Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrý Peugeot 508 Sport Engineered dorazí již v příštím roce. A dočkáme se i kombi

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Produkční verze konceptu, který zazářil na letošním ženevském autosalonu, půjde do prodeje již v březnu příštího roku.

Když automobilka Peugeot představila koncept modelu 508 Sport Engineered, všichni jsme jen nevěřícně žasli. A to především při pohledu na technické parametry.

Pod kapotu stylového sedanu se totiž technikům podařilo vtěsnat hned trojici motorů, které roztáčí obě nápravy. O pohon předních kol se starala kombinace čtyřválcového benzínového motoru Puretech 200 o výkonu 147 kW (200 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 81 kW (110 k), zatímco zadní kola roztáčel elektromotor o výkonu dalších 147 kW (200 k).

Díky sofistikovanému pohonnému ústrojí nabízel koncept kombinovaný točivý moment až 500 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 4.3 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h. Čistě na elektřinu měl být přitom koncept schopen zvládnout ujet až 50 km – a to podle moderního režimu měření WLTP.

Koncept zkrátka vypadal snad až moc dobře, než aby to byla skutečnost. Jenže již v květnu se objevily informace, podle kterých se měla produkční verze modelu, včetně karosářského provedení kombi, dostat na evropský trh již v průběhu příštího roku. A tyto informace se nyní potvrdily.

(Model) 508 Sport Engineered bude představen v příštím roce, objednávky budou přijímány od března a první kusy by měly být doručeny v říjnu 2020,“ uvedl Jean-Philippe Imparato, šéf značky Peugeot, v rozhovoru pro Automotive News Europe. Součástí nabídky výkonných modelů by navíc kromě elegantního sedanu měla být i karosářská varianta kombi, prozradil Imparato.

Myslím si, že to bude velký úspěch, protože celkové náklady vlastnictví tohoto vozu – s výkonem 360 koní, pohonem všech kol a emisemi méně než 50 g CO2 na kilometr – budou jen o 300 euro měsíčně vyšší, než u standardního modelu 508 plug-in hybrid.

Video se připravuje ...

Imparato navíc dodal, že první Peugeot s výkonem přes 300 koní současně za automobilku vysílá dvě zprávy. Jednak je prý připravena na technologie budoucnosti, a současně nechce, aby byla budoucnost nudná.

V rozhovoru také padla řeč na koncept elektrického autonomního konceptu E-Legend, který byl inspirován modelem 504 Coupe z roku 1970. Zástupci automobilky prý byli nadšeni z pozitivních ohlasů, vývoj vozu do sériové podoby by však vyšel na cca 250 milionů euro. Automobilka se proto chce nejprve vypořádat s přechodem na elektromobilitu a až poté bude rozhodovat, zda do projektu investovat nemalé peníze.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Emel
30. 12. 2019 11:29
Hezký
Jo, tohle vypadá pěkně, v kombíkové 508... proč ne.
Avatar - Emel
30. 12. 2019 11:26
Re: Požitek z jízdy - v hybridu...
Třeba s takovou 919 na Ringu... :-)
Avatar - Emel
30. 12. 2019 11:25
Re: tak jakej je ten vykon?
No jo, ale ty jsi jen diskusní vometák bez špetky automobilového vzdělání... :-)
29. 12. 2019 14:16
Re: Požitek z jízdy - v hybridu...
Tak ja si myslim, ze “sportovemu” charakteru 508cky bude automat uplne sediet. Skor nez okruhove nacinie a vymetac klukatych okresiek to bude rodinne GT a tam je automat v poriadku.
Avatar - Ozzman
29. 12. 2019 10:40
Re: Požitek z jízdy - v hybridu...
Ty máš ale jeden problém, na rozdíl od Areseho tím autem opravdu jezdíš, kdežto největší odpůrci automatů v opravdu silných autech jsou ti, kteří s tím nikdy nejeli :D GTI je zval diskuzní kovbojové :D