Video
Video se připravuje ...

Panzer Dragoon remake trailer Nintendo

Arkádová akce Panzer Dragoon vyšla na konzoli Sega Saturn krátce po jejím uvedení na trh v roce 1995. Jde o arkádovou střílečku žánrově podobnou Star Foxu od Nintenda. Na hřbetu draka letíte se zbraní v ruce a likvidujete ostatní draky i další létající havěť v oblacích. Jedná se o tzv. kolejovou střílečku, v níž se o pohyb kupředu stará sama videohra, i když zde můžete alespoň trochu pozměnit dráhu letu draka a vyhýbat se projektilům.

Panzer Dragoon má vlastní jazyk

Příběh se odehrává v záhadném postapokalyptickém světě plném roztodivných tvorů. Hlavní hrdina se během lovu seznamuje s bájným modrým drakem, s nímž získá mentální spojení. Story se zdá jednoduchá, což je i není pravdou. Panzer Dragoon remake má stejně jako originál dokonce vlastní jazyk stvořený kombinací starořečtiny, latiny a ruštiny. Hra se stala zejména v Japonsku velmi populární. Její svět je proto propracovaný.

Panzer Dragoon remake pro Nintendo Switch.
Autor: Blesk.cz - Ladislav Leimer

Remake nabízí původní i moderní metodu ovládání. U té staré ovládáte levou analogovou páčkou jak pohyb drakem, tak zároveň míření. V 90stupňovém rozsahu otáčíte kamerou pomocí tlačítek L a R. Když stlačíte obě naráz, otočíte se o 180 stupňů. V tomto případě pálíte tlačítkem B. Moderní ovládací metoda je, jak dává název tušit, uzpůsobená aktuálním trendům. Pohyb draka zastává levá páčka, míření zase pravá.

Moderní ovládací metoda

Při této metodě se pálí bočními tlačítky LZ a RZ. Při likvidaci nepřátel je důležité používat oba módy střelby, které hra nabízí. Jedním pálíte přímo laser, zatímco druhým vystřelíte silnější a naváděcí paprsky. Nutno dodat, že při bitevní vřavě, kdy otáčíte kamerou, se občas dostanete do situace, kdy nevidíte, kdo na vás střílí, ani kde se nachází. Kamera je někdy problémová. Jelikož jde o arkádu, není samozřejmě životnost kdovíjak dlouhá.

Autor: Blesk.cz - Ladislav Leimer

Upřímně hru dohrajete za zhruba hodinu a půl, což je samozřejmě žalostně málo. Ale jde o arkádu a povedenou, takže se opakovanému hraní nevyhnete. Hratelnost ze staré školy je silná a vtahující. Jelikož jde o remake, grafika byla zcela předělána. I když se nejedná o tu nejkrásnější hru pro Switch, hře nový vizuál rozhodně sluší. Detailů je nesčetněkrát více, textury jsou ostré a to vše s rozlišením z HD éry. Hra běží jen při 30 fps, ale aspoň stabilně.

Paráda pro retro pařany

Dobře vypadá v dock i handheld režimu. Panzer Dragoon remake si své fanoušky bez pochyb najde. Budou to harcovníci, kteří pamatují zlatou videoherní éro v 90. letech. Jak je vidět, retro je velmi populární a vývojáři nás nepřestávají zásobovat novými remaky uznávaných klasik. Potěšující zprávou pro fandy série je, že se chystá remake i druhého dílu Panzer Dragoon II Zwei, který je ještě lepší než jednička. Takže drakům zdar!

63 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 70 %

Plusy: