Společnost Porsche Česká republika stojí na startu nové éry osobní mobility

Společnost Porsche Česká republika stojí na startu nové éry osobní mobility

Společnost Porsche Česká republika, oficiální importér značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, stojí podle svých představitelů v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility. Přichází největší změna v historii společnosti. Elektromobilita a digitalizace, změna klimatu a nové emisní normy vyžadují zcela nové produkty, procesy a obchodní modely.Porsche Česká republika se hodlá angažovat také v čím dál větším rozvoji elektromobilní infrastruktury a nezapomíná ani na lidské zdroje: pokračující projekty Best Employer – QHERO, Autoopravář Junior nebo nový portál CARJOBS.CZ dokládají široký přesah největšího importéra aut do ČR.

V letošním roce uvede firma Porsche Česká republika, největší importér automobilů do České republiky, na trh devět modelů s elektrickým pohonem, z toho tři čisté elektromobily a šest plug-in hybridních vozidel. Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3 – první síťově propojený elektromobil pro každodenní provoz bez kompromisů, který bude díky ceně dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků. Stranou nebude ani Audi e-tron Sportback a řada plug-in hybridů: od kompaktního Golfu GTE přes TFSIe modely Audi až po špičkový Touareg R Hybrid. Porsche ČR očekává, že již v roce 2025 budou elektrické a hybridní vozy tvořit až pětinu prodejů společnosti.

Volkswagen Group plánuje do roku 2029 uvést na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. Celkový počet prodaných elektromobilů koncernu Volkswagen by se do roku 2029 měl zvýšit přibližně na 26 milionů, hybridů by pak mělo být šest milionů. „Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu, a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentoval zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek,“ dodal.

V osobních i užitkových vozech importér č. 1
„Po rekordním roce 2017 jsme v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek jak v roce 2018, tak loni,“ řekl Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Navzdory těmto okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech. Chtěl bych za to poděkovat nejen celé prodejní a servisní síti, ale zejména našim zákazníkům. Jejich důvěra je pro nás v tomto náročném období velmi důležitá a motivuje nás, abychom nadále úroveň našich prodejních a servisních služeb posouvali kupředu,“ dodal Franz Pommer.

Dodávky zákazníkům v roce 2019 činily 41 743 vozů (-7,0 %). Obrat společnosti Porsche Česká republika dosáhl v roce 2019 hodnoty 25,609 miliardy Kč (-1,7 %). „Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby,“ uvedl Franz Pommer. „Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti after sales ve výši 4,204 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %,“ dodal.

Volkswagen Užitkové vozy
„Říci, že rok 2019 byl pro značku Volkswagen Užitkové vozy v České republice mimořádně úspěšný, je málo. V uplynulém roce jsme totiž dosáhli nejlepších prodejních výsledků v historii. Velký dík za to patří všem našim klientům i celé naší prodejní a servisní síti,“ řekl Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy.

Značka Volkswagen Užitkové vozy uzavřela loňský rok s 6637 registracemi nových vozů a s velkým odstupem se tak umístila na prvním místě v segmentech N1 + N2 / M1 + M2. Díky nárůstu o 6,3 % v porovnání s rokem 2018, který výrazně překonal vývoj celkového českého trhu (+1,9 %), se tržní podíl zvýšil o 0,7 procentního bodu na 16,9 %. Volkswagen Užitkové vozy udává tón také v samotném segmentu N1, v němž si na své konto připsal 2962 registrací, což mu vyneslo tržní podíl 14,5 %.

Na vynikajících obchodních výsledcích se podílejí všechny modelové řady – podíly ve svých segmentech trhu navýšily Transporter, Caddy, Crafter i Amarok (největší meziroční skok: +15,2 %). Největší poptávce se tradičně těší modelová řada T, která byla v závěru loňského roku uvedena na český trh v modernizovaném provedení T6.1 – již s novým logem a brand designem, který postupně aplikuje na všechny modely v roce 2020, kdy představí další generaci modelu Caddy.

(lan)

Foto: Porsche ČR
spinner