„Čekáme na podpis smlouvy. Vítězným uchazečem o zakázku je společnost OHL ŽS. Zhotovitel musí práce dokončit do 17 měsíců od účinnosti smlouvy,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí magistrátu. Vysoutěžená částka činí 79 milionů, z nichž by dotacez Integrovaného programu rozvoje území mohla činit přibližně 85 procent uznatelných nákladů. O tuto podporu už Karlovy Vary zažádaly. Mlýnská kolonáda je nemovitou kulturní památkou v chráněném lázeňském území, a přestože nejde o rekonstrukci, nýbrž o dílčí obnovu objektu, oprava bude náročná. „V první řadě je třeba zamezit pokračující degradaci stavby, odstraněna bude provizorní laboratoř a doplněna nová vyhlídková terasa na vývěry ze skály za kolonádou,“ dodal mluvčí.

Po dobu oprav město Mlýnskou kolonádu neuzavře. „Dělníci budou pracovat i v podzemí kolonády, kde se zaměří na kanály a rozvody termominerální vody a na úpravy za kolonádou,“ uvedl mluvčí. Sanaci si vyžádá skalní masiv. Pseudorenesanční kamenná Mlýnská kolonáda byla postavena v letech 1871 až 1881 podle projektu architekta Josefa Zítka a otevřena byla v červnu 1881.

Osobní vlak společnosti GW Train vykolejil při vjezdu do zastávky v Krásném Jezu na samovratné výhybce.
V Krásném Jezu vykolejil vlak