Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polaris Slingshot dostal nový atmosférický dvoulitrový čtyřválec

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Polaris pro rok 2020 důkladně přepracoval extrémní tříkolový Slingshot. Zásadní novinkou je však jeho zcela nově vyvinutý atmosférický dvoulitrový čtyřválec.  

Severoamerický Polaris si udělal jméno jako výrobce čtyřkolek a sněžných skútrů. Vedle toho úspěšně vzkřísil slavnou motocyklovou značku Indian a má na svědomí i tříkolový stroj Slingshot, který se veřejnosti poprvé představil v roce 2014.

Základem tohoto stroje i po jeho důkladné modernizaci zůstává prostorový rám z tenkostěnných trubek z nízkolegované oceli. Za osou předních kol však již není podélně uložen zážehový atmosférický čtyřválec 2.4 Ecotec z produkce koncernu General Motors, ale jeho místo zde zaujal zcela nový zážehový atmosférický čtyřválec 2.0 Prostar.

Nový motor o objemu 1997 kubických centimetrů v základním modelu Slingshot SL disponuje nejvyšším výkonem 131 kW (178 k) při 8500 min-1 a točivým momentem 163 N.m při 5500 min-1. V provedení pro model Slingshot R je tento motor naladěn na nejvyšší výkon 149 kW (203 k) při 8250 min-1 a točivý moment 195 N.m při 6500 min-1.

Na motor navazuje pětistupňová manuální převodovka, z níž tunelem mezi sedadly vede hřídel k zadnímu kyvnému ramenu, kde je zadní kolo roztáčeno podobně jako u motorek pomocí řemene vyztuženého uhlíkovými vlákny. Na přání je nyní k dispozici i automatizovaná převodovka s možností volby ze dvou jízdních režimů. Vpředu jsou použita dvojitá příčná ramena se stabilizátorem a nové elektrické servořízení.

Video se připravuje ...

Kontakt s asfaltem zajišťují i nadále 18palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/45 R18 vpředu a 20palcové kolo s pneumatikou 255/35 R20 vzadu, resp. v případě modelu R s pneumatikou 305/30 R20. Brzdový systém má vpředu i vzadu kotouče o průměru 298 mm s jednopístkovými třmeny a standardem jsou ABS, ESP a ASR.

Polaris Slingshot SL i R pro rok 2020 je dlouhý 3800 mm, široký 1980 mm a vysoký 1318 mm. Základní provedení SL má pohotovostní hmotnost 752,5 kg, zatímco u verze R je uvedeno 744 kg, což v obou případech představuje poměrně výrazné odlehčení ve srovnání s hmotností 789,3 kg, uváděnou pro původní Slingshot. Pro obě verze platí omezení maximální rychlosti na 125 mph, což je 201 km/h. V případě akcelerace je prozatím uvedeno jen 4,9 s, což je čas, za nějž verze R zrychlí z 0 na 96 km/h.

Nová pohonná jednotka a upravený podvozek se ukrývají pod přepracovanými povrchovými panely karoserie s agresivnějším pojetím předních i zadních partií a zcela novými světly. Nového provedení se dočkal i interiér, v němž je nyní mimo jiné standardem sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Spolu s úpravami designu a vybavení interiéru se Slingshot dočkal i nových prvků příslušenství, z nichž k nejzajímavějším patří odnímatelná pevná střecha.

Na severoamerickém trhu startuje Polaris Slingshot SL se základní cenou 26.499 amerických dolarů (kolem 605.000 Kč), zatímco provedení R je k dispozici za cenu od 30.999 amerických dolarů (zhruba 705.000 Kč).

Zdroj: Polaris

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme