Elektrika.cz, reportážní portál instalační elektrotechniky, vyhlášky, schémata zapojení .

 
Oddíly
reklama
Bleskovky
Osobní nástroje
FUTURE okénko - V nejbližších dnech se zde dočtete ...
  • Domnívat se, že v dnešní době, při stále zvyšujícím se počtu technologií, by mohla původní elektroinstalace setrvat v podobě, kterou navrhl někdo v minulosti je utopie! Stačí změna uživatele prostoru a vznikají zcela jiné potřeby. Ano, drobnosti ...

ESP#4 K čemu je dobrá historie předchozích nákupů?


Document Actions
ESP#4 K čemu je dobrá historie předchozích nákupů?
Víte, jak popisují využití přehledu předchozích nákupů provozovatelé elektronických obchodů? Odskočme do světa koncových spotřebitelů. Ne všechny kroky v B2C jsou tak samozřejmé, jak si myslíme. Někdo nakupuje rád, jiný nákup zkracuje na nejkratší možnou dobu. Jak to praktikuje Jan Franěk? Kdo pravidelně odebírá obecné položky jako lišty, kabely, krabice, svorky. Ovšem specialisté jako Milan Hudec, kteří nakupují “když už to musí být”, ti mají jiný úhel pohledu. Oldřich Morávek, poskytovatel služeb je další z elektrotechniků, který má k předchozím nákupům odlišný přístup ...
Tým portálu Elektrika, ze dne: 15.11.2019


K čemu všemu může uživatel využít historie svých předchozích nákupů? Myslíte, že je to pouze dobrý podklad pro analýzu elektronického obchodu? Nebo je to praktickou zkratkou pro opakovaný nákup?
Používám to často, šetří to čas.

Ale je tomu tak i u ostatních nakupujících?



Textový přepis mluveného slova rozhovoru ...
 
Jak popisují využití přehledu předchozích nákupů provozovatelé elektronických obchodů?

Josef Lasovský, SCHRACK Technik, dodavatel zařízení do elektrotechniky, IT, osvětlení a elektromobility
Může znovu nakoupit co chce, případně, když dělá aplikaci pořád dokola, např. bytové rozvaděče a je to několik vchodů do stejného domu, tak se koukne do historie objednávek a nemusí přemýšlet nad tím, co potřeboval a koupí si stejné zboží.

Lukáš Marek, K&V ELEKTRO, velkoobchod elektroinstalačním materiálem PRAHA
Historie nákupu je dobrá k evidenci, co člověk nakoupil. Je to i dobré ke sledování ceny, jestli se nějak pohnula v čase a může to být i zrychlený nákup přes oblíbené položky, uložené šablony, košíky a nákup je velmi rychlý.

Ludvík Málek, A-LIGHT, dodavatel svítidel, osvětlení BRNO
V našem případě je to důležitá věc, protože je to projekční zboží a rozšiřuje projekt o další části a chce další stejná svítidla do realizace použít, takže se podívá do historie nákupu. Kupuje-li náhradní díl, jde si světlo je zabudované, nemá přístup k technickým údajům, je často daleko jednodušší podívat se do historie nákupů. Stačí nám toto poskytnout, nepotřebujeme daňový doklad a z toho jsme schopní řešit reklamaci, náhradní díl, ... jeho problém.


Nyní krátce odskočme do světa koncových spotřebitelů a poslechněme si Adélu Richterovou. Ne, všechny kroky v B2C jsou tak samozřejmé, jak si myslíme.

Adéla Richterová, nakupující (v B2C)
Historie nákupu je super věc, ale ty jsi ze začátku řekl to, že se musíš přihlásit, aby si to e-shop pamatoval. A v tom vidím velký problém, já se nerada přihlašuji, registruji, protože si pak musím pamatovat heslo. Bylo by lepší, kdyby oni měli nějaký způsob, jak si zapamatují mě. Já se neregistruji proto, že pak si nepamatuji heslo a znovu se tam nepřihlásím.

Ale pojďme zase zpět do našeho segmentu B2B. Někdo nakupuje rád, jiný nákup zkracuje na nejkratší možnou dobu. Sám se rád vracím k předchozím nákupům a některé položky s jiným počtem znovu vkládám do košíku. Přijde mi to v mém režimu běžné, jak to praktikuje Jan Franěk?
Jan Franěk, FRAJA, elektroinstalační služby KOLÍN
Tak to takhle nevyužívám. Můj nákupní proces je takový, je vázaný na specifické zákazníky. Já si naplánuji práci dopředu a během dopoledne mám 5 telefonů a práce je překopaná, potřebuji jiný materiál. Potřebuji být hodně operativní, abych vyhověl specifickým zákazníkům.

Následující přístup, který se velice podobá mému popisuje Radek Červený
Kolikrát, když máš hledat podrobnost podle parametru, už jsem se o tom zmiňoval u filtrech, které ne vždy jsou ideálně nastaveny, než bych položku našel, vyfiltroval v nabídce e-shopu, který má běžně přes 30-40000 položek, tak se mi vyplatí najít to v historii v odběrech a položku mám najitou hned. Je to o čase.

Tento model zřejmě použije každý, kdo pravidelně odebírá obecné položky jako lišty, kabely, krabice, svorky. Ovšem specialisté jako Milan Hudec, kteří nakupují “když už to musí být”, ti mají jiný úhel pohledu.
Milan Hudec, BRNO
Kdybych v tom dělal, jakože nedělám, tak bych se nad tím zamýšlel ze dvou úhlů. Ano, je to úspora času, ale na druhou stranu ti to nasazuje klapky na oči. Zabraňuje ti to orientovat se v novém sortimentu.

Oldřich Morávek, poskytovatel služeb je další z elektrotechniků, který má k předchozím nákupům odlišný přístup.
Oldřich Morávek, ELEKTROMORÁVEK, elektroinstalační služby DOLANY
Já na to asi nejsem závazný vzorek, já montážní činy nedělám zas tolik, abych to využíval, většinou mám spíše služby v elektrotechnice, takže si vždy skládám nový níkupní seznam.


Jan Bocek předkládá postup, který se zakládá na praxi konkrétního řemesla.
Jan Bocek, SAFEB, elektroinstalační služby KLIMKOVICE
V každé oblasti zboží… když jsem dělal internetové přípojky bezdrátové, je to jiný charakter materiálu, než když se dělají domovní instalace. Objednával jsem zásadně ty materiály, se kterými jsem měl zkušenosti a od firem, kde to fungovalo. Měl jsem na seznamu firmy, objednal jsem si stožár od jiné firmy a zjistil jsem, že to nejde vytahovat trubky, nedrží to pořádně, špatná povrchová úprava… koupím jednou a v životě už ne. Každý ve svém segmentu kde dělá, měl by mít vyzkoušené věci… až mě někdo přesvědčí, že je něco lepšího, tak změním sortiment. Pokud o tom nejsem přesvědčen, rád vybírám věci, se kterými mám zkušenosti. Například měl by montovat frekvenční měnič. Znám asi 5 frekvenčních měničů z poslední doby, nebudu jiné kupovat. Musel bych se učit seřizování, nový manuál a nevím jak to ani dopadne. Je to perfektně vyrobené, nebo je to šmejd? Neumím to posoudit, tak zůstanu u těch, které znám.

A nakonec si poslechněme si Milana Karvánka. Toho známe jako precizního přípraváře zakázek. Jeho profesionalita opravdu tkví v mnoha detailech. O tom, že má elektromontážní procesy rozpitvané do morku kosti snad není pochyb.
Milan Karvánek, ELEKTRA, Elektroinstalační služby PRAHA
Uděláme si přípravu výroby, takže vím co přesně chci, vím počet kusů a zjistím si, jestli některou z položek nemám ve skladu. Odečtu položky, které nepotřebuji nebo množství, které mám skladem a ostatní začnu zadávat do objednacího listu, či formuláře na webu. Otázka pak je, vyhledávání výrobků. To je z mého pohledu zatím největší slabina a to i eshopů, které používám. Běžné vyhledávání full textem je nedostatečné a třídění podle parametrů je fajn, pokud existuje dostatek parametrů. Teď jsem zaznamenal u eshopu, který používám, že mají novou verzi, která má více parametrů než předchozí a už to přepískli. Parametrů je tam tolik, že to podle mě nevyhazuje relevantní výsledky hledání. A to je naprostý průšvih.

Zde jsem musel Milana zastavit, protože parametrizace při vyhledávání je téma na nový román. Tak už víme, k čemu je dobrý přehled předchozích nákupů. Ale to, co tu například v souvislosti vůbec nezaznělo, je funkce oblíbených položek. 

A další epizoda seriálu ESP se věnuje výběru z mnoha výrobců stejného zboží a třeba i stejných parametrů. 


V níže uvedeném diskusním tématu řešíme
další možnosti opakovaných nákupů.

 
 

 

Diskutující k tomuto článku

   (počet diskutujících: 1)
TEXT Z OBLASTÍ


Terminolog
Týdenní přehled
Přihlašte si pravidelné zasílání týdenního přehledu
Vyhledávání
Hledaný text zadávejte prosím s diakritikou



Panacek
reklama
Tiráž

Neomezený náklad pro česky a slovensky hovořící elektrotechnickou inteligenci.

ISSN 1212-9933