Charlieho andílci režisérky Elizabeth Banks se už pomalu chystají do kin. S předstihem tvůrci vypustili do světa soundtrack, jehož hlavní hvězdou je Ariana Grande, která se na něm podílela také jako výkonná producentka. Jestli je ale hudební doprovod vizitkou samotného filmu, pak se diváci nemají příliš na co těšit.

OST Charlieho andílci

Kolekce jedenácti skladeb, z nichž jednu povinně tvoří remix ústředního motivu, představuje celou řadu jmen. Vedle Ariany Grande slyšíme na albu také například Kim Petras, Nicki Minaj, Normani nebo Anittu. Nechybí ani remix sedmdesátkové klasiky Bad Girls od Donny Summer. A nezapomeňme, že pilotní singl Don’t Call Me Angel je spoluprací Ariany, Miley Cyrus a Lany Del Rey. Taková plejáda velkých či teprve vzrůstajících popových jmen je téměř příslibem, že album bude plné chytlavých a skvěle produkovaných skladeb. Opak je ale pravdou.

Už právě Don’t Call Me Angel místo velkolepé spolupráce třech popových dam nabízí spíše zklamání. Sloka Miley Cyrus nezapadá do melodie, dominantní Ariana Grande je průměrná a pasáž Lany Del Rey nudí. Nicméně je pravděpodobné, že si song po prvním poslechu aspoň částečně zapamatujete. Zato z dalších čtyř skladeb, kterým vévodí Ariana s přizvanými hosty, si nejspíš nebudete pamatovat nic. A to je opravdu škoda. Zpěvaččini dvorní producenti Max Martin a Ilya Salmanzadeh na jejích předchozích dvou albech dokázali kouzlit, ale tentokrát už pouze recyklují staré beaty a nepřinášejí vůbec nic zajímavého. Skladby jsou nemelodické a chybí jim prvky, které by posluchače přinutily k opakovanému přehrání.

Je tedy trochu paradoxem a zároveň příjemným překvapením, že to nejlepší skrývá soundtrack u jiných položek. Blackout v podání vítězky The Voice 2013 Danielle Bradbery je emotivní skladbou s krásnou melodií a přesvědčivým výkonem zpěvačky. Taneční Eyes Off You v produkci německého dua M-22 s hostujícími zpěvačkami Arlissou a Kianou Ledé představuje chytlavou záležitost připomínající europop minulých dekád. Tyto dvě skladby ale celý soundtrack nezachraňují. Zbytek tracklistu totiž také není nijak převratný. How It’s Done okamžitě zabíjí otravný zvuk pasující na choreografii roztleskávaček a celková monotónnost. 

Elektronický remix Bad Girls originál Donny Summer nepřekonává a Pantera brazilské zpěvačky Anitty oživuje celé album pouze textem v portugalštině. Deska je samozřejmě nakonec pouze jen soundtrackem, ne plnohodnotným projektem jednoho umělce. Nemá ambice bourat žebříčky, ale dodat filmu hudební podkres. Ovšem i filmový soundtrack může být skvělým albem plným kvalitních skladeb. Charlieho andílci však takovou kvalitu nenabízejí. Soundtrack je jako celek nezapamatovatelný a nezáživný. Nelze než samotnému filmu popřát, aby neměl tyto vlastnosti také.

HUDEBNÍ ALBUM: OST CHARLIE’S ANGELS

Datum vydání: 1. listopadu 2019
Produkce: Ilya Salmanzadeh, Rami Yacoub, Max Martin, Danny Schofield, M-22, Gigamesh, Giorgio Moroder, Pete Bellotte, Elof Loelv, Andrés Torres, Mauricio Rengifo, Jonathan Perkins, Tommy Brown, Mr. Franks, Allyn Ferguson, Jack Elliott, Travis Sayles
Skladby: How It’s Done (Kash Doll, Kim Petras, Alma, Stefflon Don) / Bad To You (Ariana Grande, Normani, Nicki Minaj) / Don’t Call Me Angel (Ariana Grande, Miley Cyrus, Lana Del Rey) / Eyes Off You (M-22, Arlissa, Kiana Ledé) / Bad Girls (Gigamesh Remix) [Donna Summer] / Nobody (Ariana Grande, Chaka Khan) / Pantera (Anitta) / How I Look On You (Ariana Grande) / Blackout (Danielle Bradbery) / Got Her Own (Ariana Grande, Victoria Monét) / Charlie’s Angels Theme (Black Caviar Remix) [Jack Elliott, Allyn Ferguson]
Cena: cca 330 Kč
www.charliesangels.movie

PŘEHLED RECENZE
Originalita
1
Zvuk
3
Atmosféra
2
recenze-ost-charlieho-andilciI soundtrack může být dobrým hudebním albem, v případě Charlieho andílků to však neplatí. Album jako celek nenabízí nic nového a zajímavého, co by posluchače přimělo se k albu vrátit. Skladby Ariany Grande s hosty jsou zklamáním a většina ostatních songů také působí jako vata. Jediné výjimky představují Blackout a Eyes Off You. Dvě skladby ale celé album nedělají.