Zápisník Jiřího Liebreicha: Lupiči a dobráci

Internetová displejová reklama narostla v srpnu o osm procent

Internetová displejová reklama narostla v srpnu o osm procent Zdroj: archiv

Těžko představitelných 3,2 miliardy videí si Češi loni přehráli na internetu. Dvě třetiny tvořily reklamy, naopak pouhá dvě procenta připadla na dokumenty a vzdělávací nahrávky. No ještě abychom se na netu vzdělávali, když je mezi námi tolik absolventů prestižní vysoké školy života. Ti už svůj diplom mají a rozhodně se ho nebojí dennodenně na sítích používat. A nejen tam, bohužel.

Do úzké skupinky sledující vzdělávací videa na internetu jistě nepatří muž, který v Praze začátkem týdne ukradl auto i s šestiměsíčním kojencem. Hlupák. Copak neví, na kolik dnes vyjde výchova dítěte? Rozhodně na víc než oprava nalezeného nabouraného vozu. Dítě skončilo v pořádku doma.

Stejně jako ztracené 300 let staré housle Stephena Morrise, spoluautora hudby například filmu Pán prstenů. Morris housle za více než sedm milionů korun zapomněl ve vlaku u Londýna, o pár dnů později mu je vrátil poctivý nálezce. Předání cennosti proběhlo stylově – v garážích za tajné přítomnosti policie.