKODA. Kromě toho mě velmi těší, jak jsou spokojeni naši zákazníci. V závěrečném kole mistrovství světa v Austrálii může získat mistrovský titul v kategorii WRC 2 pro privátní týmy pouze posádka jedoucí s vozem ŠKODA. Naši zákazníci z celého světa pravidelně usedají do některého z našich 311 prodaných vozů. Cítím k nim velkou odpovědnost a budeme se nyní plně koncentrovat na správnou přípravu na nadcházející sezónu.“
V kategorii WRC 2 určené pro privátní týmy zažila aktuálně vedoucí posádka Pierre-Louis Loubet/
Vincent Landais (F/F) během posledního dne Španělské rallye napínavý okamžik. Vedla sice od
prvního dne rally, na druhé rychlostní zkoušce v neděli ale vyjela se svým vozem ŠKODA FABIA R5
evo do příkopu, ztratila cenný čas a propadla se na páté místo ve své kategorii. Poslední rallye
sezóny v Austrálii tak uvidí bitvu o mistrovský titul mezi jezdci ŠKODA: francouzskou posádkou a
Mexičany Benitem Guerrou/Danielem Cuém, kteří museli ze Španělské rally odstoupit.
*Podléhá oficiálnímu potvrzení ze strany FIA.
Celkové výsledky Španělské rallye v Katalánsku (WRC 2 Pro/WRC 2)
1. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 R5, 3.16:04,2 h*
2. Camilli/Veillas (F/F), Citroën C3 R5, +22,6 s
3. Kopecký/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +54,7 s*
4. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, +1:29,1 min*
5. Lindholm/Korhonen (FIN/FIN), VW Polo GTI R5, +2:03,1 min
6. Kajetanovicz/Szcepaniak (PL/PL), VW Polo GTI R5, +2:19,1 min
*Výrobci nominované vozy sbírají body do kategorie WRC 2 Pro.
Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Jezdci (po 13 ze 14 kol)
1. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 176 bodů
2. Gus Greensmith (GB), Ford, 145 bodů
3. Mads Østberg (N), Citroën, 137 bodů
4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 115 bodů
Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Výrobci (po 13 ze 14 kol)
1. ŠKODA, 333 bodů
2. Ford, 259 bodů
3. Citroën, 145 bodů
Číslo dne: 3
ŠKODA vyhrála všechny tři mistrovské tituly kategorie WRC 2 Pro mistrovství světa FIA World Rally
Championship 2019. Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen získali jezdecké tituly, zatímco ŠKODA si
připsala mistrovskou korunu v hodnocení výrobců*.
*Podléhá oficiálnímu potvrzení ze strany FIA.
Kuře uraženě vzkazuje, že pořád čeká na ty nástupce, co budou reporty ze závodů psát za něj, když bylo vždycky mrdáno za překlepy. Ale aby se neřeklo, menší text jsem k Ottovi teď hodil
Kuře uraženě vzkazuje, že pořád čeká na ty nástupce, co budou reporty ze závodů psát za něj, když bylo vždycky mrdáno za překlepy. Ale aby se neřeklo, menší text jsem k Ottovi teď hodil
https://www.idnes.cz/sport/motorsport/jan-kopecky-po-katalanska-rallye-rozhovor.A191027_165330_motorsport_rou
Standak já bych řekl, že jde o narážku na to že jak WRC2Pro tak WRC2 vyhrál pilot s Citroenem... A ten mluvčí tvoříc tyhle tiskovky.... To je kapitola sama pro sebe
Svět je plný záhad. Jednou z nich je ten strašný škrabal nesoucí prokletí vlastního jména, který se v TZ permanentně projevuje jako nekompetentní trdlo. Nejlepší WRC2 auto na světě a tohle nadělení? Jak to jde dohromady? Proč s tím v tom dokonale profesionálním organismu (?) jako Škoda nikdo nic za celou dobu nic neudělá? Kolik takových profesionálů tam je? Kde by mohla Škoda/ŠM být, nebýt takovýchle motovidel? Veliká, opravdu veliká záhada...