Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV a crossoverů už máme dost, hlásá Volkswagen. Konečně

Stanislav Kolman
Diskuze (16)

Automobilka VW představila v posledních měsících nespočet novinek se zvýšeným podvozkem. Jejich množství by se ale mělo konečně ustálit.

Loni touto dobou jsem se vracel z autosalonu v čínské Šanghaji, kde Volkswagen během koncernového večera představil rovnou pět nových SUV a crossoverů. Některé ještě coby koncepty, jiné připravené okamžitě sjíždět z výrobních linek. A pozor, to je řeč pouze o novinkách pro čínský trh.

Ani v Evropě značka nezůstává pozadu a tuzemský zákazník má z čeho vybírat - Touareg, Tiguan, Tiguan Allspace, T-Roc, T-Cross… a to není vše. Brzy se nabídka rozroste také o T-Roc Cabriolet a čistě elektrický crossover ID.4. Ve světě pak vyhlížejí malé SUV-kupé jménem Nivus. Některé z těchto aut k sobě mají rozměrově (ale i cenově) hodně blízko, že existence jednoho či druhého skoro nedává smysl. Volkswagen si to ale nemyslí.

Přesto šéf výzkumu a vývoje Frank Welsch nyní konečně uznal, že automobilka má SUV a crossoverů dost. „Nemyslím si, že růst nových SUV je u konce, ale máme jich teď dost. Nepotřebujeme další desítku,“ uvedl Welsch v rozhovoru pro britský Autocar. „Musíme mít vyvážené portfolio, které bude efektivní co do objemů. Pokud máme mnoho modelů a prodáváme 30 nebo 40 tisíc kusů ročně, nemůžeme vydělat peníze. Zaměříme se na auta, která mohou být úspěšná,“ řekl dále a mezi řádky naznačil, že by v budoucnu mohlo dojít k seškrtání některých modelů.

Aktuálně patří Volkswagen mezi značky s nejrozmanitějším modelovým portfoliem, vždyť napříč celým světem nabízí přes 30 různých modelů. Welsh přiznal, že se postupně rozloučíme s některými vozy na platformě MQB. Nespecifikoval, které to budou, jako první se ale téměř jistě rozloučí Sharan a Touran, aby vznikl prostor právě pro nová SUV.

I přes tyto chystané rošády si přední představitel Volkswagenu nemyslí, že by se počet nabízených modelů dramaticky změnil. „Nemyslím si, že budeme mít více aut než máme dnes. V kategorii SUV jsme zastoupeni ve všech segmentech,“ pochvaloval si závěrem interview.

Stanislav Kolman
Diskuze (16)

Doporučujeme

22. 4. 2020 20:15
Re: To poznáme...
Což je pravda, caddyna je opravdu velmi dobrá a univerzální :yes:
22. 4. 2020 15:51
To poznáme...
...a spustia masívnu kampaň, že nový Caddy je ideál pre rodinu a do mesta!
Avatar - kari.laz
22. 4. 2020 11:48
Re: buch do stolu a jdeme na sedany
Jak jsi na takovou zhovadilost přišel? SUV je pro mě totální nesmysl. Kočkopes co neumí pořádně ani jednu věc kromě toho, že tlustý, líný lidi si tam pohodlněji sednou, protože to je vyšší. Přitom krásné sedany čiší elegancí, umí nabídnout skvělý luxus a pohodlí, umí jezdit úsporněji, protože mají lepší aerodynamiku a často i menší hmotnost. V době, kdy je většina SUV stejně předohrab a absolutně se míjí nějakým posláním, nevidím důvod tyto obludy mít rád a nebo je podporovat.
Líbí se mi Pickupy, líbí se mi sedany. Takové opačné spektrum, ale dává mi to smysl. Chápu naprosto význam MPV (byť se mi nelíbí) protože ta jejich využitelnost je bezkonkurenční.
Ale pro SUV opravdu slabost nemám. A určitě nikomu nemám v plánu nic nutit, naopak automobilky v honbě za ziskem čím dál tím více modelů zazdívají a dělají z nich bezpohlavní SUV. Ať je výběr široký a vybere si každý.
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 10:07
Re: koncernová vozidla
Ani za cenu buřta u stánku. :D :D
22. 4. 2020 05:49
Re: koncernová vozidla
A jak vám teď jdou v šourůmu H/K prodeje? Tohle máš ještě od Vošického? ;-)