Pivovar s námitkou neuspěl, pivní kola s turisty už v Praze nesmí vyjet

  13:36
Když letos v létě Praha 1 společně s magistrátem připravila opatření vytěsňující pivní kola z širšího centra metropole, ohradil se proti tomu pivovar dodávající sudy provozovatelům vozítek. Podal námitku na ministerstvo dopravy. To ji ovšem zamítlo, takže zákaz v příští sezoně začne platit.

Dosud pražští strážníci turisty na pivních kolech pokutovali za zjevné prohřešky. | foto: MP Praha

„Praha nemůže sloužit jako lunapark pro pokleslý alkoturismus. Tento prostředek nemá svoje místo v dopravě, kde zpomaluje plynulost provozu,” komentuje důvody opatření radní Prahy 1 pro dopravu David Skála.

S tím souhlasí i náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Beer biky do Prahy nepatří. Nejdůležitější ale je, že je za námi poslední turistická sezóna s pivními koly a můžeme se vrhnout na další nešvary, které brání volnějším ulicím v centru a bezpečnějšímu provozu,“ řekl.

Protože poslední námitky ministerstvo dopravy zamítlo, zákazu už nic nebrání.

České zákony pivní kola považují za běžná nemotorová vozidla. Mají proto stejné postavení jako jízdní kola nebo koloběžky.

Zákaz pivních vozítek bude vycházet ze stanovení maximální šířky jízdního kola, které může jezdit v zóně města, kde platí zákaz vjezdu vozidům nad 6 tun.

Šlapající pijani zabrali nové teritorium, po Vltavě plují na pivní lodi

„Tato zóna víceméně kopíruje pražské historické centrum. Značky, které zakazují vjezd nadměrným vozidlům, nově ponesou také tabulku, která stanovuje maximální povolenou šířku jízdního kola, kterou pivní kola přesahují,“ shrnula mluvčí Prahy 1 Kateřina Písačková.

Zákaz by měl vejít v platnost od března příštího roku. Vizuálního smogu z dalších značek se lidé podle magistrátu obávat nemusejí. Dojde totiž pouze k osazení dodatkových tabulek na stávající značení.

Pivní kola působí problémy i v dalších evropských metropolích. „Například Amsterdam je zakázal již v předminulém roce,“ uzavřela Písačková.

Autor: