7. 11. 2019 10:18 − 2631× − 0

Lužické šotolinové řádění

Ač není Lausitz Rallye zařazena do německého mistrovství, o kvalitní jezdeckou sestavu nemá žádný rok nouzi.

Zajímavé šotolinové cesty kolem povrchových dolů a v tamní rekultivaci ve stínu elektrárny jsou ideálním místem na parádní závodění. Nejvíce vítězství na této soutěži vybojovali dva jezdci. Čtyřikrát se ve své domovině radoval z triumfu Matthias Kahle a bez zajímavostí jistě není, že jej pokaždé vybojoval s jinou ze čtyřkolek vyrobených v mladoboleslavských dílnách, s Octavií WRC, Fabií WRC, Fabií Super 2000 a Fabií R5. Hodně pestrá skladba soutěžního náčiní dovedla ke čtyřem triumfům i druhého rekordmana, Nora Anderse Grondala. Nejprve dvakrát zvítězil za volantem produkčního Subaru, pak jednou s Citroënem DS3 R5 a předloni s Fordem Fiesta R5. Letos si na pokus o rekordní pátý triumf přivezl zbrusu nový Ford Fiesta R5 MK2. Ani Kahle nic nepodceňoval a ukázal se divákům s nejnovější Škodou Fabia R5 evo. Se stejným vozem na start dorazil úřadující vítěz Fabian Kreim, který společně s dvojicí rekordmanů patřil k největším favoritům.

Minimálně do bojů o bednu chtěl zasáhnout Jaroslav Orsák, který na Lausitzu vloni dojel na pěkném třetím místě. Letos měl jeho německý start ještě větší náboj díky debutu ve zbrusu nové technice vlastní stáje, Fordu Fiesta R5 MK2. V pátek večer zajel dva čtvrté časy a čtvrtou příčku si držel až do sobotní RZ 6. Do té už nenastoupil jeden z třech nejrychlejších jezdců a to českého jezdce posunulo na provizorní bednu. Bohužel i Orsák zůstal o dvě zkoušky později mimo hru. Pozici nejrychlejšího českého jezdce od něho přebral Jan Sýkora startující s Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Až do poslední zkoušky ale o ni musel bojovat s Tomášem Kurkou ve Fordu Fiesta R5. Sedmou příčku absolutně a post nejlepšího z českých jezdců v závěrečném testu definitivně vybojoval Kurka. V dobrém světle se předváděl další český jezdec Jan Talaš jun., který se s Peugeotem 208 R2 po pátku vyhoupnul do čela dvoukolek. Zatímco v první etapě bojoval s Norem Olou Nore jun. v Opelu Adam R2, v sobotu se musel vypořádat s domácím Romanem Schwedtem v Peugeotu 208 R2. Na toho si Talaš dokázal vytvořit čtvrtminutový náskok, načež v RZ 8 bohužel odstoupil. Dvoukolky tak nakonec opanoval Němec v Peugeotu před dalším z českých jezdců 208 R2 Dominikem Brožem.

Místní matador Kahle málem do své oblíbené soutěže vůbec neodstartoval, když v shakedownu vlétnul na rozbitý beton a poškodil zavěšení své Fabie. Mechanici naštěstí dali vůz včas dohromady a čtyřnásobný vítěz rally vyrazil na start. Od začátku se držel na třetí příčce, než musel po RZ 5 odstoupit. Na vině bylo zranění zad spolujezdce Christiana Doerra po jednom z tvrdých dopadů. Oba nejrychlejší časy v krátké úvodní etapě zaznamenal Grondal, ale vytvořil si minimální náskok 4,4 sekundy. O ten norský pilot přišel hned během prvních dvou sobotních zkoušek, a když se na konci rally přidaly ještě technické problémy s motorem, byl rád i za druhou příčku. Nezdar jezdců R5 využil k posunu na konečnou třetí příčku Janis Vorobjovs s Mitsubishi Lancer EVO VIII. Loňský lužický triumf dokázal obhájit německý šampión Kreim. Bohužel se jednalo o jeho poslední start v barvách stáje Škoda Auto Deutschland, která se z rallysportu stahuje.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!