Majitel značky Babiččiny nudle chystá nový web s e-shopem

pátek, 21. února 2020, 15:45 Retail

„Ročně umisťujeme na trh 20 až 30 nových výrobků,“ říká Tomáš Aubrecht, majitel a jednatel společnosti Druid CZ, která se specializuje na tradiční vaječné válcované těstoviny.

Tomáš Aubrecht podniká již téměř 30 let, začínal s prodejem bylinných čajů, zdroj: Druid CZ

Tomáš Aubrecht podniká již téměř 30 let, začínal s prodejem bylinných čajů, zdroj: Druid CZ

Společnost Druid CZ, která funguje na trhu téměř 30 let, nejsou jen tradiční těstoviny, její portfolio je různorodé. Téměř čtvrtinu z více než 250 milionového obratu tvoří značky Babiččiny nudle a Babiččiny těstoviny. Ty firma z velké části vyrábí již řadu let ručně. Další část výrobků Druid dováží přímo od výrobců a prodejců ze zemí původu a ve vlastních provozech zpracovává do spotřebitelských balení. Ať už to jsou čaje, suché plody, pomazánky nebo třeba luštěniny. Většinu svého zboží přitom firma prodá v nezávislých prodejnách. Nejen o tom, proč svou komunikaci soustředí spíše na místo prodeje a online, hovoří v rozhovoru Tomáš Aubrecht, majitel a jednatel společnosti Druid CZ.

V médiích nejste moc vidět, jak komunikujete se zákazníky?

V čase se nám osvědčilo komunikovat primárně v rámci místa prodeje a další média volíme jen zcela výjimečně. Ani nespolupracujeme s typickou reklamní agenturou a k vývoji potřebných tiskovin, obalů či materiálů na místo prodeje využíváme dvě stálá grafická studia.

Ale sociální sítě využíváte, ty považujete za efektivní?

Aktuálně využíváme v on-line prostředí Facebook a webové stránky. Významné rozšíření aktivit v on-line prostředí připravujeme na letošní rok 2020, kdy chceme uvést zajímavé e-commerce řešení propojení s vybranými aktivitami v prostředí sociálních médií.

Můžete přiblížit o jaké e-commerce řešení se jedná?

Připravujeme uvedení nových webových stránek s e-shopem a aktivní propojení s komunikací na sociálních sítích. Potravinářské produkty a suroviny, jejichž široké portfolio nabízíme, si přímo říkají o napojení na skupiny konzumentů, které baví vaření a preferují kvalitní potraviny.

Značku Babiččiny nudle koupil se společníkem v roce 2005, zdroj: Druid CZ.

Značku Babiččiny nudle koupil se společníkem v roce 2005, zdroj: Druid CZ.

Plánujete v této souvislosti nějaké propojení se známým kuchařem či kuchařkou nebo budete dávat na web různé zajímavé recepty z vašich výrobků?

V objektu nového sídla společnosti provozujeme také vlastní kuchyni zaměřenou jak na firemní stravování, tak i na gourmet akce spojené například s degustacemi vín. Právě zde vznikají a budou dále vznikat zajímavé recepty z prodávaných surovin, které plánujeme zveřejňovat v rámci webové komunikace.

Jaké produkty tvoří stěžejní část sortimentu a kolik procent tvoří z celkových prodejů Druidu?

V sortimentu máme více než 400 aktivních položek. Mezi klíčové sortimentní skupiny patří těstoviny, sortiment třtinových cukrů z různých destinací, suché plody, francouzské ovocné pomazánky a segment výrobků z obilovin. Top 5 výrobků tvoří téměř 25 % obratu společnosti.

Jak významný je podíl těstovin na celkovém obratu firmy?

Podíl těstovin na celkovém obratu společnosti dosahuje více téměř 25 %. Z tohoto objemu prodeje tvoří tradiční a dlouhodobě oblíbené položky těstovin 60 až 70 % a zbývající část tvoří nové výrobky těstovin uvedené postupně od roku 2012. Aktuálně nabízíme pod značkami Babiččiny nudle, Babiččiny těstoviny, Babiččiny špecle a fleky jedenáct výrobků. Zhruba 60 % z celkové výroby realizujeme ve vlastní výrobě v Ševětíně u Českých Budějovic.

Babiččiny nudle se vyrábí z 80 % ručně, zdroj: Druid CZ.

Babiččiny nudle se vyrábí z 80 % ručně, zdroj: Druid CZ.

Společnost sídlí v jižních Čechách nedaleko Českých Budějovic, zdroj: Druid CZ.

Společnost sídlí v jižních Čechách nedaleko Českých Budějovic, zdroj: Druid CZ.

Jak často dáváte na trh novinky a jaké to byly loni?

Ročně umisťujeme na trh 20 až 30 nových výrobků. V letošním roce jsme uvedli na trh například novou řadu prémiových luštěnin a obilovin čítající 12 výrobků, řadu bio bylinných čajů, rozšířili jsme sortimentní skupinu prémiových čajů v pyramidových sáčcích o čtyři novinky (Yerba Maté & Ginkgo Biloba, černý čaj s vanilkou, Ajurvédský čaj a bylinný čaj Alpské byliny), tříminutové vaječné těstoviny a další novinky jako například jasmínová rýže, tapiokové perly, limitované edice suchých plodů, nové varianty francouzských ovocných pomazánek St. Dalfour atd.

Prodáváte více v řetězcích, nebo v nezávislých prodejnách?

Podíl nezávislých prodejen tvoří díky velmi propracované distribuci téměř 60 % obratu společnosti, zbývající část připadá na řetězce a průmyslové zákazníky.

V jakých všech řetězcích prodáváte a uvažujete o dalším rozšíření?

Aktuálně jsou naše výrobky dostupné v rámci moderního trhu v prodejnách Billa, Albert, Tesco, Globus, Makro a samozřejmě také v sítích tradičního trhu, tedy například COOP centrum, COOP Morava, Flop, Esomarket, JIP a mnoha dalších včetně on-line zákazníků typu Košik a Rohlík. O dalším rozšíření do dosud nepokrytých obchodních sítí uvažujeme, ale jen v případě dohody na oboustranně zajímavé spolupráci.

Babiččiny nudle

Za úspěchem značky Babiččiny nudle byl nápad paní Marty Péčové přijít na trh s produktem, který zákazníci nejprve akceptovali a následně si jej oblíbili. Dodnes jejich výroba připomíná manufakturní styl. Až 80% podíl práce má stále ruční charakter. Společnost Druid dnes patří mezi hlavní výrobce válcovaných vaječných těstovin v zemi. Ročně jich zákazníci spotřebují přibližně 950 tun a za posledních deset let se produkce téměř zdvojnásobila. 

Druid CZ

Tomáš Aubrecht a Miroslav Zbudil otevřeli v roce 1991 malou prodejnu s čaji a bylinkami v Českých Budějovicích. Jedním z jejich prvních počinů byl sběr jmelí, posvátné byliny keltských Druidů, odtud se datuje pozdější název společnosti Druid. Postupně začali na velkoobchodní bázi nabízet sortiment do dalších prodejen v rámci jihočeského kraje a oslovovat mezinárodní řetězce. V roce 2005 koupili Tomáš Aubrecht s Martinem Pražákem společnost Babiččiny nudle, v roce 2013 pak Tomáš Aubrecht podíl Martina Pražáka odkoupil a společnost v roce 2015 sfúzovala s Druidem. Výroba babiččiných nudlí se v roce 2016 přesunula z Bakova nad Jizerou do nově zrekonstruovaného výrobního areálu v jihočeském Ševětíně. Druid v roce 2018 otevřel nový distribuční sklad v Českých Budějovicích a novou bezlepkovou balírnu v Borku u Českých Budějovic, kde následně v roce 2019 otevřel nové sídlo společnosti.