Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Peugeotu otevřeně: Dnešní doba nepřeje autům, která milujeme

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Fenomén SUV a crossoverů neutuchá, naopak kvůli němu končí stále více tradičních karosářských variant. A šéf Peugeotu pro nás nemá příliš povzbudivé zprávy.

Kabriolety, rodinná MPV, sedany, ale třeba i atraktivní kupátka. Spoustu zajímavých karosářských variant je v posledních letech na ústupu. Mohou za to různé důvody, převážně ale souvisí s fenoménem SUV a crossoverů. Zákazníci je chtějí a automobilky milerády vyhoví. Jenže výrobní kapacity nejsou nafukovací, takže se musí škrtat jinde.

Generální ředitel Peugeotu Jean-Philippe Imparato však vidí i další trable, se kterými se kupé a spol. musejí vypořádávat. Říká, že pro vývoj těchto zajímavých aut zkrátka nejsou dostatečné finanční prostředky. Sám sice uvedl, že dvoudveřová kupé miluje, jen láska k danému automobilu ale pro jeho setrvání v showroomech nestačí. Připomíná osud ikonického Volkswagenu Brouk. Toho lidé také milovali, přesto byste jej dnes v nabídce hledali marně.

Imparato připomíná, že se stále objevují nové a nové technologie zvyšující celkové náklady na výzkum a vývoj - elektrifikace, konektivita prostřednictvím 5G sítě či technologie automatizované jízdy. To jsou položky, do kterých automobilky hodlají v příštích letech pumpovat nejvíce peněz. Na nic navíc jednoduše nejsou finance. Lídr Peugeotu tak sklesle přiznává, že dnešní doba nepřeje autům, které jsme dříve měli tak rádi.

Samotná kupé navíc vždy bojovala s tím, že šlo spíše o okrajovou záležitost. A to se bavíme o době, kdy o ně byl mezi zákazníky alespoň nějaký zájem. Dnes už motoristé smýšlí jinak, chtějí větší vozy s vyšším pocitem bezpečí, přičemž tradiční karosářské varianty zavrhují.

Alespoň malou naději na lepší zítřky udržuje u zájemců o atraktivní vozy šéf designu GM Michael Simcoe. Ten se už před časem nechal slyšet, že SUV a crossovery jsou jen trend, který “musíme” přečkat. Později se zase najde něco nového, případně se vrátí známé karoserie z dřívějška. Podle Simcoa dnes zákazníci chtějí především hezká auta, která jednoduše přimějí sousedy žárlit. A SUV prý jimi nebudou dlouho.

Doporučujeme

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
27. 3. 2020 12:35
Re: Teba napariť aj národné poplatky/pokuty za nadlimity...
Tyvole, to by neplácl ani kovaný komunista...
Avatar - _Karel_
27. 3. 2020 10:34
Re: Teba napariť aj národné poplatky/pokuty za nadlimity...
:yes: přesně. Hlavně samozřejmě cca 14kč z každého litru paliva.
27. 3. 2020 08:58
Re: Teba napariť aj národné poplatky/pokuty za nadlimity...
Vieš, čím menej drahých a mnohokrát predražených vozidiel sa predá, tak ostane viac peňazí v štáte na užitočnejšie veci.
Veď národní ,,importéri" optimalizujú dane a zisky bez mihnutia okom odlievajú na centrály.
27. 3. 2020 08:54
Re: Teba napariť aj národné poplatky/pokuty za nadlimity...
Ty si asi z tých, čo si kúpia firemný vylágrovaný kalfas so stočeným tachometrom a majú pocit, že aký dobrý kauf.
P.S. Veď všetci tu už x-rokov lamentujú, že nové motory sú na riť a nič nevydržia!
27. 3. 2020 08:49
Re: Teba napariť aj národné poplatky/pokuty za nadlimity...
Treba byť pripravený. Bude treba dane do štátnej kasy!