Fotograf navštívil zrušený ženevský autosalon. Je to žalostný pohled
Profesionální automobilový fotograf George Williams dostal unikátní příležitost prohlédnout si ženevské Palexpo, kde se měl od pondělí konat jeden z nejvýznamnějších světových autosalonů.
O možném zrušení ženevského autosalonu kvůli epidemii koronaviru se sice spekulovalo již od začátku minulého týdne, jenže málokdo si dokázal představit, že by se tak skutečně stalo. Na přípravách jednoho z největších evropských automobilových svátků se totiž pracuje dlouhé měsíce a náklady automobilek se mnohdy šplhají až do desítek milionů dolarů či eur.
Když tedy v pátek přišel konečný verdikt o zrušení, všichni jsme přemýšleli, jak to může v současnosti na výstavišti ženevského Palexpa vypadat. Odpověď přinesl profesionální automobilový fotograf George Williams, který dostal unikátní příležitost si celý areál během neděle prohlédnout. A pohled to byl skutečně žalostný a zoufalý.
Většina stánků totiž byla hotová, případně je čekaly poslední úpravy a navezení vystavovaných aut. Po pátečním oznámení, které přišlo vlastně na poslední chvíli, se automobilky mohly pustit jen do opětovného rozebírání svých expozic. Ty však i po dvou dnech práce stále vypadají dobře, což jen podtrhuje, jak moc si na nich daly automobilky záležet a kolik do nich investovaly.
Znovu stánek rozebrat, složit a odvézt, se rozhodla většina automobilek. Například Koenigsegg se však rozhodl svůj stánek využít a premiéru nového záhadného projektu s označením „KG21“ zde alespoň natočil.
Na videu pak můžeme hned vedle Koenigseggu vidět stánek nové automobilky Czinger, která měla na ženevském autosalonu představit svůj první hypersport 21C. Ten už byl ostatně na místě, přichystaný pod plachtou, a čekal jen na přítomnost novinářů. A jinak tomu nebylo ani na stánku Mercedesu, který byl rovněž dokončený a na jeho ploše už stály odhalené i maskované novinky.
Pohled na vylidněné výstaviště, po němž se nyní pohybují jen dělníci a jejich technika, je smutný a vyvolává v nás řadu otázek. Tou nejčastější je otázka budoucnosti samotného ženevského autosalonu, na kterém již letos odmítla účast celá řada automobilek. Další otázkou je však i dopad zrušení letošního ročníku na existenci některých (především nových či malých) značek, které investovaly miliony, aby se zde mohly světu představit.