1159 minut ve vzduchu a dva východy slunce jako bonus. Qantas dokončil další ultradálkový let

Boeing 787-9 po přistání v Sydney. Foto: QantasBoeing 787-9 po přistání v Sydney. Foto: Qantas

Letecká společnost Qantas dokončila druhý z testovacích letů, v kterém chce ověřit, jak piloti, posádka a cestující zvládnou lety s

Letecká společnost Qantas dokončila druhý z testovacích letů, v kterém chce ověřit, jak piloti, posádka a cestující zvládnou lety s dobou trvání kolem dvaceti hodin.

Po 19 hodinách a 19 minutách letu přistál v Sydney Boeing 787-9, který letěl bez mezipřistání z Londýna. Letadlo urazilo vzdálenost 17 800 kilometrů. Trasa vedla přes Nizozemsko, Německo, Polsko, Bělorusko, Rusko, Kazachstán, Čínu, Filipíny a Indonésii. I když byla trasa o 1500 kilometrů delší než v případě letu z New Yorku, díky příznivému proudění větru trval let jen o 4 minuty déle.

Cestující i posádka díky časovému posunu viděli dvakrát východ slunce. Jednou nad Běloruskem, podruhé nad Indonésií. Letadlo vzlétlo v 6:09 místního času z Londýna, v Sydney přistálo ve 12:28 místního času, tedy ve 2:28 středoevropského času. Průběh letu je možné sledovat na Flightradar24.com

Trasa letu z Londýna do Sydney. Foto: FR24.com

Trasa letu z Londýna do Sydney. Foto: FR24.com

Qantas stejně jako při prvním nonstop letu z New Yorku do Sydney zkouší na cestujících metodu, kdy je hned po startu snaží přepnout do času v Sydney. I když z Londýna letadlo odletělo v 6 hodin ráno, hned po startu dostali cestující večeři, aby si zvykli na australský východní čas. Qantas v prosinci chystá poslední takový let z New Yorku do Sydney.

Firma už jednou přímo z britské metropole do největšího australského města letěla, v roce 1989 s téměř prázdným boeingem 747-400. Tehdy jumbo letělo 20 hodin a 9 minut. Oproti běžnému linkovému letu přes Singapur byl let o 1 hodinu a 57 minut kratší.

Definitivní rozhodnutí o tom, zda nakonec ultradálkové lety Qantas zavede a s jakým letadlem má padnout do konce roku. Šéf Qantas Alan Joyce před odletem v Londýně uvedl, že počítá u takových letů s konfigurací letadla, kde budou prémiové třídy tvořit nejméně 30 % kapacity letadla, letenky na přímém letu podle něj budou dražší o 20 – 30 % proti spojům s mezipřistáním. Podle něj půjde o „přirážku“ za kratší dobu cestování a přímý let.

Boeing 787-9 před odletem z Londýna. Foto: QantasPrvní svítání při letu z Londýna do Sydney. Foto: QantasCatering během letu Londýn - Sydney. Foto: QantasLet Londýn - Sydney. Foto: QantasRozcvička na letu Londýn - Sydney. Foto: QantasDruhé svítání během letu z Londýna do Sydney nad Indonésií. Foto: QantasBoeing 787-9 přistává v Sydney po 19 hodinách a 19 minutách letu z Londýna. Foto: QantasBoeing 787-9 společnosti Qantas přistává v Sydney. Foto: QantasBoeing 787-9 po přistání v Sydney. Foto: QantasPosádka po příletu do Sydney. Foto: Qantas

Tagy Boeing 787-9 letecké spojení Londýn - Sydney LHR LHR-SYD přímé spojení Evropa - Austrálie Project Sunrise Qantas SYD Top
18 komentářů