Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V tomhle Chargeru se Vin Diesel loučil s Paulem Walkerem, teď může být váš

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Na konci Rychle a zběsile 7 se odehrála legendární scéna, ve které se Vin Diesel loučí se svým hereckým kolegou Paulem Walkerem. A zatímco Walker seděl za volantem Toyoty Supra, Diesel řídil Dodge Charger Maximus. A ten brzy zamíří do aukce.

Aukční společnost Worldwide Auctioneers připravuje prodej unikátního zakázkového vozu Dodge Charger Maximus ´68, který si zahrál v dojemné scéně na konci filmu Rychle a zběsile 7. Jedná se totiž o vůz, ve kterém se Vin Diesel loučil se svým hereckým kolegou Paulem Walkerem.

A stejně jako řada dalších vozů použitých během natáčení filmů Rychle a zběsile, i Charger Maximus je naprosto šíleným monstrem, kde nezůstal kámen na kameni. Například šasi vozu vyrobila společnost Scott Spock Racing, podle které je až o 400 % tužší než originál. Na zakázku pak vznikaly i všechny komponenty podvozku.

Unikátní je také ručně vyráběná karoserie, oproti originálu širší o 12,7 centimetru, která vznikala 4.000 hodin. Kovový povrch vozu nakonec vypadal tak působivě, že se ho tvůrci rozhodli nelakovat a pokryli ho pouze krycím lakem. Ten navíc karoserii ještě přidal na lesku a výsledek je opravdu neskutečný.

 Ještě zajímavější změny se však odehrály pod kapotou, kde je patentovaný 9.4 litrový twin-turbo motor Hemi V8, pod jehož stavbou je podepsán Tom Nelson. Motor by měl mít maximální výkon okolo 2.250 koní, díky čemuž je Maximus schopný akcelerovat z 0 na 96 km/h za 1.8 sekundy a maximální rychlost dosahuje 257 km/h.

Video se připravuje ...

Aby auto dokázalo přenést maximu výkonu na asfalt jen přes zadní nápravu, dostalo speciální systém kontroly trakce a pneumatiky o šířce 18 palců, což je cca 45 centimetrů. Díky celkové šířce však extrémní pneumatiky nepůsobí zas tak přehnaně. Podvozek dostal unikátní geometrii, nastavitelné stabilizátory a kotoučové brzdy o průměru 356 mm, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče.

Na rozdíl od mnoha podobných unikátů však nezůstal stranou úprav ani interiér. Ten je čalouněn především italskou kůží, nechybí však ani husté německé koberce. Bezpečnost posádky zajišťuje integrovaná ochranná klec, komfort pak zvyšuje tepelná a zvuková izolace.

A pokud by řidič z nějakého záhadného důvodu nechtěl poslouchat řev přeplňovaného osmiválce, najde za robotizovaným panelem v palubní desce i původní AM rádio a dotykovou obrazovku pracující na systému iOS. O dostatečně kvalitní podání zvuku se stará zakázkový audiosystém SSR Sound.

Filmová kariéra Chargeru Maximus však ještě ani zdaleka nekončí. Podle informací webu Carscoops už si ho filmaři vyžádali i pro účast ve filmech Rychle a zběsile 9 a 10. Vůz se navíc dočkal i své digitální kopie pro závodní hru Forza Racing, takže už se dá směle označit za celebritu automobilového průmyslu.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme