www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Traiva Cup poodkryl novinky pro příští sezónu

26. listopadu 2019 • 21:30

Vážení fanoušci motorsportu a rally především, vítejte u ohlednutí za devátým dílem Traiva Rally Cupu 2019. Nebývale kvalitní a pestré soutěžní pole se sešlo na testovacím polygonu Tatra Truck v Kopřivnici, kde bylo připraveno obvyklých 25 ostrých kilometrů měřených neúprosnou časomírou na dvou úsecích, které se jely třikrát. Počasí bylo ryze podzimní, trať zkoušek byla ze začátku mokrá s množstvím spadaného listí. Malou komplikací se stal silný vítr, který spolu s listím rozfoukával i některé s barelů vytyčujících trať.

Ohlédnutí začneme jako obvykle v kategorii historických vozidel. Na čtvrtém místě se umístil Jirka Silber. Do Kopřivnice přivezl Ladu 21011 MTX, se kterou ho můžeme vídat v mistrovských závodech. K Ladu VFTS přivezl z Polska Mateusz Radecki. Byl to jeho premiérový start u nás, který zakončil na třetím místě v klasifikaci historických vozidel. Martin Klepáč se opět účastnil svým Peugeotem 205 GTi. Vlétl do tohoto závodu nejrychlejšími časy v kategorii, avšak nestačil na nástup vítěze v druhé rundě, nakonec bral pohár za druhé místo. Vítězem nejen tohoto závodu, ale také celého poháru v kategorii se stal Pepa Peřina na BMW E30. Svůj výkon podtrhnul sedmnáctým místem v absolutní klasifikaci. Gratulujeme.

Do kategorie F2 se přihlásilo celkem čtrnáct účastníků. Hned v první zkoušce hodně času ztratil a na čtrnáctém místě se umístil Jakub Bělaška jezdící na Škodě Felicia. Již s třetím Renaultem Clio se u nás ukázala ryze dámská posádka Lenka Kaločová a Silvie Dřímalová. Těšíme se na holky i v následujících závodech a jsme zvědaví, s čím přijedou příště. Tentokrát se umístily jako třinácté. Dvanácté místo mezi dvoukolkami patřilo dravě jedoucímu Rosťovi Kovařčíkovi s další Škodou Felicií. Jindra Rzesotto si vybral Traiva Rally Cup pro svou premiéru za volantem soutěžního vozu. Závod dokončil bez úhony a s Opelem Adam Cup bral pěkné jedenácté místo v kategorii F2. Jindra nebyl sám, neboť další účastík, Filip Šipoš, si zde také odbyl svou premiéru v soutěžním voze. Peugeot 208 R2 přivezl do cíle o dvě desetinky vteřiny dříve a umístil se na desátém místě mezi dvoukolkami. Na deváté příčce se umístil polský jezdec Piotr Gadzinsky . S Astrou GSi u nás startoval poprvé a rádi jej uvidíme i příště. V mini souboji dvou Hond Civic VTi se hůře umístil Dominik Jakeš. Zopakoval stejné umístění jako v předešlém závodu, když se opět umístil na osmém místě mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Po delší pauze pěti závodů, se u nás opět ukázal Arkadiusz Boruta s Renaultem Megane. Minule odstoupil, avšak tentokrát závod dokončil na sedmém místě. Šesté místo mezi dvoukolkami bere Daniel Polášek a jeho nesmrtelná Honda Civic VTi ve výrazných barvách Capri-Sun. Dan k nám přijel otestovat vozidlo a rozjet se před následující Hothess Mikuláš Rally Slušovice. Po dlouhé době se u nás opět ukázal i Vláďa Barvík. Tentokrát zde startoval s Peugeotem 208 R2, se kterým se umístil na pátém místě v kategorii. O příčku výše se umístil tradiční účastník cupu Jirka Gerych se Saxem VTS v barvách týmu SK DER. Úspěšnou premiéru v Traiva Rally Cupu má za sebou Radek Jatel. Startoval zde s Peugeotem 208 R2, který přivezl na třetí místo mezi dvoukolkami a dle jeho slov se našeho cupu určitě neúčastnil naposledy. Druhé místo pak patří silnému a velmi rychlému BMW E36 za jehož volantem vždy sedí vsetínsky jezdec Ramon Martíšek. Ramon využívá předností svého vozu naplno a sem tam na výjezdech ze zatáček nechá i nějakou tu černou čáru. Dalším jezdcem, který naplno využil předností svého vozu je vítěz kategorie F2 Martin Šindelek. Ve své premiéře zde startoval a testoval schopnosti Peugeotu 207 pro rallycross . Martin se umístil také jako čtrnáctý v absolutním pořadí. Gratulujeme.

Nyní se dostáváme do kategorie N, tedy produkčních vozů. Zde bylo přihlášeno dvanáct účastníků a dva z nich nedokončili. Po dlouhé době se chtěl svézt Jarda Krčmář, avšak odstoupil na poruchu převodovky. Druhým odstoupivším byl po páté zkoušce Petr Mikuláštík. Jel tradičně dravě a v první rundě ztratil přední nárazník, když jej urazil o jeden ze sudů, ale ztráta výkonu byla příčinou předčasného konce. Top ten mezi eNky tedy uzavírá Lukáš Machač. Byl to jeho premiérový start na Traiva Rally Cupu, když své Subaru Impreza STi N14 přivezl do cíle v desátém čase. Martin Lošťák zaváhal nejen v těžkém ostrém odbočení přes ruční brzdu. Lancera deváté evoluce tak přivezl na deváté příčce v kategorii. Pět let trvalo, než se k nám vrátil Tomáš Plachý. Tehdy startoval s Hondou Civic, tentokrát však přijel devítkovým Lancerem a odvezl si osmé místo. S totožným vozem startoval také sedmý v hodnocení kategorie. Byl jim Jakub Vlček, který si zde odbyl premiérový start. Petr Surovič se střídal na voze s Martinem Lošťákem, avšak Petr dal do závodu více nasazení a umu, přišlápl také na plyn a umístil se na šesté příčce. GT2 Motorsport zde reprezentovaly dvě posádky. Na páté příčce mezi eNky dokončil dravě jedoucí Impreza STi N12, kterou řídil Vladimír Odehnal. O necelých osmnáct sekund byl rychlejší čtvrtý Zbyněk Šantavý mocně podporovaný fanoušky, kterými byla celá jeho rodina. Zbyněk se našeho cupu pravidelně účastní s rychlým Lancerem Evo IX. Minulý závod vynechal, ale tento si nenechal ujít. Řeč je Honzovi Sedlákovi. Jel opět velmi rychle, přesně jak se se silnou Imprezou 22b patří. Díky tomu si odvezl bronz mezi eNky a deváté místo absolutně. Radek Fiala s Lancerem desáté evoluce zajíždí stabilní časy, od druhého závodu je vždy na bedně a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Umístil se na druhém místě v kategorii a šestém celkově. Tento výsledek mu navíc stačil k tomu, aby jej už nikdo nepřeskočil v konečné tabulce poháru. A nepovede se to ani Lubomíru Světínskému, jenž opanoval se svou Imprezou STi N12 v kategorii N už třetí závod za sebou. V rámci absolutní klasifikace se umístil na čtvrté příčce. Inu Radek Fiala bude mít pro příští rok silného soupeře.

Kvalitu devátého dějství dokládá obsazení kategorie F4, tedy nejsilnějších soutěžních vozů. Dominik Benček si odbyl svou premiéru s vozem kategorie R5. Půjčil si na to Fabii týmu SK Der, jel velmi svižně i efektně a dokonce si vysloužil penalizaci za rozražený retardér. Nakonec se umístil jako desátý v kategorii. Obvykle jej můžete potkat v servise se šroubovákem v ruce, avšak tady se svezl ve svižném tempu s Fabií R5. Řeč byla o Marku Krestovi, který se umístil v nejvyšší kategorii jako devátý. V rámci prvního startu s Fabii se do závodu přihlásil Ladislav Obraz , avšak pod tímto pseudonymem se skrývá některý z Březíků, který přijel testovat a sžít se s technikou R5 a umístil se nejen na osmém místě. Fabia S2000 je jedním z nejúspěšnějších vozů v rally a právě s tímto vozem nás svými průjezdy bavil Lukáš Pondělíček. Jelikož se jízdou hlavně baví i on sám, bral sedmé místo v kategorii. Dvojka na autě se stala osudnou pro Martina Březíka. V průběhu soutěžního dne měl dva pomalé defekty, díky kterým se umístil v kategorii jako šestý. Pátá příčka v kategorii a sedmá v absolutním pořadí jsou dosažené výsledky další škodovky, tentokrát v barvách Rentor Racing, kterou řídil motokrosař, ale v současnosti soutěžák Marek Vlček. Silvestr Mikuláštík nejen Traiva Rally Cup pořádá, ale také se jej aktivně účastní se svou modrou Imprezou WRC . Jeho jízdě nikdy nechybí rychlost ani dravost, v silné konkurenci a převaze moderní techniky bral čtvrté místo v kategorii a páté celkově. Krásný souboj o vteřinky se vedl mezi třemi nejrychlejšími v absolutním pořadí. Bronz si nakonec odvezl Honza Černý, který si polygon v Kopřivnici vybral pro úspěšné testování Hyundai i2O R5. Odkryl tak i možnou změnu techniky pro příští sezónu. Inu uvidíme, čím nás Honza překvapí. Další možnou změnu techniky avizoval tímto startem i Roman Odložilík. Ten přivezl ukázat poslední evoluci mladoboleslavského speciálu, Škodu Fabii R5 evo, kterou u nás řádně otestoval a určitě přemýšlí nad plány pro příští sezónu. Tentokrát se umístil na stříbrné příčce. Úspěšný premiérový start s R5kou a výborný test na blížící se Hothess Mikuláš Rally zažil Adam Březík s rodinnou Fabií R5. Během závodu vyzkoušel různá nastavení vozu a podal bezchybný výkon korunovaný vítězstvím o dvě vteřiny. Zároveň tak potvrdil svou příslušnost mezi velkými talenty dnešní rally. Gratulujeme.

Ještě dodejme, že se předposledního klání účastnilo opravdu velmi kvalitní soutěžní pole čítající na čtyřicet účastníků. Všem děkujeme za předvedené výkony na trati a partnerům za podporu. Poslední kolo Traiva Rally Cupu se uskuteční na sklonku roku, zatím je plánován termín akce na sobotu 28. prosince. Avšak termín bude ještě upřesněn v závislosti na předpovědi počasí. Záměrem je uspořádání soutěže na sněhu. Takže v prosinci GO Hard or GO Home.

Martin Bill
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist