Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Jak se změní vlaky ve vašem kraji? Nový jízdní řád startuje, na papíře už nebude

  • Autor: kso,ČTK - 
    Aktualizováno -
    15. 12. 2019
    11:45
    8. 12. 2019
    17:15

    Poslední dny zbývají do začátku platnosti nového jízdního řádu, provoz na železnici se jím bude řídit od neděle 15. prosince. Klíčový dokument sestavila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), v papírové podobě si ho vůbec poprvé z oficiálních míst už nekoupíte. Dochází tu přitom k přečíslování tratí, části tratí, SŽDC se snažila o přehlednější a logičtější uspořádání, tvrdí.

    „Prověřovali jsme si zájem nakladatelství o distribuci a prodej jízdních řádů, zájem z jejich strany nebyl. Proto je tisk knižních jízdních řádů pouze pro služební účely SŽDC a ČD,“ vysvětlila webu zdopravy.cz mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Zaměstnancům SŽDC je určeno 3000 výtisků, zaměstnancům ČD 1300 výtisků. Podle ředitele krajského centra ČD v Plzni prodejnost jízdního řádu klesá a navíc silně využívaný internet a mobilní aplikace mají výhodu v tom, že se lidé okamžitě dozvědí změny.

    České dráhy nám ve spolupráci se zahraničními partnery od 15. prosince poskytnou širší nabídku spojů. „I pro jízdní řád 2020 se nám díky aktivnímu jednání se zahraničními partnery podařilo potvrdit pozici důležitého hráče v mezistátní dopravě ve střední Evropě. Naše souprava Railjet obslouží nový přímý mezistátní spoj z Grazu přes Vídeň, Brno a Prahu do Drážďan a Berlína v relaci tradičního vlaku Vindobona a získali jsme i zajímavé nové výkony pro naše soupravy mezi Českou republikou a Polskem,“ uvedl místopřeceda představenstva ČD Radek Dvořák.

  • 1.Liberecký kraj

    V Libereckém kraji přibude s novým jízdním řádem nízkopodlažních vlaků. Nově začne v kraji od 15. prosince jezdit společnost Arriva, která nízkopodlažními vlaky Siemens Desiro zajistí spojení z Liberce přes Turnov a Starou Paku do Lomnice nad Popelkou a mezi Tanvaldem a Železným Brodem. Přibudou také další vlaky na trase z Nového Boru do Rumburku. Novináře o tom informoval náměstek libereckého hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

    Spojení z Liberce do Lomnice a mezi Železným Brodem a Tanvaldem zajišťují v současné době České dráhy. Liberecký kraj chtěl smlouvu o dva roky prodloužit, s dopravcem se ale nedohodl. „Nabídka, kterou nám České dráhy původně doručily, znamenala asi třetinové zdražení bez jakéhokoliv zlepšení kvality služeb. Proto jsme se rozhodli oslovit další dopravce. U nejdůležitějších linek jsme poptávali a požadovali kvalitnější vozidla,“ doplnil Sviták. Arriva podle něj dala lepší nabídku i vlaky.

    Železniční dopravci letos pro Liberecký kraj najezdí bezmála 4,19 milionu kilometrů, v příštím roce se rozsah díky novým spojům zhruba o čtyři procenta zvýší. Zlepší se třeba spojení z Nového Boru dál na Rumburk, kde budou vlaky jezdit každou hodinu. „Na této trati vyhrála rychlíkové spoje z Kolína na základě výběrového řízení ministerstva dopravy firma Arriva. Ministerstvo platí rychlíky jen do Nového Boru, Liberecký a Ústecký kraj se ale dohodly, že zaplatí prodloužení spojů až do Rumburku,“ řekl ČTK vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp.

    Nové smlouvy i nasazení dalších nízkopodlažních vozů dopravu v Libereckém kraji prodraží. „Cena dopravního výkonu u nových smluv je zhruba o třetinu vyšší, je to ale celorepublikový trend v železniční dopravě,“ řekl Čáp. Náklady na železniční dopravu by se podle Čápa měly v příštím roce zvýšit zhruba o 60 milionů korun. „Liberecký kraj má v rozpočtu 350 milionů, dalších 113 milionů byl měl dostat na železniční dopravu z ministerstva dopravy,“ dodal vedoucí odboru dopravy.

    Motorový vůz 843, Liberec Motorový vůz 843, Liberec | Zdopravy.cz/Jan Sůra

  • 2.Karlovarský kraj

    České dráhy (ČD) od nového jízdního řádu mírně zvýší počet vlakových spojů v Karlovarském kraji. Přibudou například dva rychlíky na trati Cheb přes Karlovy Vary a Ústí nad Labem do Prahy a zpět z Ústí nad Labem do Chebu. Další změny budou v regionální dopravě. České dráhy dál chystají modernizaci svých vlaků, řekl novinářům ředitel Regionálního obchodního centra ČD Vladimír Omelka.

    „V Karlovarském kraji máme poměrně moderní park. Zaujímáme první místo v republice s 80 procenty nízkopodlažních vozidel, což je unikát. Ale připravujeme i další změny v souvislosti se zavedením společné linky spěšných vlaků s Plzeňským krajem, kdy jsou objednány čtyři elektrické jednotky, které budou dodány v roce 2021,“ řekl Omelka.

    Postupně tak roste komfort pro cestující. Ve všech rychlících a expresech budou klimatizované vozy s připojením přes wi-fi. Novinkou bude i roznášková služba na linkách na Ústí nad Labem a na Plzeň.

    V jízdním řádu 2020, který začne platit 15. prosince, ujedou regionální vlaky v Karlovarském kraji téměř 2,2 milionu kilometrů. České dráhy v kraji denně vypraví v průměru 274 osobních vlaků, 34 expresů a rychlíků včetně Pendolina a 10 mezistátních spěšných vlaků. ČD jsou také od letošního října zapojeny do systému IDOK (Integrovaná doprava Karlovarského kraje) takže výhodné regionální jízdenky IDOK je možné nahrávat i na In Kartu Českých drah.

    Historická konstrukce na Horním nádraží v Karlových Varech. Historická konstrukce na Horním nádraží v Karlových Varech. | Twitter Jiřího Svobody

  • 3.Pardubický kraj

    Cestující na regionálních tratích v Pardubickém kraji budou od 15. prosince cestovat vlaky dvou společností, které vybralo pardubické hejtmanství. Většinu spojů budou nadále provozovat České dráhy, na tratích 024 Ústí nad Orlicí - Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka - Hanušovice budou jezdit vlaky Leo Express. V nových jízdních řádech se to příliš neprojeví.

    Největšími změnami u spojů Českých drah bude rozšíření nabídky osobních vlaků v úseku Česká Třebová - Letovice. Zvýší se také počet spěšných vlaků na trati 020 z Chocně na Náchodsko s návazností na rychlíky z a do Brna.

    Častěji oproti současnému stavu budou jezdit i spoje Leo Expressu. Ve vlacích bude platit krajský tarif IREDO, díky kterému budou moci lidé snadno přestupovat na návazné vlaky a autobusy. „Zároveň si mohou zakoupit jízdenky i přímo na spoje v síti Leo Express, které pro ně budou v průměru o několik korun levnější,“ sdělil ČTK mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Jízdenky se budou prodávat také na pokladnách v Letohradě, Jablonném nad Orlicí a Králíkách.

    Novinkou bude spěšný vlak Leo Express mezi Prahou a Lichkovem, který region denně propojí s hlavním městem. O víkendu pak bude vlak jezdit až do polské Vratislavi. Vlaky na této trase poprvé vyjedou 20. prosince.

    Na tratích by se rovněž měly objevit modernější či modernizované soupravy. Národní dopravce se zavázal, že celkově zmodernizuje vozy řady 810. Navíc v nich nově a také v dalších vozech bude k dispozici wifi připojení. Leo Express nasadí na tratích 024 a 025 na Orlickoústecku přibližně 15 let staré soupravy, na spěšné vlaky elektrické jednotky Stadler FLIRT a na osobní vlaky motorové jednotky Alstom LINT. Jejich součástí jsou i wifi a klimatizace.

    České dráhy budou mít v kraji průměrný roční dopravní výkon 4,547 milionu kilometrů, Leo Express asi 740 000 kilometrů. Pardubický kraj uzavřel s oběma dopravci smlouvy na deset let, rozsah přepravy se může postupně mírně měnit.

    Pardubice hlavní nádraží Pardubice hlavní nádraží | Twitter Jiří Svoboda SŽDC

  • 4.Jihočeský kraj

    Jihočeský kraj podepsal 8. listopadu Českými drahami smlouvy, které v regionu zajistí elektrickou a motorovou železniční dopravu. Smlouva je platná od 15. prosince 2019 po dobu příštích deseti let. Do nákupu nových vozidel a modernizace těch stávajících půjde přes 1,8 miliardy korun. 

    „Do jižních Čech nakoupíme celkem 10 dvoudílných elektrických a 7 dvoudílných motorových jednotek, které budou klimatizované a nabídnou Wi-Fi připojení k internetu, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, LCD informační panely a bezbariérové toalety. Tyto nové soupravy výrazně zvýší kulturu cestování. Kromě toho ale počítáme i s modernizací stávajících vozidel,“ říká Václav Nebeský, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Elektrizovány budou tratě Veselí n. L. – České Velenice a Rybník – Lipno nad Vltavou.

    „Dobrou zprávou pro naše občany je, že jsme pro ně od poloviny prosince objednali více spojů. Například vyjedou nové spěšné vlaky ze Strakonic přes Písek do Tábora a z Jindřichova Hradce do Českých Budějovic, jinde dopravu posílíme. Celkem se rozsah objednávky meziročně zvyšuje zhruba o 13 %,“ řekl pro České dráhy Jiří Švec, krajský radní pro dopravu.

    Kromě všeobecné modernizace jsou hlavními změnami zavedení spěšných vlaků Strakonice – Písek – Tábor a Jindřichův Hradec – České Budějovice a zrychlených osobních vlaků Písek – České Budějovice (6 párů vlaků). Dále bude posílena doprava na trati Tábor – Bechyně a příměstská doprava Dívčice / Zliv – České Budějovice.

    Nádraží České Budějovice Nádraží České Budějovice | Zdopravy.cz/Jan Šindelář

  • 5.Plzeňský kraj

    Osobní a spěšné vlaky v Plzeňském kraji ujedou s novým jízdním řádem o 5,2 procenta více kilometrů než dosud, tedy 5,6 milionu kilometrů. Na letošní rok Plzeňský kraj objednal u Českých drah (ČD) meziročně také o pět procent kilometrů více. Žádná linka nebude od 15. prosince zrušená, opět se zvýšil počet spojů, řekl ČTK ředitel krajského centra ČD v Plzni Vladimír Kostelný.

    „Plzeňský kraj v posledních letech objednává více vlakových kilometrů. Zásadní změnou je navýšení počtu spojů mezi Klatovy, Plzní, Rokycany a zpět, kde bude nově jezdit pět spěšných vlaků,“ uvedl.

    Další hlavní novinkou je po třech letech znovuobnovení provozu na trati z Poběžovic přes Horšovský Týn do Staňkova na Domažlicku, kde bude nově jezdit pět párů vlaků. Jeden z nich v pracovní dny a čtyři o víkendech, a to z Poběžovic přes Staňkov do Holýšova jako přípoj k expresům a od rychlíků budou nové spoje vozit cestující zpět z Holýšova do Poběžovic.

    „Na ostatních tratích dochází jen k drobným časovým posunům a někde k prodloužení jízdy vlaků,“ uvedl Kostelný. Například spoj z Horažďovic do Sušice je pro studenty prodloužený až do Klatov a vlak z Plzně do Nepomuku končí až v Horažďovicích předměstí.

    Nově nasazované soupravy a zrychlení cestování, například na nové trati od Prahy, lákají podle hejtmana Josefa Bernarda (ČSSD) do vlaků stále více cestujících, hlavně na příměstských linkách. Nejvíce jich přibylo díky loňským novým vlakům na trati Horažďovice - Plzeň a také mezi Plzní a Rokycany. „V pracovní dny na obou tratích letos přibylo deset procent cestujících, o víkendech na horažďovické trati 30 procent,“ řekl hejtmanův náměstek Pavel Čížek (STAN).

    Plzeň hlavní nádraží Plzeň hlavní nádraží | Twitter Jiří Svoboda SŽDC

    V Plzeňském kraji, kde je přes 700 kilometrů většinou jednokolejných tratí, čekají cestující v příštím roce dvě větší výluky na krátkých úsecích za Plzní. Na trati Plzeň - Třemošná, která je součástí linie Plzeň - Most, začne výluka 30. dubna a potrvá 135 dní. „Za všechny vlaky budou jezdit náhradní autobusy,“ uvedl Kostelný.

    Od 2. července pak nepojedou vlaky 35 dnů na trati Plzeň - Starý Plzenec, kudy se jezdí mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Kvůli končící třetí stavbě železničního uzlu Plzeň, takzvanému přesmyku domažlické trati, už by v příštím roce podle ředitele neměla být žádná výluka.

    Nádraží Plzeň - Skvrňany Nádraží Plzeň - Skvrňany | Zdopravy.cz/Jan Sůra

  • 6.Moravskoslezský kraj 

    Mezi Ostravou a městy Štramberk, Kopřivnice a Příbor na Novojičínsku bude od 15. prosince jezdit nový přímý vlak nazvaný Štramberský express. České dráhy (ČD) ho budou v obou směrech vypravovat čtyřikrát denně tak, aby to vyhovovalo požadavkům měst a obcí. Novinky v regionální dopravě v Moravskoslezském kraji novinářům představil ředitel odboru regionální dopravy ČD Jiří Ješeta.

    „Bez přestupu se cestující dostanou zhruba za 45 až 50 minut, podle toho ve kterém spoji, ze Štramberka až do Ostravy nebo zpátky. Kapacita vlaku je zhruba 120 míst,“ řekl Ješeta.

    Štramberský expres v Moravskoslezském kraji Štramberský expres v Moravskoslezském kraji | https://www.msk.cz/

    Na lince budou jezdit modernizované motorové soupravy 842. „Dosud jsme neměli vozidlo tohoto typu, které by dokázalo jet rychlostí alespoň 100 kilometrů v hodině po koridorové trati, současně potom odbočuje na regionální trať. Teď máme k dispozici několik těchto motorových a přívěsných vozů, které použijeme pro tuto linku,“ řekl Ješeta.

    Ostravsko podle něj se změnou jízdního řádu získá i několik nových spojů v mezinárodní dopravě, například do Polska. „Nově budou jezdit spoje mezi Ostravou, Krakovem a Přemyšlí, která je až na ukrajinské hranici. Budou to dva spoje denně. Současně dojde k prodloužení spoje Ostrava - Varšava, který bude veden až do Terespolu. Tím se získá teoreticky přímé spojení i s Moskou a Brestem, protože tento vlak veze přímé vozy ruských železnic až do Moskvy,“ řekl Ješeta.

    Jednatel společnosti Koordinátor ODIS, která řídí systém hromadné dopravy v Moravskoslezském kraji, Aleš Stejskal řekl, že nově si cestující budou moci u ČD kupovat dlouhodobé časové jízdenky na kartu ODISka, případně si na ni dobíjet elektronickou peněženku. „To cestující vyžadovali a chybělo jim to,“ řekl Stejskal.

    Štramberský expres v Moravskoslezském kraji Štramberský expres v Moravskoslezském kraji | https://www.msk.cz/

  • 7.Ústecký kraj

    Na železnici v Ústeckém kraji bude od půlky prosince provozovat linky sedm dopravců namísto dosavadních tří. Jízdné se nezmění. Počet spojů vzroste, nově společnost AŽD zahájí denní provoz na Švestkové dráze mezi Lovosicemi a Mostem. Novináře o změnách v novém jízdním řádu  informovali zástupci kraje a dopravci.

    „Cestující by změny v systému dopravců neměli pocítit. Stále bude platit tarif Dopravy Ústeckého kraje, takže lidem bude fakticky jedno, s jakým dopravcem pojedou,“ řekl náměstek hejtmana Jaroslav Komínek (KSČM).

    Žádné linky kraj neruší. „Naopak posilujeme spoje na základě požadavků obcí, a to autobusové i vlakové,“ řekl Komínek. Do jízdního řádu se vrací rychlík z Děčína přes Ústí nad Labem do Prahy. Na tzv. Švestkové dráze mezi Mostem a Lovosicemi bude denní provoz namísto dosavadního turistického.

    Stabilizovaná je v kraji po problémech autobusová doprava. „Od ledna příštího roku bude zajištěna plnohodnotná doprava, to znamená, že na všech linkách budou jezdit nízkopodlažní zelené autobusy s klimatizací,“ uvedl Komínek.

    Na železnici v rámci systému Doprava Ústeckého kraje budou jezdit od poloviny prosince společnosti České dráhy, Regiojet ÚK, Die Länderbahn GmbH DLB, Die Länderbahn CZ, GW Train Regio, ARRIVA vlaky a AŽD Praha. Majoritním dopravcem zůstávají v kraji České dráhy, které zabezpečují 70 procent dopravních výkonů.

    Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem | České dráhy

  • 8.Olomoucký kraj

    Olomoucký kraj navýší rozsah regionální vlakové dopravy o cca 5 procent. V roce 2020 bude Olomoucký kraj spravovat vlakovou dopravu ve Zlínském kraji na trati 280 v úseku Hranice na Moravě - Vsetín a na území Jihomoravského kraje na trati 300 v úseku Nezamyslice - Vyškov na Moravě.

    Mezi nejdůležitější změny v jízdních řádech Olomouckého kraje patří integrace dálkové dopravy do Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK). Díky zavedení nové zóny IDSOK bude dle jeho tarifu možné odbavení až do stanic Břest a Hulín na území Zlínského kraje. SŽDC dále upravila číslování tratí železniční sítě. Nová čísla železničních tratí jsou dostupná na webu ČD. 

    Mezi další změny patří také jednotný korporátní vzhled vlaků motorové trakce. Všechna vozidla budou v korporátním designu ČD Najbrt podle požadavku Olomouckého kraje. Všechna vozidla budou vybavena GPS se sledováním pohybu vlaku. Ve všech vlacích s vlakovým doprovodem bude zavedena kontaktní i bezkontaktní platba kartou. Vlakové čety budou vybaveny platebními terminály a přenosnými pokladnami. Služba bude k dispozici pouze v místech, kde je signál.

    Jednotky 814 Regionova v Olomouci Jednotky 814 Regionova v Olomouci | České dráhy

  • 9.Kraj Vysočina

    Na Vysočině čekají cestující s novým jízdním řádem Českých drah platným od 15. prosince podstatné změny. Týkat se budou většiny tratí, řekla novinářům ředitelka regionálního obchodního centra ČD Lenka Horáková. Úpravy u regionálních vlaků souvisejí hlavně se zaváděním nového dopravního systému kraje, kvůli němuž se postupně mění i regionální autobusové spoje.

    Nový integrovaný systém Veřejné dopravy Vysočiny by měl zajistit lepší provázání vlakových a autobusových spojů. Lidem také umožní cestovat krajem vlakem i autobusy s jednou jízdenkou, což by mělo začít fungovat od 1. března, uvedl Pavel Bartoš z krajského odboru dopravy.

    V tomto termínu by měli být schopni v novém krajském tarifu odbavit cestující kromě ČD i téměř všichni autobusoví dopravci. Platný zůstane i tarif drah. U autobusů se jízdní řády podle Bartoše mění postupně, tento proces potrvá ještě dva roky.

    Další změny u regionálních vlaků podle Horákové vyvolalo rozhodnutí ministerstva dopravy o změnách rychlíků mezi Brnem, Jihlavou a Českými Budějovicemi. „Proto došlo i k posunu regionální dopravy navazující na dálkovou,“ uvedla. Celkově se rozsah krajem objednané regionální vlakové dopravy proti letošku zvýší o 8,8 procenta, regionální vlaky na Vysočině podle nového jízdního řádu ujedou v součtu přes 4,4 milionu kilometrů.

    Na některých vlakových tratích budou změny podle Horákové minimální. Jde například o úsek Havlíčkův Brod - Pardubice nebo od hranic Jihomoravského kraje do Žďáru nad Sázavou. „Pak jsou tratě, kde se spoje výrazným způsobem navyšují, a jsou úseky, kde vzhledem k velmi nízké poptávce dochází i k redukci,“ uvedla.

    Výrazně stoupne počet spěšných a osobních vlaků ve směru Havlíčkův Brod - Jihlava - Slavonice, víc vlaků bude jezdit také třeba směrem z Havlíčkova Brodu do Světlé nad Sázavou. Mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě budou vlaky jezdit téměř celodenně v hodinovém taktu, zatímco v dalším úseku z Nového Města do Tišnova spoje ubudou, uvedla Horáková příklady změn.

    Na nádražích Vysočiny bude s novým jízdním řádem také méně pokladen. Zůstanou jen ve 12 stanicích. Lidé, kteří budou vyjíždět ze stanice bez pokladny, koupí jízdenku ve vlaku nebo přes internet. „Na přání objednatele zavádíme pojmenování některých regionálních vlaků,“ uvedla Horáková další novinku.

    Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci | České dráhy

  • 10.Jihomoravský kraj

    Největší změnou ve veřejné dopravě na jižní Moravě bude od 15. prosince, kdy se mění jízdní řády, obnova plného provozu na hlavním nádraží v Brně. Vrátí se na něj všechny vlakové spoje a přestane se využívat dolní nádraží. Od 30. listopadu ale cestující čeká dvoutýdenní výluka úseku mezi hlavním a židenickým nádražím, vlaky nahradí tramvaje, řekl na tiskové konferenci ředitel společnosti Kordis JMK Jiří Horský. 

    Brno hlavní nádraží Brno hlavní nádraží | Twitter Jiří Svoboda SŽDC

    Místo vlaků mezi brněnskými nádražími budou jezdit tramvaje po opraveném Zábrdovickém mostě. Vlaky nahradí posílená linka 2 a cestující směrem na Českou budou moct použít linky 3 a P3.

    Do Židlochovic se bude jezdit ve špičce proti původnímu předpokladu jen dvakrát za hodinu ve špičce a jízdní časy budou mírnědelší, než se čekalo. „Důvodem je kapacita trati a také to, že se časy původně počítaly pro nové jednotky, ale České dráhy budou zatím nasazovat vratné soupravy, které jsou k dispozici, včetně Regionov,“ řekl Horský. Cesta na hlavní nádraží bude trvat okolo 25 minut.

    Linka 505 bude jezdit ze Židlochovic do Brna ve špičkách pracovních dnů, mimo špičku pojede jen do Rajhradu. Zrušena bude linka 523 a vznikne nová linka 504. Spojení Pohořelic a Židlochovic bude s přestupem v Ledcích, přímé spoje Židlochovice - Medlov zajistí linka 154. Linka 521 z Hustopečí už nepojede ve většině případů do Hrušovan, ale jen do Židlochovic, to stejné se týká linky 522.

    Změny se týkají i Pohořelic a okolí. Linka 154 nově pojede přes Medlov. Jinak pojede linka 105 z Brna do Mikulova. Mezi Brnem a Pohořelicemi pojede po dálnici a bude rychlejší. Příští rok nebude průjezdný most přes Novomlýnské nádrže, proto linka pojede přes Pasohlávky, Brod nad Dyjí a Dolní Dunajovice.

    Rychleji pojede také linka 401, která vynechá některé vesnice a z Ostrovačic do Brna pojede po dálnici. Troubsko obslouží častěji linka 51, která bude od Nemocnice Bohunice protažená přes Starý Lískovec a Moravany k Ústřednímu hřbitovu.

    Krajská integrovaná doprava se také rozšiřuje více za hranice kraje. Lidé budou moci dojet z Tišnova do Bystřice nad Pernštejnem na krajskou jízdenku nejen vlakem, ale i autobusem. Stejně tak bude možné krajskou jízdenku použít v autobusech ze Znojemska do Moravských Budějovic, z Moravského Krumlova do Hrotovic a ve vlacích ze Znojma do Retzu v Rakousku, z Moravského Písku do Starého Města a z Veselí nad Moravou do Starého Města přes Uherské Hradiště.

    Cestující na jižní Moravě čekají také změny v kupování jízdenek. Uvnitř kraje už bude možné jezdit pouze na krajské jízdenky, pro mezikrajské spojení si bude možné koupit jízdenky Českých drah. Na linku Brno - Bohumín však nastoupí místo nich RegioJet, proto bude v případě přestupu na tuto linku nutné koupit si dvě jízdenky.

    „Podařilo se nám s Českými drahami domluvit, že půjde krajské jízdenky koupit i přes jejich aplikaci Můj vlak,“ řekl náměstek hejtmana Roman Hanák (ČSSD). Krajské jízdenky lze zatím koupit elektronicky pouze pomocí aplikace Poseidon. „Během příštího roku plánujeme spuštění e-shopu společně se zavedením elektronického odbavení cestujících,“ řekl Horský. Bude možné koupit jednorázovou jízdenku bezkontaktní kartou a nákupem na internetu si nahrát na kartu předplatní jízdenku.

    Hlavní nádraží v Brně prochází největší rekonstrukcí za posledních 40 let. Hlavní nádraží v Brně prochází největší rekonstrukcí za posledních 40 let. | Blesk:Jiří Nováček

žanyn ( 19. prosince 2019 13:29 )

Cestující na jižní Moravě čekají také změny v kupování jízdenek. Uvnitř kraje už bude možné jezdit pouze na krajské jízdenky, pro mezikrajské spojení si bude možné koupit jízdenky Českých drah. Na linku Brno - Bohumín však nastoupí místo nich RegioJet, proto bude v případě přestupu na tuto linku nutné koupit si dvě jízdenky.
A na brněnském nádraží se mění číslování kolejí. Prý "abychom byli evropští" jak je to jinde. Inu česká servilita nezná hranic. Rád bych věděl, zda to nádražákům zjednoduší či spíše zkomplikuje jejich práci.
Inu - Prostě českej Kocourkov.

Zobrazit celou diskusi