Hlavní obsah

Výrobce outdoorových oděvů a síť Rock Point otevřou část prodejen

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Plzeňský výrobce outdoorového oblečení Hannah a síť obchodů Rock Point, které patří pod společnost Outdoor Concept, otevřou v pondělí jen část svých prodejen.

Článek

Ze zhruba 40 obchodů v Česku se jich otevře devět, které vyhovují uvolněným vládním opatřením v boji proti koronaviru. Ostatní obchody jsou součástí obchodních center a otevřou se asi až začátkem června. Skoro dvouměsíční uzavření obchodů kvůli pandemii znamená pro Hannah i Rock Point výpadek hlavní části letošních tržeb, řekl dnes ČTK manažer marketingu a vývoje Outdoor Concept Tomáš Šebesta.

V hlavní prodejně Rock Point na Americké třídě v Plzni, která je vlajkovou lodí firmy, vrcholí přípravy na otevření. Pětipodlažní objekt má prodejní plochu 900 metrů čtverečních. Podle původních informací se směly od pondělí otevřít obchody do 200 metrů čtverečních, v obchodě se proto připravovali na omezení prodejní plochy. Změněná pravidla umožní otevřít celý prostor, kde nyní funguje jen ve vymezených částech výdejna e-shopu a cykloservis. „Popravdě nevíme, co dřív dělat. To je ta nejhorší část, že si připravíme plán, ale často se musí kompletně revidovat ze dne na den, protože dochází k ne úplně konzistentnímu rozhodování. Je složité to komunikovat do firmy, koordinovat týmy, neztratit se v tom,“ řekl Šebesta.

V obchodech, které se otevřou, se instalují stojany s dezinfekcí, upozornění pro zákazníky, u pokladen se vymezují bezpečné vzdálenosti. „Řešíme, jestli a do jaké míry budeme moci využívat zkušební kabinky, to ale záleží na aktuálním rozpoložení vlády. Máme připravenou celou řadu pravidel, jak k tomu přistupovat, včetně plošnější dezinfekce prostor,“ popsal Šebesta. Také se došívají zbývající značkové roušky pro zaměstnance, kteří je dosud nedostali, shání se nebo šijí rukavice.

Pro celou společnost Outdoor Concept jsou během roku dvě hlavní prodejní vlny - zimní lyžařská sezona, která nebyla vzhledem k minulé zimě moc dobrá, a pak hlavně jarní sezona od března. To lidé nakupují multifunkční oblečení, nepromokavé bundy, oděvy, pevné boty a začínají pořizovat na léto spacáky, kempovací potřeby, stany, oblečení a vybavení na venkovní sporty. „O tuto celou prodejní sezonu jsme vlastně letos přišli jak maloobchodně, tak velkoobchodně,“ uvedl Šebesta. V době zavření prodejen sice posílil e-shop, který má ale malý podíl na obratu firmy a ani zdaleka jeho zvýšený prodej nepokryje výpadek běžného prodeje. Navíc v e-shopech se v nejisté době nasadily výrazné slevové akce, které by jinak přišly v obchodech až v posezonních výprodejích. „Byl to téměř maximální možný výpadek tržeb, který se do konce roku nepodaří pokrýt. Ale náklady na nájmy a zaměstnance zůstaly stejné,“ shrnul Šebesta.

Reklama

Doporučované