Arriva se omluvila lidem za zpackanou dopravu. I dnes měla obří zpoždění

  11:53aktualizováno  12:22
Dopravce Arriva zvolil neobvyklý způsob, jak se kát za nepovedený start provozu na dotovaných železničních linkách. Za častá dlouhá zpoždění, odřeknuté spoje, přesedání do náhradních autobusů nebo komplikace při prodeji jízdenek se omluvil v otevřeném dopise, který zveřejnil na svém webu. Dnes už ale jeden z jeho vlaků opět dojel s devadesátiminutovým zpožděním.
Motorová jednotka 845

Motorová jednotka 845 | foto: MAFRA

Ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka v dopise konstatuje, že od poloviny prosince, kdy dopravce převzal provoz některých rychlíkových linek a také osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku, se na něj snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu.

„Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. ... Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili,“ píše Nálevka. Slibuje, že zaměstnanci firmy pracují „24 hodin denně“ na tom, aby dali vše do pořádku.

Šéf společnosti připouští, že hodně potíží způsobily použité německé motorové vlaky, které nejsou zdaleka tak spolehlivé, jak Arriva věřila, když na nich postavila svůj provoz. „Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení. Závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu,“ ujišťuje.

Pomoci má i technika z pravidelného komerčního vlakového spoje Arrivy na trase Praha-Nitra, který prozatím zajišťují autobusy a od ledna pak bude minimálně na několik týdnů odřeknut bez náhrady. V Bylnici ve Zlínském kraji je pro jistotu každé ráno připraven zaskočit autobus.

„I v dalších týdnech se může stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často,“ slibuje Nálevka.

Problémy má dopravce i dnes, kdy jeho ranní rychlík z Prahy hlavního nádraží dorazil do Tanvaldu místo v 9:58 až v 11:31, tedy se zpožděním 93 minut. Opět za to mohla technická závada na motorovém vozu, která se projevila krátce po odjezdu z Prahy. V Čakovicích byla souprava rozpojena a dál pokračovala jen polovina vlaku, sdělil iDNES.cz mluvčí Arrivy Martin Farář.

Arriva na českých kolejích

Arriva, která je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, od nového jízdního řádu jezdí na rychlíkových linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice. Provozuje také dopravu na některých regionálních linkách v Libereckém a Zlínském kraji. Zlínský kraj kvůli zpožděním vlaků a problémům odbavovacího systému zvažoval, že Arrivě uloží pokutu.

Hodně cestujících si v diskusních fórech a na sociálních sítích stěžuje na to, že dopravce o problémech dostatečně neinformuje. Aktuality se na jeho webu objevují jen zřídka. I to Arriva slibuje zlepšit. „Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.“

„Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí,“ uzavírá ředitel svůj dopis.

Problémy dopravce se už zabývají na ministerstvu dopravy a Drážním úřadu. Poslední kapkou bylo, když strojvůdci Arrivy dvakrát nerespektovali návěstidlo s příkazem zastavit a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou s bulharskými strojvedoucími domluvit.

Zatímco ministerstvo může dopravce potrestat maximálně smluvní pokutou, šetření Drážního úřadu může při prokázání zásadních bezpečnostních nedostatků vyústit až ve faktický zákaz provozu v podobě odebrání osvědčení o bezpečnosti. Kromě toho může ukládat i milionové pokuty, jak jsme informovali již včera.

Dopis ředitele společnosti Arriva vlaky

Vážení cestující,

v polovině prosince jsme vstoupili na železniční trh a zavázali jsme se provozovat několik rychlíkových linek a další linky osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku. Během dvou týdnů se na nás snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu rozjezdu našich vlaků.

Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili.

Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností.

Na Zlínsku i u rychlíkových souprav v Čechách jsme bojovali s větším množstvím technických závad, než jsme čekali. Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení od 15. prosince, jak by bylo potřeba. Avšak na Zlínsku se daří situaci postupně stabilizovat. Pro potřeby větších záloh jsme tam převedli další vlak a v Bylnici máme pro případ jakékoliv mimořádnosti při ranním rozjezdu vlaků připraven každý den také náhradní autobus.

Větší množství poruch se bohužel nevyhnulo ani rychlíkovým linkám v Čechách, tyto závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích.

Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není. Náš technický tým pracuje nepřetržitě, ale přesto se může i v dalších týdnech stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často.

Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.

Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my.

Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí.

Jiří Nálevka, ředitel společnosti Arriva vlaky

Autoři: ,

Teplo z uhlí podraží o deset až třicet procent, říká zástupce tepláren

  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný

29. března 2024

Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...

Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu

29. března 2024  14:34

K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...