InzerujTEĎ
Masáže
Nejrychlejší cesta k objednávce masáže vede přes tento inzerát.
Cena od 250,- Kč.
v textu
Kdy a kam
-
Vlastivědný výlet do Vitic
sobota 27.4 8:00 - Muzeum – Stará radnice, Volyně – sraz před starou radnicí
-
Mladfest – hudební festival s výstava ZUŠ, promítáním filmů a trhy
sobota 27.4 9:00 - Mladějovice, tvrz
Letní a zimní čas
V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?
Blog: Splnění kousku snu o dálnici
21.12.2019 7:10
V úterý 10. prosince se otevřením čtyřpruhu dálnice D3 v úseku Ševětín - Borek dokončilo spojení Tábora s Českými Budějovicemi. Úsilím mnoha lidí, firem i úřadů, se tak cesta mezi těmito městy dostala do kategorie plněhodnotné dálnice. Trvalo to o mnoho déle, než jsme si představovali při prosazování dálnice D3 do programu výstavby dálnic vlády ČR do roku 2010, když jsme podpisy 55 senátorů a poslanců dokázali v roce 1998 vládu přesvědčit, že je potřeba dálnici D3 stavět.
Na táborském okrese byla dlouhodobě vůle starostů a zastupitelstev stavět dálnici D3 ve stopě, která je dnes zprovozněna. Byly tu však také dlouhodobé urputné snahy ministerstva životního prostředí (v čele s náměstkyní Tylovou) výstavbě zabránit. Jelikož nemohli odmítat výstavbu D3 jako takovou, snažili se opakovanými pokusy měnit trasu zpochybňováním té, která byla zakotvena v územních plánech všech obcí a měst v táborském okrese a navrhovali neustále jiné a jiné trasy. Bylo jich až deset a znamenaly několik let zpoždění. Nakonec se vždy podařilo vrátit se k té původní trase, zpracované odborně projektanty a odsouhlasené zastupitelstvy v územních plánech.
Na území českobudějovického okresu to bylo horší. Zde byly názory různých představitelů o trase rozdílné, příprava se zadrhla také na omezeních prosazených ministrem dopravy Vítem Bártou. Naštěstí se podařilo vedení ministerstva přesvědčit, že by se D3 mohla stavět jako partnerství soukromého a státního sektoru v tzv. PPP projektu, a tak alespoň prostředky potřebné na přípravu, na projekty a řízení, zůstaly v rozpočtu. Když se konečně shodly samosprávy, projektanti a další zainteresované instituce na Českobudějovicku, mohlo dojít ke stanovení trasy a k pokračování přípravy.
Hranice s Rakouskem na dohled
Jelikož byla D3 zařazena mezi hlavní trasy evropských komunikací, je možné čerpat na její výstavbu evropské peníze, stát jen kofinancuje výstavbu ze svého rozpočtu. Tak mohli být vysoutěženi dodavatelé a stavba byla postavena. Díky tomu máme alespoň dálnici mezi Táborem a Českými Budějovicemi. V současné době se staví další dva úseky dálnice D3 - Úsilné -Hodějovice a Hodějovice - Dolní Třebonín, cca 18 kilometrů, které by za dva, tři roky mohly být zprovozněny. K hraničnímu přechodu do Rakouska pak ještě zbývají úseky Třebonín - Kaplice, Kaplice - Nažidla a Nažidla - Dolní Dvořiště. Tyto úseky jsou v přípravě už poměrně daleko a mohly být ještě dál, kdyby dle evropských směrnic nepotřebovaly nové posouzení vlivu na životní prostředí EIA. Můj odhad dokončení dálnice D3 až na hranice je rok 2028.
Ve Středočeském kraji je situace s přípravou stavby D3 mnohem horší. Pět úseků D3 v tomto kraji má sice EIA, žádný však nemá územní rozhodnutí, neprobíhají výkupy pozemků. Dalším problémem je, že řada obcí se vymezuje proti trase dálnice D3, která je schválená vládou. Říkají, že jsou pro stavbu dálnice, ale ne u nich. V případě vyhovění požadavkům a přesunu trasy se okamžitě objeví požadavky jiné a tak pořád dokola. Sdružení pro výstavbu D3 a D4 se snaží zprostředkovávat veřejnosti i zastupitelům informace o procesu přípravy a výstavby a také setkávání s odpovědnými představiteli ŘSD, projektanty a zhotoviteli. Výsledkem projednávání by měl být konsenzus všech zúčastněných. Úplného zřejmě nikdy dosáhnout nejde, veřejný zájem by měl ale být ctěn.
Pavel Eybert, předseda Sdružení pro výstavbu D3 a D4
Diskuse k článku - 7 příspěvkůDalší zprávy z regionu
-
Na zahájení výstavy keramiky Genius loci praskal Smrčkův dům v Soběslavi ve švech
SOBĚSLAV – Na zahradě Smrčkova domu Blatského muzea v Soběslavi zněly v pátek 26. dubna v podvečer známé melodie v podání hudební skupiny… -
Hasiči z Frymburku pomohli krávě zpátky na nohy
SVĚTLÍK - Chovatelé velkých zvířat vědí, že když kráva nebo kůň ulehne a nejsou schopni vstát, je zle. Hasiči tak poměrně často vyjíždějí… -
S táborskou knihovnou se loučili Svišti v orchestřišti
TÁBOR - V sobotu dopoledne se pro čtenáře naposledy otevře budova táborské městské knihovny v Jiráskově ulici. Následovat bude stěhování do…
Diskuse ke článku
-
Ač nejsem jejich volič, tak musím přiznat, že pan Eybert je jedním z mála čestných a poctivých lidí v ODS. Takového senátora táborský region jen tak mít nebude.
Vloženo 22.12.2019 12:10:33
-
Ale veřejnou dopravu zase o něco více mameluci z kraje poničili, jak je psáno ve strategii kraje, která tkví v řízeném útlumu veřejné dopravy se zvláštním zaměřením ke zničení sítě linek osobních vlaků. Nyní úředníci zaměřili úsilí na trať Veselí n. Lužnicí - Jihlava, kde se každý musí postarat sám, přesně v duchu strategie - použít svého os. auta. Je fajn, že je pro ně vystavěna dálnice, ve městech rázem přibyde parkovacích míst a auta nikomu nebudou překážet, veřejná doprava je komunistickým přežitkem, jak napsal její hlavní ideolog z J. Hradce docent Žemlička.
Vloženo 21.12.2019 21:26:29
-
Kdo je Větrovský....Za ním není nic vidět,jen to jméno v senátu .Koblížek z Ano nemakáme jen meleme.Eybert úplně jiná liga!!!!!
Vloženo 21.12.2019 19:16:49
-
-
Díky pane Eyberte, za tuto práci pro náš region. Bohužel Váš nástupce Větrovský, je naprostý omyl a ostuda regionu!
Vloženo 21.12.2019 13:31:05
-
Tak možná, že ještě pan senátor Větrovský opraví tento váš dojem. Byl jsem u toho včetně starosty ing. Pavlíka, kdy slíbil, že prosadí brejlatý sjezd na křižovatce Písecká D3 s napojením na Vožickou silnici mezi Zalužím a Hlinicí. Pan starorosta to konce v Táborsku publikoval jako řešení za I/19.
Vloženo 22.12.2019 13:51:10
-