Hned po Vánocích vstoupí do kin komedie Šťastný nový rok

Láska má mnoho podob a nakonec si najde každého, vzkazuje zimní romantická komedie Šťastný nový rok, jejíž příběh začíná těsně před Vánocemi a končí na Nový rok. Film se odehrává v pohádkově zasněžených Vysokých Tatrách, kde se na jednom místě sejde parta kamarádek, jejich blízcí i úplní cizinci. Každý z nich tu má svůj vlastní příběh. Během několika dní dovolené bude někdo z nich čelit především trapasům, jiný zas životním výzvám nebo změnám, někdo bývalým a jiný naopak budoucím láskám. Na všechny bez rozdílu ale čeká řada romantických a komických situací a nějaké překvapení. Vedle romantiky a zábavy přinese česko-slovenská komedie do kin i výjimečné herecké obsazení.

Čtyři přítelkyně vyrážejí na tradiční lyžovačku a dovolenou do Vysokých Tatrách, aby tam společně strávily Silvestr. Spojuje je dlouholeté přátelství, ví, že se mohou jedna na druhou spolehnout. S chlapama to má v tuhle chvíli každá trochu jinak a každá z nich se nachází v jiné fázi partnerského vztahu. Tak třeba Hana (Táňa Pauhofová) těsně před Vánocemi zjistí, že jí její přítel podvádí, a namísto společné dovolené u moře odjíždí jako obvykle s kamarádkami na hory. Veronika (Gabriela Marcinková) je naopak spokojenou manželkou ředitele hotelu, kam jedou, a který právě koupil neznámý boháč. Nový majitel má každým dnem přijet, Veroniky manžel (Jakub Prachař) proto potřebuje, aby bylo všechno perfektní, a z nervozity začne dělat šílenosti. Marcela (Antónia Lišková) je šťastně rozvedená, ovšem hned u vstupu narazí na bývalého manžela (Marek Majeský), který je tu i s mladou výstavní milenkou, modelkou a influencerkou v jedné osobě (Anna Kadeřávková). A pak už na sebe naráží na každém kroku. Nejlépe by na tom mohla být Bára (Zuzana Norisová), která se se svým mužem (Tomáš Maštalír) bezmezně miluje, přestože on neustále někde ztrácí jejich osmiletou dceru. Během týdne na horách začnou přeskakovat jiskry na překvapivých místech, ožije jedna velmi stará láska a do hry vstoupí i živý medvěd.

Lyže, sáně a ztřeštěné situace obstarává mladší herecké obsazení, Emília Vašáryová a Jiří Bartoška vnášejí do filmu nadhled a noblesu. „Kdepak lyže! Já a Emília ve filmu jenom chodíme,“ sliboval Jiří Bartoška už v létě v Karlových Varech. ,,Šťastný nový rok je poctou starým československým filmům, které dokázaly pobavit celé generace diváků v čase svého vzniku i několik desetiletí poté. Zároveň chceme nabídnout divákům jejich moderní a současnou verzi,vysvětluje producentka Adriana Kronerová.

Šťastný nový rok

ČR / SK – 2019

Délka: 90 minut

Premiéra: 26. prosince 2019

Žánr: romantický, komedie

Režie: Jakub Kroner

Hrají: Táňa Pauhofová, Zuzana Norisová, Jakub Prachař, Jiří Bartoška, Emília Vašáryová, Ján Koleník, Petr Vaněk, Tomáš Maštalír, Marek Majeský, Gabriela Marcinková nebo Anna Kadeřávková

Doporučená přístupnost: od 12ti let

žánr: romantický, komedie

barevný, české znění

internet: www.bontonfilm.cz

Kostýmy a styl filmu připravila stylistka slovenské prezidentky Zuzany Čaputové

Říká se, »za vším hledej ženu«, a v případě romantické komedie Šťastný nový rok to platí dvojnásobně. Film zdobí hvězdné dámské obsazení v čele s Táňou Pauhofovou, Emílií Vašáryovou, Zuzanou Norisovou, Gabrielou Marcinkovou nebo Annou Kadeřávkovou, scénář napsala a snímek produkovala Adriana Kronerová. Důležitým prvkem romantického zimního snímku jsou kostýmy, o stylizaci snímku a jeho hrdinů se postarala Sandra Žigová. Sandra Žigová spolupracuje s řadou osobností včetně Lucie Bílé a je osobní stylistkou obdivované prezidentky Slovenské republiky Zuzany Čaputové.

Co vlastně práce stylistky a kostymérky u filmu obnáší a co je na ní nejnáročnější?

Jako stylistka bych v praxi měla být univerzální umělec pro různé typy stylingu, pro oblékání a stylizování. Práce na filmu je náročná časově a musím se hodně koncentrovat, vcítit se do jednotlivých postav, odhadnout jejich charakter a v kostýmu ho naznačit. Důležité je se odosobnit od vlastního vkusu a co nejvíce se vcítit do scénáře.

Kde berete inspiraci?

Inspirací je pro mě každodenní život, snažím se ho vnímat, nasávat, ukládat si nevšední zážitky a pak je při práci využívat.

Jak vypadá pro stylistku běžný natáčecí den?

Kostýmy závisí samozřejmě na dané lokaci, kde se právě natáčí. Místa se při natáčení během dne často střídala, a proto se střídaly i kostýmy. Ve filmu je hodně postav, ke každému kostýmu se pak dále vracíte, museli jsme proto mít hodně detailní kostýmní scénář. Samo natáčení je náročné pro všechny, vstává se brzy ráno, točí se přes noc. Je to vždy náročné, ale je to krásná práce, protože jsem při ní svědkem i součástí kreativního procesu a toho, jak něco vzniká.

Každá z hlavních hrdinek má svůj vyhraněný styl. Jak byste je popsala?

Styl každé postavy vychází z dané postavy, z nastudování scénáře a samozřejmě z konzultací s producentkou a režisérem. Styl a kostýmy postav vycházejí z jejich charakteru, každá má nějaký život a osobnost, která se promítá i do oblékání. Táňa Pauhofová je učitelkou tance, má uměleckého ducha a díky tomu více stylizovaný šatník, romantický a avantgardní. Antónia Lišková je máma, praktická, má ráda jednoduché věci, skandinávský styl a chladné barvy. Zuzana Norisová má naopak v šatníku věci nápadné, třpytivé, dobře se cítí ve zlaté a černé. Gabriela Marcinková žije v horském hotelu, přizbůsobuje se prostředí s jakousi obyčejností, například barvami, ale stále je pro ni důležitá ženskost a ženská silueta. Emília Vašáryová je dáma, obléká se do elegantních barev jako je červená, tmavomodrá, její šatník je klasický a podporuje její krásu a půvab.

Každá z postav má prostě svůj charakter, povahu, náladu a kostýmem se snažíme pomáhat divákovi podstatě postavy lépe porozumět.

Odkud jste konkrétní oblečení získávali.

Od návrhářů, ale velmi často i z běžně dostupných obchodů v Bratislavě, Praze nebo Vídni.

Bavila vás z pohledu kostýmů nějaká postava víc než ostatní?

Bavilo mě oblékat všechny, protože každý je jiný a osobitý. Možná, že já osobně vkusem inklinuju k postavám Táni Pauhofové a Antónie Liškové.

Foto: www.bontonfilm.cz