Technologie ContiSeal zajistí vzduchotěsnost i v případě propíchnutí běhounu

Nejčastěji dochází k propíchnutí pneumatik hřebíky nebo šrouby / Continental
Speciální technologie ContiSeal utěsní menší otvory v běhounu pneumatiky (s průměrem do pěti milimetrů) beze ztráty tlaku v pneumatice. Nyní bude poprvé použita v pneumatikách Continental pro dodávky.

Mohlo by se tak předejít nejčastějším typům defektů, což znamená významné zlepšení bezpečnosti a hospodárnosti při používání pneumatik pro dodávky.

„Nejčastěji dochází k propíchnutí pneumatik hřebíky nebo šrouby. Obecně se to vždy projeví zvýšením nákladů pro dopravce,“ vychází ze zkušeností Jan-Ole van Lengen ze společnosti Continental. „I menší defekty způsobují odstavení vozidel, případně finančně náročné a organizačně složité překládky nákladu do jiného vozidla. Technologie ContiSeal dokáže spolehlivě utěsnit přibližně 90 procent všech případů potenciálního poškození běhounu,“ dodává van Lengen. Continental navíc zkoumá použití technologie ContiSeal i ve svých zimních a celoročních pneumatikách pro dodávky.

První pneumatikou pro dodávky, která využívá tuto technologii, je model VanContact 100 oblíbené velikosti 215/65 R 16 C 106/104 T, jehož výroba by se měla spustit do konce tohoto měsíce. Jde o robustní pneumatiku, určenou pro přepravu těžkých nákladů po různých površích.

Zpevněná bočnice jí dodává odolnost při kontaktu s obrubníkem, zatímco optimalizovaný samočisticí dezén a mimořádně pevná a odolná konstrukce běhounu jí umožní zvládnout i méně kvalitní cesty.

Pomocí zesílené kostry dokáže odolávat nepřetržitému používání s vysokým zatížením a zároveň zajišťuje dynamickou stabilitu vozidla. Díky svému složení obohacenému o siliku a také díky velké kontaktní ploše s vozovkou je pro tuto pneumatiku typický vysoký kilometrový nájezd i v náročných podmínkách.

Mohlo by vás zajímat

Reklama