Kamiony a větší auta na CNG tvoří stále podstatnější část vozového parku obchodů Albert, které nyní využívají celkem 47 aut na CNG a další budou přibývat.
foto: Albert
Firemní vozové parky prochází neustálým vývojem a trendem firem je pravidelně využívat pohony, které jsou šetrné k přírodě. Důraz na ekologii dopravy je také důvodem zařazování vozidel na CNG do vozového parku obchodů Albert. Automobily poháněné stlačeným zemním plynem ujedou na cestách po celé republice v průměru 68 000 kilometrů týdně.
Albert v současnosti využívá 47 automobilů na CNG, přičemž čtrnáct menších zajišťuje speciální závozy po Praze. „S výměnou starých aut za nové přibývá vozů na CNG pohon. V tomto roce přidáme desítku kamionů na CNG,“ říká Miroslav Dopirák, který má v Albertu na starosti kompletní flotilu.
Ekonomika a ekologie provozu
„Uhlíková stopa vozů na CNG je o čtvrtinu nižší a motor na CNG neprodukuje oxid siřičitý. Když srovnáte vozy na CNG s těmi dieselovými, jsou výrazně ekologičtější a produkují téměř nulové emise pevných částic, tedy těch, které považovány za nejškodlivější. Nahrazením nafty za CNG snižujeme tvorbu ozonu v atmosféře, který mimo jiné způsobuje letní smog,“ vyjmenovává Miroslav Dopirák ekologické výhody pohonu na plyn.
„CNG pohon má ale i další výhody v oblasti trvalé udržitelnosti. Spaliny z motorů na CNG neobsahují oxid siřičitý a plynové motory mají jednoznačně tišší chod. Například úroveň hluku plynových autobusů oproti naftovým je díky ‚měkčímu‘ spalování nižší o 50 procent vně vozidel a o 60-70 procent uvnitř vozidel.“
Vyšší pořizovací náklady vozů na CNG kompenzuje až jejich dlouhodobé využívání, kdy se projeví úspory spojené s využitím zkapalněného plynu jako úspornějšího paliva. Náklady spojené se servisem jsou v porovnání s dieselovými motory téměř identické.
Marketingové sdělení o nižší hlučnosti je kouzelné 🙂
Marketingové sdělení o nižší hlučnosti je kouzelné 🙂 hluk snížili o dva decibely, ale to není tak eňoňuňo, tak píšou že o 50 % 😀
Trochu přehání, pravda… Ale fakt je, že snížení hluku
Trochu přehání, pravda… Ale fakt je, že snížení hluku na polovinu by znamenalo snížení o 3 dB. Ono to totiž není tak jednoduché, že když se sníží hluk (akustická energie) na polovinu, tak je na polovině i hladina v dB 🙂
A není vyjádření hluku v decibelech nelineární ?
A není vyjádření hluku v decibelech nelineární ?
Logaritmické?
Logaritmické?
Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé
Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé přirovnání.
„Decibel je logaritmická jednotka, jejíž definice souvisí s objevením Fechner-Weberova zákona, že totiž lidské tělo vnímá podněty logaritmicky jejich intenzitě.“
„To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB znamená dvojnásobný hluk. Nárůst hlučnosti o 10 dB už znamená desetinásobek hluku a o 20 dB je to stonásobek“
CNG neni zkapalneny plyn. Jinak by se jmenoval LNG. Kdo to
CNG neni zkapalneny plyn. Jinak by se jmenoval LNG. Kdo to zase psal?
Kvízová dvojotázka..
Kolik minut stoji cng-kamion u
Kvízová dvojotázka..
Kolik minut stoji cng-kamion u cng-stojanu, kdyz prijel se stavem 0+ a chce odjet s plnou a kolik dalsich takovych kamionu ihned po tom prvnim je mozne tim stojanem obslouzit, chce-li kazdy z 0+ plnou nadrz?
Předpokládám, že mají své CNG plničky v areálu firmy a
Předpokládám, že mají své CNG plničky v areálu firmy a veřejné stojany využívat nemusí.