Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Trable žáků kvůli pandemii: Na co si stěžují, s čím se sžili? Expert zmínil porodní bolesti

Video se připravuje ...
Autor: Markéta Volfová, Pavlína Horáková - 
23. dubna 2020
06:00

Středoškoláci do lavic tento školní rok již nezasednou, maturity se s největší pravděpodobností budou konat v červnu a přijímací zkoušena vysoké školy budou jen na jeden pokus. Doba koronavirová s sebou přinesla zásadní změny napříč celým školstvím. Jak se však vládní opatření v boji proti šíření nemoci COVID-19 dotkla studentů středních škol se zabýval průzkum společnosti Education.cz. Nejen o některých překvapivých výsledcích či budoucnosti maturit diskutoval v pořadu Epicentrum zakladatel Education.cz Tomáš Jízdný.

Pro Tomáše Jízdného byla  překvapující celková variabilita odpovědí dotazovaných studentů, ale také to v čem se studenti většinově shodli. „Stěžovali si, že jim nevyhovuje vstávání do školy, a že se jim líbí, pokud si mohou výuku naplánovat podle svého,“ prozradil Jízdný, který také  souhlasí s tím, že distanční forma výuka poodkryla určitou předimenzovanost učebních osnov.

Video  Epicentrum - Tomáš Jízdný  - Markéta Volfová, Lukáš Červený
Video se připravuje ...

Jako velkou výhodu výuky na dálku vidí i nově vyvolané diskuze o potřebnosti a nutnosti maturitních zkoušek. „Poprvé v historii se zahájily debaty o tom, že by maturity nebyly a že by se to hodnotilo z průměrných známek. Podle mě to otevírá debatu, jestli je maturita tak potřebná, a je nutné jí mít, když studenti dostávají vysvědčení a v těch minulých letech, musí každý předmět uzavřít. Tak jestli to není dostatečný výsledek, za píli, kterou na ní odpracovali,“ zamyslel se ve studiu pořadu Epicentrum a ještě vysvětlil: „Nepřijde mi úplně fér měnit pravidla během hry, ale umím si představit, že do budoucna by ta maturita jako taková vůbec nebyla.“

Trable s matematikou

Průzkum, který společnost Education.cz provedla ve spolupráci s Českou středoškolskou unií také odhalil, který předmět studentům dává zabrat: „Nejtěžším předmětem v distanční formě výuky byla matematika. Právě v ní potřebují roli učitele nejvíce…Zrovna v matematice, už ale existují i zajímavá softwarová řešení, ale pokud se ten student může přihlásit a zeptat se právě v moment, kdy se daní tematika probírá, tak je to samozřejmě lepší,“ vyjádřil se Jízdný.

Porodní bolesti

Hlavní nevýhodu vidí v tom, jak rychle jsme do nového systému výuky skočili. „To, že se na to nikdo nepřipravil, že se s tím musel naučit žít, si s sebou samozřejmě nese určité porodní bolesti,“ řekl, ale na závěr přidal i pozitivní výhled do budoucna: „Myslím si, že příště, už na takovou situaci budeme umět lépe zareagovat a pozitivní je, že si nový způsob vyučování musela drtivá většina učitelů osahat a doufám, že ve velké míře to budou používat i dál, takže by to už nemělo nikoho tolik překvapit, kdyby se náhodou někdy něco podobného opakovalo.“

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa