TOPlist

Facebook potěší uživatele: WhatsApp zatím zůstane bez reklam

Ať otevřete aplikaci Facebook, Messenger, nebo Instagram, vašemu oku neunikne všudypřítomná reklama. Když v roce 2014 Facebook koupil WhatsApp, vyrojily se obavy, že reklama či jiná forma monetizace zasáhne i tento oblíbený multiplaftormní kecálek; s těmito obavami dokonce v roce 2018 odešli ze společnosti původní zakladatelé WhatsAppu Jan Koum a Brian Acton. Nyní se však zdá, že si můžeme na nějakou chvíli oddychnout.

Podle zprávy deníku Wall Street Journal Facebook údajně rozpustil tým, který měl monetizaci WhatsAppu na starosti; dokonce byl z aplikace odstraněn kód, na kterém tento tým pracoval. To však neznamená, že reklamy ve WhatsAppu neuvidíme; v budoucnu by se mohly objevit například při zobrazení stavů. V současnosti jsou však všechny snahy uloženy k ledu a tvůrci aplikace se soustřeďují na budování funkcí pro firemní uživatele, kteří WhatsApp používají pro své podnikání.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku