Hlavní obsah

Jak karanténa změnila životy obyvatel klatovského Domova sv. Zdislavy pro matky s dětmi v tísni?

Novinky, Hana Jakubčíková Sádlíková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Martina Blažková, DiS je vedoucí Domova sv. Zdislavy pro matky s dětmi v tísni v Klatovech, který je pobytovou sociální službou. Poskytuje bezpečné útočiště ženám s dětmi a těhotným ženám, které se ocitly v tíživé životní situaci spojené se ztrátou bydlení. S Martinou Blažkovou přinášíme rozhovor.

Foto: ilustrační foto Martina Blažková, DiS

Pracovnice Domova sv. Zdislavy předává uživatelce domova roušku

Článek

Jak se v posledních týdnech změnil váš život v Domově sv. Zdislavy? 

V souvislosti s vyhlášením nouzového stavu v ČR a poté vydáním mimořádného opatření týkajícího se omezení volného pohybu se náš život v Domově změnil. Vydali jsme určitá vnitřní nařízení, jejichž cílem je dosáhnout toho, aby onemocnění COVID-19 neproniklo do našeho zařízení. Uživatelky poučujeme, aby z Domova odcházely pouze na nákup, k lékaři, na poštu a do zaměstnání. Zkrátka, aby vyřizovaly jen to nezbytné. Veškeré úřední záležitosti společně vyřizujeme elektronicky či telefonicky. Snažíme se o to, aby nákupy prováděla jen jedna uživatelka pro všechny ostatní. Zavedli jsme pravidelné měření teploty, což není jednoduché, jelikož se nám zatím nepodařilo zajistit bezkontaktní teploměr.

V rámci možností se snažíme o minimalizaci kontaktů mezi jednotlivými uživatelkami a dětmi. Všechny volnočasové aktivity jsme do odvolání zrušili a nabídli všem školním dětem možnost bezplatného připojení na internet, aby mohly spolupracovat se školou na plnění domácích úkolů. Samozřejmě byl také hned zpočátku vyhlášen zákaz návštěv.

Mezi další důležitá opatření patří každodenní důkladný úklid s použitím dezinfekčních prostředků. Kromě běžného vytírání jsou každý den dezinfikovány kliky, zábradlí, kuchyňské linky, sociální zařízení a všechna exponovaná místa. Pokud uživatelka ze zařízení odchází, má samozřejmě roušku. Při jejím příchodu dbáme na důkladnou hygienu rukou. Uživatelky byly poučeny, jakým způsobem se roušky vyvařují a byly jim zapůjčeny žehličky, aby mohly roušky přežehlit.

Jak byl váš Domov připraven na nařízení nosit roušky?

Ze začátku jsme samozřejmě žádné roušky neměli, ale charitní pracovníci se okamžitě pustili do práce a začali šít. Dostáváme také roušky od skautů, pracovnic klatovské rehabilitace, klatovské Joky, od našich bývalých uživatelek a dalších lidí, kteří nám třeba roušky pověsí jen na kliku... Moc si této pomoci vážíme!

Máte dostatek personálu?

V současné době jsou ve službě všechny naše pracovnice. I tady jsme však z preventivních důvodů přistoupili ke změně. Ve službě je vždy jen jedna pracovnice. Když končí službu, provede dezinfekci exponovaných míst, vyvětrá a opustí budovu. Teprve poté vejde do budovy druhá pracovnice. Veškerá výměna informací probíhá prostřednictvím našeho programu a telefonicky.

O kolik maminek s dětmi se váš domov v současné době stará?

Momentálně poskytujeme sociální službu 5 maminkám a 7 dětem. Nejmladší je tříměsíční miminko a nejstarší 17letá slečna.

Co byste v těchto dnech nejvíc potřebovali?

Asi jako každý bychom potřebovali slyšet, že už máme vše za sebou. Velmi by nám pomohl bezkontaktní teploměr a věříme, že se k nám dostanou i další potřebné ochranné pomůcky.

Od skupiny Holky holkám jsme dostali velkou zásilku vln a bavlnek. Maminky tedy mohou svůj volný čas vyplnit pletením a vyšíváním. Skupina Holky holkám se nám snaží také zajistit zmíněný bezkontaktní teploměr.

Reklama

Výběr článků

Načítám