Foto: planetahudba.cz

Startuje webový magazín Planeta Hudba, slibuje neotřelý přístup

20. 2. 2020 16:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nový webový magazín Planeta Hudba startuje symbolicky 20. února ve 20 hodin a 20 minut. Za projektem zaměřeným na hudbu stojí publicista Václav Hnátek a má ambici přinášet pohled na hudební scénu neotřelými způsoby.

„Hudební novinařina se podle mě v současnosti dostala do slepé uličky. Seriózní média jsou často příliš suchopárná, bulvár až přehnaně familiérní. Čest výjimkám. Ve velkých redakcích tvoří kultura jen malou část týmu a hudební redaktor je v tomto oddělení ještě více upozaděný,“ soudí Václav Hnátek, který má zkušenosti z fungování deníku MF Dnes.

Výsledkem je podle něj mimo jiné to, že texty o hudbě jen málokdy někoho skutečně baví číst. Planeta Hudba chce vše vzít za jiný konec. Čtenáři zde podle Hnátka najdou články, které budou sledovat dění blíže a zavedou je do nahrávacích studií, zákulisí koncertů, či běžného života muzikantů. „Chceme prostě hudební témata pojmout tak, abychom fanouškům ukázali i místa, kam se sami nikdy nepodívají, ale kde se přesto děje to nejzásadnější,“ slibuje zakladatel nového webu.

Když to nepůjde jinak, chce redakce Planety Hudba i k běžným rozhovorům, kterých kapely dávají k vydání desky deset za den, přistupovat jinak. „Rapeři z Kontrafaktu byli docela příjemně pobavení, když jsme za nimi přišli s tím, že si otázky budou tahat z klobouku, a tedy jen osud rozhodne, které dotazy padnou,“ vysvětluje Hnátek. „A tak to má být. Ideálně by výsledek měl bavit nás, hudebníky i jejich příznivce,“ doplňuje.

Start 20. února není zcela náhodný. Kromě líbivého až numerologického data se kryje také s blížícím se koncertem Marka Ztraceného v O2 areně. „Měli jsme to štěstí, že Marek Ztracený měl v náš projekt dostatek důvěry a projevil velkou ochotu pustit nás na svou generálku. Motiv kluka ze Šumavy v největší hale tu rozehráváme další zábavnou pikantérií, kdy zkoušky na koncert pro desítky tisíc lidí hostí vesnice se čtyřmi stovkami obyvatel. Náš snad neotřelý způsob referování o hudebním dění odpálíme právě reportáží ze Ztraceného generálky,“ popisuje Hnátek.

Foto: planetahudba.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.