Hlavní obsah

Parametry PlayStationu 5 už nejsou tajemstvím

Novinky, rim

Šéf herní zábavní divize Sony Jim Ryan již prozradil celou řadu detailů o chystaném PlayStationu 5, který by měl být jedním z hlavních lákadel letošní předvánoční sezóny. Přesné parametry však držel celou dobu pod pokličkou, na internet však nyní unikla podrobná specifikace, jak informoval server TweakTown.

Foto: archív výrobce

Ilustrační foto

Článek

Parametry je nutné brát s jistou dávkou rezervy, protože ještě nejsou oficiální. Nicméně únik jasně naznačuje, jak moc výkonná by nová pětka měla být. PlayStation 5 nabídne celkový výkon 12,6 TFLOPS.

Za to bude vděčit především procesoru AMD Zen 2 s frekvencí 3,6 GHz, který nabídne osm jader. Do vínku dostane dále přístroj 4 GB operační paměti typu DDR4 a 18 GB GDDR6. Počítá se také s tím, že konzole bude obsahovat speciální ray tracing jádra, díky kterým nabídnou jednotlivé hry dechberoucí grafiku.

Vysoký výkon, nízká cena. PlayStation 5 se Sony patrně moc nevyplatí

Hardware

Reálnější grafika

Děj konkrétního titulu totiž dokáže nabrat úplně jinou atmosféru, když v krvelačné vřavě vidíte lehce se pohupující vlnky v protékající řece nebo zahlédnete sebe samotného s puškou v ruce v odrazu okna. I pouhá rozsvícená lampička dovede vdechnout díky realističtějšímu vykreslení stínů hororový nádech prakticky jakékoliv místnosti.

Počítá se také s tím, že stroj bude mít SSD jednotku, což koneckonců Ryan již potvrdil. Novinkou je však informace, že by mělo jít o extrémně rychlé úložiště, které nabídne rychlost až 5,5 GB/s. Hry poběží v praxi v rozlišení 4K při obnovovací frekvenci 120 Hz, výkon nicméně bude stačit v případě multimédií i na 8K rozlišení.

Boj o nejlepší televizní konzoli

Hardware

Dokonalejší ovladač

Vylepšení by se měl dočkat také bezdrátový ovladač. Ten by měl místo obyčejných vibrací nabídnout haptickou odezvu. Ovladač se tedy bude chvět podle toho, co se bude zrovna dít na obrazovce.

K navození co nejreálnější atmosféry mají přispět také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých půjde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři budou moci upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.

Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech namísto pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce bude možné simulovat intenzitu stisku různých verzí aut tak, jako je tomu ve skutečnosti – ve starších vozech půjdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám