Natu: Věříme, že na jídlo se musíte těšit

pátek, 15. listopadu 2019, 15:00 Marketing MediaGuru

Česká firma Natu se soustředí na výrobu tzv. čistých potravin. Za tři roky existence má v nabídce přes 500 produktů, u nichž klade důraz na jednoduchost a přirozenost.

K prezentaci své nabídky uvádí značka Natu koncept „Supersnídaně“, zdroj: Natu.

K prezentaci své nabídky uvádí značka Natu koncept „Supersnídaně“, zdroj: Natu.

Česká firma Natu vznikla v roce 2016. Za tři roky své existence už vytvořila nabídku čítající přes 500 produktů, z nichž většinu sama vyrábí v Bystřici u Benešova. „Od samého začátku jsme chtěli tvořit. Nebavilo nás něco jen balit, přebalovat, přeprodávat. Dnes máme vlastní výrobnu a všechny naše produkty si hlídáme od začátku až do konce,“ popisuje šéfka Natu Kamila Hladká.

Sortiment Natu, jež svůj název odvozuje od přírody (nature), se soustředí na tzv. čisté potraviny. V nabídce má tak superkaše, granoly, ořechová másla, kokosové chipsy, luštěninové těstoviny, ořechy či sušené ovoce a zeleninu. K tomu je potřeba přiřadit i řadu superpotravin, do níž patří například spirulina, křemelina, baobab nebo maca. „Zakládáme si na jednoduchosti a přirozenosti, které se obejdou bez veškerých zbytečných přívlastků. Kvalita je u nás na prvním místě,“ vysvětluje Kamila Hladká s tím, že z tohoto důvodu nejsou ve výrobcích Natu chemická dochucovadla, barviva či umělá sladidla. Některé z výrobků jsou bio, některé vhodné pro stravování raw.  

Nově jsou v nabídce zařazeny luštěninové těstoviny s proteinem, které se značka nechává vyrábět v Itálii, zdroj: Natu.

Nově jsou v nabídce zařazeny luštěninové těstoviny s proteinem, které se značka nechává vyrábět v Itálii, zdroj: Natu.

Součástí nabídky jsou i ořechová másla, zdroj: Natu.

Součástí nabídky jsou i ořechová másla, zdroj: Natu.

K lepšímu představení nabídky uvádí Natu koncept „Supersnídaně“, spočívající v jednoduchém menu, které musí chutnat tak, aby se lidé na snídani těšili, přípravou nestrávili více než pět minut a vše bylo bohaté na nutriční hodnoty. „V Natu věříme tomu, že na jakékoli jídlo, nejen na snídani, se musíte těšit. Jinými slovy musíte na něj mít chuť. Nemluvíme teď o chuti ve významu apetitu, ale v širším smyslu chuti, kdy máte jistotu, co je ve snídani obsaženo, že je to pro vás dobré a že se po snídani budete cítit zasyceni, ale nebude vám chybět energie,“ doplňuje Hladká.

K vlastním výrobkům přidává Natu ještě vybrané distribuční značky, například rakouskou značku březové vody Absolutely Wild, dánské supershoty Organic Human či kokosovou vodu Coco. Všechny výrobky prodává přes svůj e-shop a také je distribuuje do obchodů zdravé výživy. Prodávány jsou však také na online supermarketu Košík.cz,Globusu a nově i v lékárnách Dr.Max. K dostání je také na e-shopu Aktin.cz nebo Lékárna.cz.

„V místě prodeje děláme často ochutnávky,“ přibližuje Kamila Hladká. Z dalších prostředků využívá Natu k marketingové podpoře, kde komunikuje se sloganem „Love nature, love yourself“, zejména sociální sítě, influencery, PR aktivity a občas i venkovní reklamu. „Velmi dobře nám funguje i prezentace na festivalu Evolution,“ dodává Hladká.

Se svými výrobky cílí Natu na širokou veřejnost, nicméně nejpočetnější zákaznickou skupinu tvoří ženy a lidé ve věku od 16 do 50 let. „Čím dál více ale pozorujeme, že zdravou stravu řeší i muži, a to i mladí. Zajímat se začínají také senioři,“ říká Hladká. Na děti se Natu zaměřuje například řadou dětských müsli, nedoslazovanými lyofilizovanými jahodami či například kešu máslem s jahodami.

Na tuzemském trhu se tak Natu řadí k mladým českým firmám se zaměřením na zdravou stravu. Například na produkty z kokosu se soustředí Wild&Coco, nutričně vyvážené kapsičky vyrábí značka Pokeat, za níž stojí profesionální cyklista Petr Vakoč se svým kolegou Michalem Kočím. Alternativní a výživově plnou stravu nabízí značka Mana. Pod značkou Space Menu ji také rozvíjí rodinná firma Expres Menu.

-stk-