Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oživené De Tomaso odhaluje techniku. Retro P72 využije upravený motor od Fordu

David Bureš
Diskuze (1)

Při premiéře De Tomasa P72 výrobce použitý nekonkretizoval. Nyní však už konečně víme, že půjde o motor původem od Fordu.

De Tomaso patřilo v šedesátých a sedmdesátých letech mezi úspěšné italské výrobce sportovních vozů, v roce 2004 ale zkrachovala. O pár let později se ji bývalý manažer Fiatu Gian Mario Rossignolo snažil oživit crossoverem Deauvillem, to se však nepovedlo. Letos však vznikl další projekt, De Tomaso P72, který vypadá nadějněji. Po letní premiéře vůz odhaluje i bližší informace o technice.

Konečně tak víme, jaký motor retro stylizovaná novinka použije. Bude to uprostřed uložený, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů. Základ techniky pochází od Fordu, pro potřeby De Tomasa ho ale vyladí známá tuningová společnost Roush.

Výkon podle neoficiálních zpráv dosáhne hodnoty 700 koní (515 kW), zatímco točivý moment má vrcholit 824 N.m. Jednotka přitom má být spárována s šestistupňovou manuální převodovkou, což je u takového typu automobilu stále větší rarita.

Počítá se s využitím mazání se suchou klikovou skříní, což je ideální pro potřeby ostré jízdy na okruhu – olej se tak vlivem působící odstředivé síly v zatáčkách nebude přelívat z jedné strany na druhou. Nový typ kompresoru pak má být účinnější, navíc tišší, s menšími vibracemi.

Podle De Tomasa si pak pětilitrový agregát navzdory přeplňování má uchovat charakter atmosférického motoru. Poskytne prý lineární nástup síly a skvělý soundtrack, typický pro americké V8, což dřívější videa potvrzují.

S těmito typy motorů má mimochodem De Tomaso léta zkušeností. P72 totiž tímto způsobem naváže na nejslavnější vozy značky, které rovněž využívaly kombinaci elegantního italského stylu se silnými agregáty původem z USA.

Základem auta inspirovaného někdejším prototypem P70 bude karbonový monokok, sdílený s modelem Apollo Intensa Emozione. Není divu, za De Tomasem P72 stojí stejný tým. Slavnou značku oživuje v Hong Kongu sídlící společnost IdealVenture, která už dříve převzala někdejší německou značku Gumpert.

V plánu má vyrobit 72 exemplářů P72 odkazujících právě na jméno novinky. Jejich cena se bude pohybovat okolo 662.000 liber (cca 19,6 milionu korun), výrobce však zatím neuvedl, kolik aut z plánované produkce již prodal.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

31. 10. 2019 04:32
Wau
Krásné, až se mi naježily chlupy na rukou. Možná jen jinej odstín budíků, jinak za mě pecka :-)