Zástupci kabelových a internetových televizí si stěžují na způsob, kterým stát upozorňuje na přechod na DVB-T2. Neinformuje podle nich o dalších platformách televizního vysílání.
Výboru nezávislého ICT průmyslu, který sdružuje poskytovatele televizí, se nelíbí, že stát propaguje pouze pozemní vysílání a nenabízí jako alternativu další typy vysílání.
„Stát tak de facto zvýhodňuje firmy dvou koncových subjektů, které v Česku provozují terestrické vysílání, před stovkami dalších českých i zahraničních společností, které poskytují svým zákazníkům televizní obsah jiným způsobem,“ řekl prezident výboru Jakub Rejzek.
„V procesu přechodu na DVB-T2 jsou nejvíce zasaženou skupinou logicky samotní diváci, stát je tak nemůže jednostranně informovat o tom, že si musí koupit novou televizi nebo set-top-box, když tu existuje hned několik dalších možností příjmu televizního vysílání, které na straně zákazníků nevyvolají tyto vynucené jednorázové náklady,“ pokračuje Rejzek.
Kampaň podle něj vyznívá tak, že zákazník nemá jinou možnost, než si koupit novou televizi nebo set-top box. Přechod na jinou platformu pro příjem televizního signálu je řešením, které ve spotech chybí.
Uživatelé satelitní, kabelové nebo internetové televize jsou kampaní často také zmateni a obrací se na své poskytovatele. Jich se přitom přechod na DVB-T2 vůbec netýká.
Výbor proto vyzval ministera průmyslu a obchodu ke zřízení úpravy kampaně tak, aby nezvýhodňovala pouze pozemní vysílání.
5. 12. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
digitální televizetelekomunikace
Vodafone jako první český operátor rozšířil garanci volání přes hodinky bez telefonu na tři značky. Služba OneNumber...
Výzkumníci objevili bezpečnostní chybu u zámků Saflok. Kdokoliv mohl pomocí telefonu s Androidem otevřít dveře...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...