Komunikační aplikace se na svém blogu pochlubila, že překonala milník dvou miliard uživatelů, což znamená, že ji používá téměř každý čtvrtý člověk na planetě. 

Během dvou let se jí tedy podařilo nasbírat 500 milionů uživatelů, jelikož při posledním hlášení v roce 2018 měla na kontě 1,5 miliardy osob. To je ohromující růst. WhatsApp se stal navíc teprve druhou mobilní aplikací v historii, která pomyslnou hranici dvou miliard uživatelů překonala. První je Facebook s 2,5 miliardami.

TIP: Chyba v aplikaci WhatsApp pro desktop mohla útočníkům zpřístupnit soubory uživatelů

Součástí úspěchu může být fakt, že WhatsApp stále v základu zůstává relativně obyčejnou komunikační aplikací, která neprosazuje příliš velké prvky sociální sítě. Nejsou v ní reklamy, lidé ji mohou používat zcela zdarma a nabízí koncové šifrování - funkci velmi oceňovanou zejména v méně svobodných státech. 

Hlavním lákadlem je šifrování

WhatsApp je na ni patřičně hrdý. „Dobře si uvědomujeme, že čím více uživatelů jsme schopni propojit, tím lépe je musíme chránit. Čím dál tím větší část našich životů se odehrává online, zajištění bezpečnosti komunikace je tedy důležitější než kdy dřív,“ píše firma v příspěvku a ujišťuje, že ke zprávám uživatelů se nikdo nemá šanci dostat. 

TIP: Facebook ruší plány na reklamy ve WhatsAppu. Raději bude vydělávat na firmách

Některé země se přitom snažily donutit, aby na jejich trzích WhatsApp šifrování omezil. Jmenovitě například Indie, která je jeho největším trhem. Pokoušely se o to ale i Spojené státy.

Nicméně i když si uživatelé WhatsApp cení, firma jako taková stále hledá dlouhodobě udržitelný podnikatelský model. I proto mateřský Facebook poslední dva roky zamýšlel, že reklamy do aplikace přece jen zařadí. Od toho nyní upustil a vypadá to, že WhatsApp se vydává směrem placených nástrojů pro podnikatele. 

Pracuje rovněž na jisté úpravě aplikace - musí totiž vyhovět plánu Facebooku sloučit Messenger, Instagram a WhatsApp pod jednu technologickou infrastrukturu. Ovšem šéf firmy Will Cathcart již pro Wall Street Journal avizoval, že WhatsApp je natolik jiný, že ne všechny funkce do něj půjdou z ostatních dvou aplikací přenést.