„Náběh doprovodí desítky hygienických opatření,“ řekl ve středu ČTK mluvčí automobilky Tomáš Paroubek. Původně se měla výroba ve firmě spustit v pondělí 18. května. Firma by však měla vyrábět hned od začátku na sto procent ve dvousměnném provozu.
Výroba se v Kolíně zastavila 18. března večer. Automobilka tak ze svého běžného provozu vypadne na déle než dva měsíce.Hlavním důvodem odstávky je především současný stav klíčových trhů automobilky. Koronavirem jsou zasažené klíčové trhy v Itálii, Velké Británii a Španělsku.
Starosta Michael Kašpar řekl, že odstávka výroby v TPCA se na životě ve městě nepodepisuje. „Ze začátku to bylo znát, ve městě bylo prázdno. Ale postupně se ulice plní, zvlášť teď od pondělí, kdy se to hodně rozvolnilo. Takže město je plné,“ řekl Kašpar.
Komplikace podle něj nejsou ani se zahraničními dělníky, kteří zůstali na ubytovnách. „Za ty dva měsíce jsme nemuseli řešit téměř žádný problém,“ řekl Kašpar.
Kolínská TPCA bude jednou z mála podniků, která výrobu rozjede až koncem května. Například mladoboleslavská Škoda Auto, která kvůli koronavirové krizi také přerušila výrobu, ji obnovila v pondělí 27. dubna ve všech třech svých výrobních závodech v České republice. Ani jeden ze závodů však nefunguje na 100 procent kapacity.
Obnovení výroby ve Škodě doprovázelo více než 80 hygienických opatření. V noci z pondělí na úterý se v Mladé Boleslavi a Kvasinách poprvé po obnovení výroby konala třetí, tedy noční směna.
V TPCA pracuje v současnosti zhruba 2500 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice a zároveň zaměstnavatele na Kolínsku.